Tralletodd Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Er det noen som vet om det går an å bruke andre usb-dongler på 259IEN-maskinene? De har jo en egen dongle som skal settes inn på undersiden. De er ganske dyre, så hadde håpet på at det bare er å finne en som passer der under og installere den.. Noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 usb-dongler er jo ganske små, så det kan hende det går ja Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Jeg har ikke Bluetooth, men jeg kjøpte en mx610 mus fra Logitech. Der følger det med en ikke all for stor USB "sendepinne". Den har jeg satt inn under maskinen. Fungerer supert. Har trådløs mus uten å måtte dra pinnen av og på. Har samtidig alle de 3 usbportere ledige. EDIT: Trykkleif Endret 17. januar 2006 av Cocytor Lenke til kommentar
Tralletodd Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Tusen takk for gode nyheter. Da går jeg nok til anskaffelse av en slik mus. Lenke til kommentar
DHL Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Lurer på det samme som trådstarter. Finner ikke noen alternative USB dongler enn den netshop fører, da plassen til Bluetooth USB pinnen er ganske liten. (Målte 1,3 cm bredde, 0,7cm dybde og max 5,5cm lengde). Den musen virket interessant, men var nok litt for stor for min smak. Ingen som vet om en liten bluetooth mus for bærbare, der bluetooth USB pinnen passer inn i det lille rommet under 259EN? Evt en billigere bluetooth dongle, enn netshop sin, som passer? Lenke til kommentar
Tralletodd Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg snoker også rundt etter usb-dongel som kan passe der. Hadde håpet på en litt rimeligere mus enn mx600. Ser at man får bluetooth-dongler til helt ned i 150kr. Om de passer inn i det lille rommet vet jeg ikke. Men når det ikke finnes så mange altfor gode muser med bluetooth, så trur jeg at jeg velger en vanlig trådløs mus med liten nok dongle. Vurderer å ta med maskina til byens databutikker for å prøve ut de forskjellige donglene. Og skal selvfølgelig bare prøve de der, for så å kjøpe den evt musa på internett. Så spør som de foran meg; noen som vet om flere dongler som passer inn i det lille rommet på undersiden av 259EN? Lenke til kommentar
DHL Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Har søkt litt rundt. De jeg fant med oppgitte spesifikasjoner på høyde, bredde og lengde, passet ikke. Rommet er som sagt veldig lite. Jeg ser på netshop sine sider at det er en MSI USB dongle de selger som bluetooth adapter til 259EN. Mon tro om man kan få tak i denne billigere et annet sted... Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg snoker også rundt etter usb-dongel som kan passe der. Hadde håpet på en litt rimeligere mus enn mx600. Ser at man får bluetooth-dongler til helt ned i 150kr. Om de passer inn i det lille rommet vet jeg ikke. Men når det ikke finnes så mange altfor gode muser med bluetooth, så trur jeg at jeg velger en vanlig trådløs mus med liten nok dongle. Vurderer å ta med maskina til byens databutikker for å prøve ut de forskjellige donglene. Og skal selvfølgelig bare prøve de der, for så å kjøpe den evt musa på internett. Så spør som de foran meg; noen som vet om flere dongler som passer inn i det lille rommet på undersiden av 259EN? 5459704[/snapback] Logitech har flere mus som bruker samme USBpinne som mx610. Den er ganske liten, svart og det står 2.4GHz på den. Det som er fint med mx610 er at maskinen kommuniserer til musa slik at den automatisk skruer seg av når maskinen slåes av eller går i dvale modus. Du slipper på andre ord å tenke på musa i det hele tatt. Logitech (jeg har bare logitechmus) har også en del mus til notebook med samme pinne. Jeg husker ikke navnet på disse nå, men en del av de må du putte pinnen inn bak for å skru av musa og da forsvinner hele poenget med porten under maskinen. Lenke til kommentar
DHL Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ser dessverre ut, på logitech sine sider, at alle notebook musene m/blåtann skrur seg av ved at man putter usb-pinnen inn i musa. Lenke til kommentar
Frodemann Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Er det noen som vet om det går an å bruke andre usb-dongler på 259IEN-maskinene? De har jo en egen dongle som skal settes inn på undersiden. De er ganske dyre, så hadde håpet på at det bare er å finne en som passer der under og installere den..Noen som har prøvd dette? 5446444[/snapback] Jeg tok en sjans og kjøpte denne: http://www.clasohlson.no/ext.asp?art=328866000 ...og ble litt gretten da den ikke passet inn. Faktisk så gretten at jeg tok fram lommekniven og brakk av det blå plastdekselet. Da gikk den jammenmeg inn gitt Fikk den ikke til å snakke med min Sony Ericson T630 før jeg fant og installerte denne driveren: http://www.billionton.com.tw/website/downl....11-B/BT1.2.htm Lenke til kommentar
DHL Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Klarer ikke laste ned disse driverne jeg. Noen som kunne sendt dem til meg? mail: [email protected] Lenke til kommentar
Frodemann Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Klarer ikke laste ned disse driverne jeg. Noen som kunne sendt dem til meg?mail: [email protected] 5488935[/snapback] Recipient address: [email protected] Reason: Server rejected MAIL FROM address. Diagnostic code: smtp;552 5.2.3 sorry, that message size exceeds the maximum j1si536401ugf Remote system: dns;gmail-smtp-in.l.google.com (TCP|80.202.4.58|39308|66.249.93.27|25) (mx.gmail.com ESMTP j1si536401ugf) Lenke til kommentar
DHL Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Takk for at du forsøkte. Klarte heldigvis å laste den ned til slutt! Jeg kjøpte Billionton Blutetooth USB på Clas-Olson, spikket litt og rev av plastikken med tang - Det var en h*****es jobb. Jeg testet den før jeg startet å kutte den, og da virket den fint. Etterpå virket den bare i korte perioder, før jeg fikk beskjed om at den hadde malfunctioned... Så da blir det en ny tur ned på Clas for å kjøpe en til. Frodemann: Hvordan fikk du av plastikken på en relativt safe måte? Jeg brukte makt når jeg fikk av min, og bendte og bøyde litt. Tydeligvis nok til å ødelegge den. Den plastikken var forresten veldig lei å jobbe med, både hard og seig på samme tid. Lenke til kommentar
Frodemann Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Æsj, det var synn at du ødela den da ...bekrefter at det av og til kan være dyrt å spare penger Frodemann: Hvordan fikk du av plastikken på en relativt safe måte? Såvidt jeg husker la jeg eggen på lommekniven ned i skjøten mellom halvdelene, langs med 'langsiden' og bikket handtaket fra side til side slik at halvdelene ble 'sprengt' fra hverandre. Var det forståelig? En runde med elektriker-tape rundt elektronikken er sikkert ikke dumt selv om jeg ikke gjorde dette... lykke til! f Lenke til kommentar
Dan-Inge Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Den mx musa, vist jeg kjøper den og netshop pcen, da er det vell dumt å ta med bluetooth? (ja dumt spørsmål). Men det er ikke noe kødd slik at den bare funker på musa og ikke andre bluetooth ting? Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Den mx musa, vist jeg kjøper den og netshop pcen, da er det vell dumt å ta med bluetooth? (ja dumt spørsmål). Men det er ikke noe kødd slik at den bare funker på musa og ikke andre bluetooth ting? 5504905[/snapback] Hvis du tar med bluetooth skal denne donglen sitte i USBporten under maskinen. Hvis du da skal ha mx610 i tillegg må du bruke den donglen på en av de andre USBportene på siden. MX610 er ikke en bluetooth enhet. Hvis du bare kjøper denne og sette donglen under maskinen har du ikke mulighet til bluetooth. (med mindre du bruker en av portene på siden til en bluetoothenhet) Jeg bruker MX610 under maskinen og er fornøyd med det. Har ikke bluetooth. Lenke til kommentar
Dan-Inge Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Ja ser det nå, leste en rewards på prisguiden om at den hadde bluetooth, men når jeg leste hva du skrev gikk jeg på logitech.com og så at den ikke hadde bluetooth=), nesten litt dumt at den ikke har det da! Hadde jo vært å slå 2 fluer i en smekk. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 I så fall kan du jo kjøpe en bluetoothmus med dongle. Tror de skal passe under maskinen. Lenke til kommentar
Dan-Inge Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 hvilken da? ser bare tastatur og mus, og de har store sendere Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Her er en fra Microsoft. Men jeg vet ikke noe om størrelsen på donglen. Microsoft - Wireless IntelliMouse Explorer Bluetooth 2Link Endret 27. januar 2006 av Cocytor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå