Gå til innhold

Endelig nytt system !!

pal.carlsen

Anbefalte innlegg

Har sittet aaalt for lenge på gjerdet men nå er det slutt i følge pakkesporingen skal godbitene fra psdata være ankommet oslo og dermed er det vel snakk om en dag eller to før jeg kan stille meg i kø og hente varene på posten.

Jepp skal bli greit å pensjonere min p2 350 med 196 mb pc100 sdram og tnt2 ultra skjermkort :grin:

Nå har jeg forsøkt å gå for mest mulig value for money som samtidig tåler litt tæring av tiden.

-A7V8X hk basert på nye kt400. Er jo ikke noe raskere enn kt333, men har plenty av features som jeg gjerne vil ha med meg

-Athlon XP 2000 1.667GHz Var prosessoren som ga mest for lite. Under 900,-

-512 MB apacer pc2700. Såpass bør det være i et nytt system, som skal holde seg litt.

-WD 80GB SE m 8 mb Cache. Bibibillig, kjøper ny når denne er full.

Alt dette ble kun 4844.64 og jeg betalte selvsagt med visa, så slipper jeg den håpløse gebyrutgiften.

I tillegg har jeg handlet en "silent twin" fra microplex da jeg ikke digger støy, selv om det er uforholdsmessig dyrt å få varene sine derfra.

Skjermkortet ser ut til å bli gainward sitt geforce4 ti4200 m 64 mb ram da det kun koster 1250,- og har sjef ytelse.

Er det noen som har positive/negative erfaringer med hovedkortet jeg har bestillt? Evnt andre ting jeg bør vite om varene jeg har kjøpt. Mener jeg har gjort temmelig beviste og riktige valg, men er uansett åpen for kommentarer. En annen ting, hvaslags dvd rom er greit å gå for? Vurdere en svart samsung på komplett, men gidder ikke hvis den er dårlig.

Barnslig og forventningsfull hilsen :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he, har et godt gammelt midi tower fra Tech. Røyk strømforsyningen på det for ca 1 år siden. Da sende de meg en ny en av et ganske dugelig merke uten omkostninger! Var bra service det, men den er desverre bare på 250 watt så jeg lurer på om jeg ikke bare skal kjøpe et streit chieftech kab m strømforsyning da 250 watt kanskje blir litt lite.

Er ikke klar for uforklarlige krasher pga kraftunderskudd.

At det tech kab suuger maks å åpne og støyer en hel del trekker jo ikke opp det heller.

Lenke til kommentar

Har tenkt til å kjøpe *akkurat* det samme som deg Pålpot! Har funnet ut at jeg får mest for penga på et slikt oppsett. Vel, rammen jeg skal kjøpe er fra samsung (1170kr pcmax).

Kan også nevne at PCmax har ASUS A7V8X med SATA og raid til 1550kr. Syntes dette er en helt grei pris. Gleder meg noe sykt til jeg får satt opp maskinen. Skal også kjøpe en Silent Twin fra Microplex.

Både Samsung og ASUS går for å være noe av det beste (hvis ikke *det* beste) innenfor sine respektive satsningsområder! Go for it! I will.. =)

Lenke til kommentar

Quote:

Har tenkt til å kjøpe *akkurat* det samme som deg Pålpot! Har funnet ut at jeg får mest for penga på et slikt oppsett.

Litt av en smarting du lurifaks :wink: Siden du er i modus for å shoppe det samme som meg, hva slags dvd spiller har du tenkt å bruke. Er samsung noe å satse på der også? De har en i sort som er ganske stilig...

PS Mens vi venter på sata så har jeg kjøpt meg flate ata kabler fra microplex da jeg spyr av de feite kablene.

Jeg vet at f.eks abit legger med adaptere til sata kablene så de kan brukes med vanlige ata hd. Mulig at dette kunne vært et fornuftig alternativ framfor å svi av litt drøyt mye penger på runde ata kabler. Ligger ikke noe slikt adapter i pakken fra asus :sad: men er jo mulig at det blir å få kjøpt ?

Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...