pal.carlsen Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Har sittet aaalt for lenge på gjerdet men nå er det slutt i følge pakkesporingen skal godbitene fra psdata være ankommet oslo og dermed er det vel snakk om en dag eller to før jeg kan stille meg i kø og hente varene på posten. Jepp skal bli greit å pensjonere min p2 350 med 196 mb pc100 sdram og tnt2 ultra skjermkort Nå har jeg forsøkt å gå for mest mulig value for money som samtidig tåler litt tæring av tiden. -A7V8X hk basert på nye kt400. Er jo ikke noe raskere enn kt333, men har plenty av features som jeg gjerne vil ha med meg -Athlon XP 2000 1.667GHz Var prosessoren som ga mest for lite. Under 900,- -512 MB apacer pc2700. Såpass bør det være i et nytt system, som skal holde seg litt. -WD 80GB SE m 8 mb Cache. Bibibillig, kjøper ny når denne er full. Alt dette ble kun 4844.64 og jeg betalte selvsagt med visa, så slipper jeg den håpløse gebyrutgiften. I tillegg har jeg handlet en "silent twin" fra microplex da jeg ikke digger støy, selv om det er uforholdsmessig dyrt å få varene sine derfra. Skjermkortet ser ut til å bli gainward sitt geforce4 ti4200 m 64 mb ram da det kun koster 1250,- og har sjef ytelse. Er det noen som har positive/negative erfaringer med hovedkortet jeg har bestillt? Evnt andre ting jeg bør vite om varene jeg har kjøpt. Mener jeg har gjort temmelig beviste og riktige valg, men er uansett åpen for kommentarer. En annen ting, hvaslags dvd rom er greit å gå for? Vurdere en svart samsung på komplett, men gidder ikke hvis den er dårlig. Barnslig og forventningsfull hilsen :smile: Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Helt greie valg i forhold til pris. Anbefaler å kjøpe minst 120GB ved neste HD-kjøp. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Ligger på samme linje som deg, skal også snart handle meg ny maskin. Kan man betale med visa på komplett også tro ? Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Nei, Komplett tar ikke visa. Men bl.a. PC-Utstyr vet jeg gjør det. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 kabinetet dit da hva er det? Du har vel et miditower og ikke et minitower. :wink: Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 He he, har et godt gammelt midi tower fra Tech. Røyk strømforsyningen på det for ca 1 år siden. Da sende de meg en ny en av et ganske dugelig merke uten omkostninger! Var bra service det, men den er desverre bare på 250 watt så jeg lurer på om jeg ikke bare skal kjøpe et streit chieftech kab m strømforsyning da 250 watt kanskje blir litt lite. Er ikke klar for uforklarlige krasher pga kraftunderskudd. At det tech kab suuger maks å åpne og støyer en hel del trekker jo ikke opp det heller. Lenke til kommentar
Lurifaks Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Har tenkt til å kjøpe *akkurat* det samme som deg Pålpot! Har funnet ut at jeg får mest for penga på et slikt oppsett. Vel, rammen jeg skal kjøpe er fra samsung (1170kr pcmax). Kan også nevne at PCmax har ASUS A7V8X med SATA og raid til 1550kr. Syntes dette er en helt grei pris. Gleder meg noe sykt til jeg får satt opp maskinen. Skal også kjøpe en Silent Twin fra Microplex. Både Samsung og ASUS går for å være noe av det beste (hvis ikke *det* beste) innenfor sine respektive satsningsområder! Go for it! I will.. =) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 SATA er definitivt framtidsretta og er jo nesten et "must"... go for hovedkort med sata.. /me drømmer om den dagen jeg kan kvitte meg med flatkablene Lenke til kommentar
caird Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 SATA vil ha adaptere, så om du ikke vil punge ut for HK med SATA støtte nuh, er det ikke noe problem. De første diskene med SATA har ikke kommet ennå, og etter alt å dømme vil de ikke komme før tidligst juletider spør du meg. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Quote: Har tenkt til å kjøpe *akkurat* det samme som deg Pålpot! Har funnet ut at jeg får mest for penga på et slikt oppsett. Litt av en smarting du lurifaks :wink: Siden du er i modus for å shoppe det samme som meg, hva slags dvd spiller har du tenkt å bruke. Er samsung noe å satse på der også? De har en i sort som er ganske stilig... PS Mens vi venter på sata så har jeg kjøpt meg flate ata kabler fra microplex da jeg spyr av de feite kablene. Jeg vet at f.eks abit legger med adaptere til sata kablene så de kan brukes med vanlige ata hd. Mulig at dette kunne vært et fornuftig alternativ framfor å svi av litt drøyt mye penger på runde ata kabler. Ligger ikke noe slikt adapter i pakken fra asus :sad: men er jo mulig at det blir å få kjøpt ? Pål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå