kilogram Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Bruker 50ms på å dømme nettsider En gjennomsnittlig nettbruker bruker 50ms på å dømme om nettsiden som besøkes er verdt bryet, viser ny forskning. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Tviler ikkje.. Dersom eg besøker ei side som ikkje ser design messig bra ut, gidder eg ikkje vere der lenge. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 På ein slik test ville hw.no & co kommet langt ned, alt for masse reklameskjit. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) På ein slik test ville hw.no & co kommet langt ned, alt for masse reklameskjit. 5446885[/snapback] Tror jeg ikke, så lenge det ikke er pop-ups og man ikke sitter med en veldig treg datamaskin eller linje så siden tar lang tid å loade tror jeg ikke det har noe å si. Undersøkelser har vist at vis siden tar lang tid å loade (dårlig server, mye grafik som tar lang tid og laste ned eller side som tar lang tid å loade (java, flash ol) mister man mange brukere. Dessuten gir litt reklame et litt mer seriøst preg på siden. Et seriøst preg er viktig!! (men seriøsitet oppnås mest med et seriøst design) Endret 16. januar 2006 av 100smiles Lenke til kommentar
ttt Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det er nok ingen tvil om at førsteinntrykket er viktig. Men eg hadde trudd at folk bruker meir ein 50ms på å dømme ei side. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det er nok ingen tvil om at førsteinntrykket er viktig. Men eg hadde trudd at folk bruker meir ein 50ms på å dømme ei side. 5447063[/snapback] Ja, 50 ms er veldig lite, men det er klart førsteinntrykket er viktig, en side som ser dårlig ut virker mer useriøs. AtW Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Vel, jeg bruker nok en god del mer enn 50ms på å bedømme om en nettside er seriøs. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hvor mange deltok i denne undersøkelsen? Det er ganske relevant. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Hvor mange deltok i denne undersøkelsen? Det er ganske relevant. 5447800[/snapback] Det seier ikkje Nature noko om, og eg klarte ikkje å spore opp originalrapporten frå forskarane då eg skreiv artikkelen. Likevel regner eg med at forskningsrapportar som er publisert i Nature har eit solid grunnlag. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) 50ms? 1000ms er jo 1 sekund Edit: kommer vel an på om det kommer opp 2 linjer på siden som står 5 bokstaver på.. men med en normal side..neppe. må jo som ofte bla litt legre ned for å se hele siden! Edit: mye skrivefeil Endret 17. januar 2006 av galaxee Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Undersøkelsene ble utført ved at testpersoner fikk vist nettsider i perioder helt ned i 50ms, og så måtte de oppgi hva de syntes om nettsiden. En mengde testpersoner fikk granske nettsidene så lenge de ville, før de oppgav hva de syntes. Resultatene sammenfalt svært godt. ingen bruker bare 50ms , men en trenger ikke mer,, sånn tolker jeg det.. EDIT: huff får ikke til å quote en gang :/ Endret 19. januar 2006 av cynosure Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Cynosure har rett...Det eneste denne testen egentlig viser er at førsteintrykket er viktig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå