Schnickaschnicka Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Har erfart nå at pc'en min bråker. Har 2 blå neon 120mm vifter foran og bak i kabinettet og boxed kjøler til 3700+. De to 120mm bråker en del og boxed vifta bråker. Er det noen alternativer jeg kan ta for kjøling til prosessoren som ikke bråker og 2 neonvifter som ikke bråker som er blå? Men hva er det som trolig er problemet med støyet. Hvor kommer det fra? Det er ikke psuen da den ikek støyer i det hele tatt Endret 16. januar 2006 av mbarone Lenke til kommentar
haakie Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 SilenX eller mist er et bra valg, disse finner du på http://www.vendur.no og http://www.microplex.no Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 mist har jeg i dataen nå og de bråker. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 prossessor kjøler da. samma hvilken. max 500kr bare den er bra til s939 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 En av disse Zalman vil nok gjøre jobben godt! NB: Store fare for at du ikke hører dem Lenke til kommentar
tropic Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 hva med viftestyring til kabinettviftene?? og bytte ut skjermkort + cpu kjølern?? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Her har du CPU kjøleren som kan gi opp til 0 dB støy;) Støyen fra denne kjøleren bestemmer du selv, hvilken vifte du setter på. Når det gjelder vifter med lys. Så er vel SilenX 120 mm Ixtrema Quiet LED 14dbA Blue et godt og stille valg. Men jeg ville heller kjøpt disse og lys i tillegg. Lyset fra viftene kan du ikke redusere, det kan du vis du kjøper lys separat. Endret 17. januar 2006 av bIsk0p Lenke til kommentar
radiated Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Støtter å prøve ut en viftestyring først. Sunbeam Rheobus fra Microplex er en billig og bra variant som kan slå viftene helt av hvis ønskelig. Et termometer til å kontrollere CPU og evt andre komponenter mens du prøver ut lavere viftehastigheter er å anbefale. PS. Når du har skrudd ned hastigheten på viftene nok, får du plutselig lyst på ny PSU, northbrigdekjøler, skjermkortkjøler og nye harddisker (hvis du bruker Maxtor el. Western Digital) Du er herved advart.... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har du prøvd å justere viftehastighet i BIOS? Utrolig mye du kan gjør det, uten å måtte bruke 500,- på bedre kjøling, som man ofte ikke trenger. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 har ikke prøvd i bios. har northbridge kjøler og hiper r58+w så trenger ikke ny psu. men hvordan i bios skrur jeg ned hastighet på gpU? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Du går til Hardware monitor, finner frem Smartfan, eller Qfan, eller hva den nå heter, enabler den. Setter CPU-temp til 60 grader, trykker F10, og gleder deg over en svært støysvak Boxed-kjøler, som mange kaster bort 500,- på å få støysvak. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Er det en nemesis du har? Høres slik ut på beskrivelsen (2x120mm + bråk + blå LED). De viftene kan ikke kobles til en viftestyring i hvert fall, så da må dt nye vifter til og. Lenke til kommentar
egOIst Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Jeg anbefaler så absolut å sette i noen MIST vifter, jeg har selv 3 stk Mist 16,7 dB vifter, de er helt herlig å ha med å gjøre... stille er de, og de blåser helt greit. (kan ikke forvente for mye når et er lite dB) mvh Arne Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 PS. Når du har skrudd ned hastigheten på viftene nok, får du plutselig lyst på ny PSU, northbrigdekjøler, skjermkortkjøler og nye harddisker (hvis du bruker Maxtor el. Western Digital) Du er herved advart.... 5450444[/snapback] Det er litt farlig å begynne med støydemping av PC, plutselig skal du ha alt passivt, og gir deg ikke før det ikke kommer en lyd fra den Men moro er det i alle fall, uansett hvordan man ser på det. Hva med Zalman MFC-1 viftestyringen, samt Zalman Heatpipe Cooler for harddisken? Har i hele tatt Heatpipe-greia på harddisken noe for seg, eller må den også ha vifte i tillegg? Kanskje er det like greit å henge harddisken i strikk, med en vifte over. Har det selv nå, i CD-ROM plassen, men hdd blir faktisk varmere enn CPU, 34-35 grader, opptil det. Vurderer zalman heatpipe, er det noe å satse på? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 PS. Når du har skrudd ned hastigheten på viftene nok, får du plutselig lyst på ny PSU, northbrigdekjøler, skjermkortkjøler og nye harddisker (hvis du bruker Maxtor el. Western Digital) Du er herved advart.... 5450444[/snapback] Det er litt farlig å begynne med støydemping av PC, plutselig skal du ha alt passivt, og gir deg ikke før det ikke kommer en lyd fra den Men moro er det i alle fall, uansett hvordan man ser på det. Hva med Zalman MFC-1 viftestyringen, samt Zalman Heatpipe Cooler for harddisken? Har i hele tatt Heatpipe-greia på harddisken noe for seg, eller må den også ha vifte i tillegg? Kanskje er det like greit å henge harddisken i strikk, med en vifte over. Har det selv nå, i CD-ROM plassen, men hdd blir faktisk varmere enn CPU, 34-35 grader, opptil det. Vurderer zalman heatpipe, er det noe å satse på? 5480883[/snapback] harddisker er bare varme, sånn er livet. 30-45 er ikke noe "unormalt" egentlig. De fleste jeg har vært borti ligger på denne temperaturen. Så HD er en enorm varmekilde i maskinen. Men ikke noe farlig å la HD være i denne temp'n Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Men er Heatpipe cooler fra Zalman noe tess, og hva med Zalman viftestyringen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå