Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dans på torner : overgang fra ngt til bluecom


Anbefalte innlegg

Prelude

 

Denne historien begynte så fint i februar 2005 da jeg bestilte oppgradering til 8mb fra min daværende nettleverandør NextGenTel. Selve oppgraderingen gikk kjapt, og jeg gledet meg unge i en leketøysbutikk til å teste den nye hastigheten.

 

Skuffelsen ble da stor da jeg oppdaget at jeg lå rett under 4mb i hastighet når jeg egentlig skulle ha det dobbelte. Etter en kjapp telefonsamtale til nextgentel sin support (38minutter venting) kom jeg igjenom og nevnte at jeg ikke var fornøyd med oppgraderingen. Jeg fikk beskjed om å vente litt lenger ut på dagen, han skulle prøve å fikse dette. Fikk en mailadresse som jeg skulle skrive til å gi tilbakemelding.

 

Senere på dagen var hastigheten fortsatt like laber, og jeg sendte da mail tilbake til ngt å ba de fikse det eller nedgradere. De sa at det ikke kunne gjøres noe med, og at jeg måtte bare sende mail tilbake hvis jeg ville nedgradere til gammel hastighet.

 

Svar ble sendt, og 1 dag gikk før jeg testet hastighet på nytt. Den var fortsatt den samme. Sendte ny mail og fikk svar om at jeg måtte bare gi beskjed hvis linjen skulle tilbake til gammel hastighet.

 

Slik gikk saken i 1 uke frem og tilbake før de endelig greide å gi meg korrekt hastighet.

Regningen droppet da ned i posten og jeg oppdaget at for denne ”oppgraderingen” så skulle de ha ca 1000kr. Der og da bestemte jeg meg for å skifte leverandør.

 

Historien om trollet og rotungene

 

Etter litt forumsurfing på hw.no kom jeg frem til at en tur til www.bredbandsguiden.no var tingen for meg. De skulle ordne overgangen og man kunne slippe unna linjegebyret.

 

På den respektive hjemmesiden fylte jeg ut informasjonen, og ble kjapt oppringt dagen derpå av en hyggelig ung mann som overtalte/overbeviste meg om at bluecom var tingen. 4600 linje fra de ble da en relalitet. Jeg fikk beskjed om å ikke si opp noe selv,men at jeg måtte svare på et skjema hvor jeg gav de tillatelse til å si opp linjen for meg.

 

Denne kom 5 minutter ettpå på email, og jeg gav min tillatelse.

Dagen derpå kom det en ifra bluecom, jeg skrev under og sendte tilbake på faks.

 

 

 

6 uker kom og gikk og jeg ble koblet over. Dette var dagen før neste regning skulle betales, og den regningen gjaldt fra den dagen og 4 uker fremover.

 

Jeg regnet derfor med at alt var ok. Linjen virket fint,og jeg fikk ytelsen jeg betale for, pluss litt til. Ved linjemåling hos flere nettsider og via ftp kom jeg opp til at jeg hadde ca 5% overhead iforhold til det jeg skulle ha. Og dette på samme fysiske linje som nextgentel nektet for at jeg kunne få mer en rett under 4mb.

 

 

Etter en stund fikk jeg en purring fra nextgentel på regningen, denne ble da selvfølgelig ikke betalt, men ble besvart med en mail via dies online webform. Flere purringer kom og jeg tok kontakt med bredbåndsguiden. Etter mye om og men der kom de frem til at nextgentel sa at jeg fortsatt hadde linje hos de selv om jeg var koblet til bluecom.

Resultatet på dette ble at jeg betalte fakturaen, og fikk kreditert beløpet på rundt 1000kr hos Bluecom. Bredbåndsguiden greide å overtale nextgentel om at linjen min ble oppsagt, og jeg fikk en mail ifra nextgentel om at min linje nå ble sagt opp, med nye 6 ukers varsel.

 

Dette var jo selvfølgelig ikke aktuelt fra min side, og jeg ba bredbåndsguiden fikse opp i rotet. Som vanlig sa de at de skulle ringe meg tilbake, noe som de ikke er særlig flink med. Tiden gikk og jeg fikk nye fakturaer, kjapt etterfulgt av inkassovarsler og trussel om nedsetting av ngt linjehastighet.

 

Jeg ringte bredbåndsguiden etter hver eneste en av de,og de lovet å fikse opp.

Til slutt kom trussel om forliksråd. Jeg ringte ok engang inn til bredbåndsguiden og snakket med den personen jeg hadde mest å gjøre med der, og han lovet på tro og ære at dette skulle han fikse FØR jeg ble innkallet til forliksrådet. Jeg ventet i spenning og ringte tilbake 1 uker før jul. Damen som da tok telefonen var tydligvis en nyansatt som ikke viste hva saken gikk i og kunne ikke hjelpe. Hun sa at han hadde reist på ferie og kom igjen 2 januar.

 

 

Saken gikk da til forliksrådet og jeg fikk da et skriv i posten hvor jeg måtte si meg enig, ja eller nei til saken. Jeg svarte innen fristen og venter nå på selve datoen vi skal treffes, jeg, Lindorff og NextGentel.

 

Ringte inn til bredbåndsguiden igjen 2 januar, og fikk beskjed om at jeg måtte snakke med han fordi ingen andre viste hva saken gikk i. Han skulle vist komme igjen uken etterpå.

 

En uke ringte og det ble 9.januar, samme dame på telefon, samme svar.

Nå er det 16 januar og jeg ringte inn idag morges og fikk beskjed om at han ikke var på jobb, og at jeg måtte prøve igjen senere.

 

 

Hva tror dere blir enden på denne visa?.

Jeg venter iallefall på spenning 

 

Mvh

 

Thomas Bekkenes

Endret av Allfather
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både bluecom og bbg har fått sine ark som ble videresendt til nextgentel. Men nextgentel satt seg på bakbeina og nektet for at andre en meg selv kunne si opp linjen.

 

Dette har blitt gjort mange ganger før av andre personer, og de lurte på om jeg hadde noe spessiell avtale med ngt som gjorde at jeg ikke kunne si opp via en 3part :)

 

Dette skal de ikke være, da jeg fikk ngt tidlig 2001, og hadde 1 års bindingstid, og har ikke bundet meg etter den tid :D

Lenke til kommentar

mye klabb fra ngt sin side da må jeg si.

 

 

jeg har hatt bluecom i snart 1 1/2 år allfather, og den har ikke vært nede en dag heller, enda jeg bor et godt stykke fra sentralen jeg er tilkoblet. (5.5km) :thumbup:

 

 

jeg fikk også et nytt modem fordi det gamle slutta å funke, jeg ringte å sa som det var og i posten kom et nytt modem 5dager etterpå.

 

god kundeservice og ikke lang ventetid der i går'n nei :w00t:

Endret av kaliber
Lenke til kommentar

Stakkars deg!

 

Både bluecom og bbg har fått sine ark som ble videresendt til nextgentel. Men nextgentel satt seg på bakbeina og nektet for at andre en meg selv kunne si opp linjen.

 

Dette har blitt gjort mange ganger før av andre personer, og de lurte på om jeg hadde noe spessiell avtale med ngt som gjorde at jeg ikke kunne si opp via en 3part :)

 

Dette skal de ikke være, da jeg fikk ngt tidlig 2001, og hadde 1 års bindingstid, og har ikke bundet meg etter den tid :D

5446803[/snapback]

Dette er ikke noe problem hos andre leverandører.

 

Individet hos bbg har tydligvis kommet tilbake fra ferien sin. Ringte, fikk snakket med han, og ble da lovet at han skulle ringe meg opp igjen innen 20:00. :p

5447674[/snapback]

Du får håpe på en god løsning!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...