Gå til innhold

Forsvak PSU til Ultrakort?

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå kanskje kjøpe et Gainward 6800 Ultra kort Golden sample (AGP), den som kjøres på frekvenser 430/1200. Det jeg lurer på er om jeg har bra nokk PSU som er: NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W? Resten av oppsettet kan dere se i profilen. Jeg har hørt at det kortet der krever minst 480W, kan være det var et annet kort, men tidligere eier av kortet sier han kjørte den med et 360W chieftec. Noen som kan fortelle meg om PSUen min er bra nokk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den NorthQ strømforsyningen skal holde.

Jeg kjørte et lignende opsett som du har med en Chieftech 340 Watt strømforsyning. Det funket uten problemer men jeg oppgraderte likevell til en den NorthQ stømforsyningen du har. Merket ingen forskjell fungerte like bra med 340 Watt.

Edit: skriveleif

Endret av aleh
Lenke til kommentar

Har også lest at 6800 ultra ikke anbefales kjørt på mindre en 480w psu men jeg tror at dette er bullshit.

Har selv kjørt et 6800gt+(3000+, 2 hd, 1024ram, dvd og flere kabinettvifter) på 300w psu og iflg kort produsent og diverse andre "eksperter" så skulle ikke dette vært mulig.

Men jeg forstår ikke helt vitsen i å oppgradere fra 6800gt til 6800ultra... Får du kortet gratis er det vel greit men å bruke penger på en slik oppdatering synes for meg meningsløst. Hadde heller brukt pengene på nytt hovedkort og heller gått for 7800gt.

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Har selv et 7800GT kort som går uproblematisk på 400W, men det avhenger selvsagt av hva annet du har i PCen. Jeg har foreløpig kun en HDD og en DVD brenner så det trekker ikke all verdens av strøm. Men svaret på spm ditt: Ja det bør holde i massevis så lenge du ikke har vanvittig mye annet som kan trekke strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...