0lav Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hei! Er det mulig å legge inn en kode i et phpscript slik at det ser ut som om det er feks en IE eller FF nettleser som går inn på siden til siden jeg henter med scriptet? Takk! Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 skjønte lite av det dær, skal du inn på en "falsk" side slik at du får lasta den ordentlige. slik at den blir lasta når den blir klar ? Lenke til kommentar
0lav Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Hei! Beklager at jeg forklarte litt dårlig.. Hvertfall: Jeg har tenkt å hente en nett side med file_get_contents(adresse). Og de fleste nettsider registrerer hvilken nettleser du bruker, hvordan kan jeg gjøre til at det ser ut for serveren som at det er en nettleser (feks IE elr FF) som går inn på siden og ikke et PHP script.. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Tror kanskje han mente at: han har sikkert lagd en side for FF og IE. Så hvis fex en IE browser kommer inn på sida han så blir browseren flytta til sida som er beregna på IE. Eller hva? Lenke til kommentar
0lav Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Nei.. Slik at jeg henter opp en side ved hjelp av php, og at serveren indentifiserer scriptet som henter siden som en nettleser (IE, FF osv) isteden for noe annet... EDIT: Jeg får til å hente siden, men lurer på hvordan jeg gjør til at scriptet identifiserer seg som en nettleser.. Endret 16. januar 2006 av 0lav Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 ja, se på denne konstanten: http://no2.php.net/manual/en/ref.filesyste...#ini.user-agent kan settes med ini_set Lenke til kommentar
0lav Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Hm.. Fikk det ikke til helt, mulig jeg gjør noe feil...: ini_set("user_agent","Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nb-NO; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5 ");' Prøvde den uten at det funket.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 lag en debugside som gir deg tilbake useragent, så ser du om det fungerer. stort mer kan du ikke gjøre Lenke til kommentar
0lav Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) hm.. Prøvde den på phpinfo fila, og den ga ikke ut noe på $HTTP ting.. Endret 16. januar 2006 av 0lav Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 <?php echo $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ?> Lenke til kommentar
0lav Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Det er jo det som ligger i phpinfo(), hadde den liggende og testa på den isteden for å bruke $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 og user agent er uforandret? jeg testet enkelt hos meg selv, og det fungerte fint. Lenke til kommentar
0lav Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Ehe.. Sry, seff funker det.. Liten programmeringstabbe av meg:P Satte ini_set etter at file_get_contenst.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå