JEBauge Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Hei. Har akkuratt satt sammen systemet nedenfor! Bare for å være sikker på at alt fungerer slik det skal; kontakt mellom kjøler og cpu osv, så lurer jeg litt på hvilken cpu-temp som er å anbefale for denne prosessoren... I den sammenheng: Hva slags belastning blir regnet som "Idle" og hva som "load"... Snakker vi hard-core spill i flere timer før en er oppe i "load"? Og "Idle", er det HELT uten arbeid, eller er det forsiktig vasing rundt i windows? Noen tanker? J Endret 16. januar 2006 av Janey Lenke til kommentar
Mats J. Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Idle er når maskinen har stått urørt ei stund uten belastning. Load er når maskinen har kjørt Prime95, OCCT eller andre stressprogram over litt tid (15min>). Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Den er grei... Hva med temp? Hva bør jeg ligge på med Athlon 3700+? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Idle er engelsk og betyr tomgang. Bare si hva temperaturen på CPUen din er, så kan man si om den er bra eller for høy f.eks. Kommer helt an på kjølingen din. Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Here goes: 32 grader idle... Har ikke stresstestet så voldsomt. Men temp var 42 grader etter 15min virussjekk... Chipset temperaturen ligger mellom 37 og 42... (A8N32-SLI har passiv kjøling på chipsetet...) ...Så jeg burde nok ha et par Kabinettvifter... J Endret 17. januar 2006 av Janey Lenke til kommentar
tor_bjarne Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Min ligger på Idle mellom 25 og 31 C Edit - Har foresten boxed kjøleren Endret 17. januar 2006 av tor_bjarne Lenke til kommentar
CroX_Er Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Har neste akkurat samme systemet som deg; POV 7800GT 2 GB Geil Dual Channel DFI NF4 Sli Infinity AMD Athlon 64+ 3700 m/ stock kjøler WD250GB S-ATA 11 Thermaltake TR2 430w Acase Chameleon Midi. Har satt sammen to like systemer uten kabinett vifter og cpu ligger på 21/22 grader idle og skjermkort 40 grader idle Eneste jeg har testet til nå er en time med Call of duty 2 med alt på fullt på 1024 * 768 oppløsning. Cpu lå da på 30 grader og skjermkortet på 46. NB: Cool N' Quiet har jeg ikke tatt i bruk enda Endret 3. februar 2006 av CroX_Er Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Hva folk har som idle og load kan variere en god del, ting som har noe å si er: Kjøler, kabinett (også hva ellers som er i kabinett), luftflyt , vifter, innstillinger i bios (smartfan o.l), osv... Så det er ikke et fast tall, spesielt ikke i idle.. Edit: og selvsagt Cool`n`quiet.. Endret 3. februar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå