Gå til innhold

defekt motorola e365 - mine rettigheter?


walser

Anbefalte innlegg

Kjøpte en motorola e365 på elkjøp for snart to år siden. Den er treg og har elendig software med fullt av bugs, men det er en annen sak.

 

For ca. et år siden var mikrofonen ødelagt, så jeg leverte den og det ble satt inn ny mic.

For en uke siden var imidlertid micen igjen gåen og det var umulig for folk å høre hva jeg sa, så jeg skulle nå levere den inn igjen.

 

I går kveld skjedde så det desidert rareste jeg har sett; mobilen hadde ligget fredelig på bordet i et par timer mens jeg så en film. Etterpå var det plutselig ingen reaksjon når jeg trykket på knappene. Tenkte da naturligvis at den hadde hengt seg og tok ut batteriet. Stor var overraskelsen når skjermbildet fortsatt var der etter at jeg hadde tatt ut batteriet :wow:

Prøvde dette flere ganger og satte også mobilen på lading, men det skjedde ikke noe, bortsett fra at skjermbildet sakte men sikkert døde ut, en piksel om gangen, til en stille død...

 

Det er uaktuelt for meg å beholde denne mobilen lenger, hva mener dere jeg kan kreve av elkjøp? Bør jeg få pengene tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kreve at feilen på telefonen fikses, siden den kun har vært inne for reparasjon en gang før.

 

Altså ny rep, hvor du får telefonen fikset tilbake etterpå. Om det ikke går å fikse telefonen, og det ikke er mulighet for omlevering til samme telefon (om telefon ikke er tilgjengelig mer altså), så kan du få hevet kjøpet, få pengene igjen.

 

Om mic-feilen oppstår for tredje gang - så kan du også få pengene igjen.

 

Dette etter forbrukerkjøpslovens bestemmelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...