mrflo Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Windows ME fulgte med maskinen på hardisken (ingen cd), og jeg har desverre komt i den situasjonen at jeg ønsker å formatere hardisken og installere på nytt. Men for å gjøre dette trenger jeg en installasjons cd. Noen som vet om det er mulig, og hvis det er mulig, hvordan lage en backup cd, eller installasjonscd av Windows ME som bare ligger på hardisken? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Vet ikke om d r mulig nei, men du kan evt ta backup av hele disken, noe som sikker ikke er aktuelt? :razz: Forøvrig så vil jeg anbefale deg å droppe WinME en gang for alle, og satse på noe som ikke er HELT flopp. Lenke til kommentar
mrflo Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Kunne jo ha droppet hele greien, og installert Xp i stedenfor da. Men nå skjedde dette at jeg faktisk har blitt veldig godt vannt med ME. Har Xp på min bærbare og er ikke så altfor happy med det. Hva er forskjellene på Win 98se og Win Me a? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Forskjellen er stabilitet. Ikke tenkt på å bruke Win98SE.. Det er buggy Windows Versjon 3. WinME er mye mer stabilt og enkelt og greiet bedre! Lenke til kommentar
mrflo Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Det var det jeg og mente. Men uansett hvis jeg skal ha xp installert må jeg jo ha ett annet system i ryggen (98 ett eller annet..) Men utsetter planer om xp, for jeg har ikke lyst.. men hvis jeg ikke klarer å få ut ME så.. Lenke til kommentar
PoL-E Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Quote: Den 2002-09-11 13:02, Cappo skrev:Forskjellen er stabilitet. Ikke tenkt på å bruke Win98SE.. Det er buggy Windows Versjon 3.WinME er mye mer stabilt og enkelt og greiet bedre! brukte WinME i 8 måneder, brukte Win98se i 8 måneder.. WinME kræsjet 5 ganger for dagen, Win98se kræsjet 2. Klar forbedring med Win98se :grin: Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Du kan ikke bruke den versjonen som ligger på harddisken til å lage en installasjonscd. Helt umulig. Kjøpte du maskin med OS SKAL cd følge med. Hvis ikke, må du skaffe denne på andre måter. Lenke til kommentar
frans Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Det er neppe mulig å lage installasjons CD, så speiling av partisjonen kan være en mulig løsning (F.eks. med Norton Ghost). Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Halloen! Jeg var en ivrig bruker av WinMe før. Snadder OS! Om jeg ikke husker helt feil kan det være en liten mulighet at hele WinMe ligger i en katalog på c: Jeg er ikke sikker, men sjekk c:windowsoptions. Er du heldig kan windows ligge der. En masse *.cab filer, install fil og annet. Det er vel på ca 180 til 200 mb tilsammen tar jeg ikke feil. I bestefall brenner du bare dette ut på en cd. Så vips har du OS`et ditt. Bare husk på at du må ha serial-keyen din da!! -Jan Ivar- Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Bruker Me nå jeg også! Helt greit og stabilt OS!!! Skal bytte til XP snart da.. Men her ikke giddi, har s mye annet å finne på enn å bytte os.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-11 11:53, skrev mrflo:Windows ME fulgte med maskinen på hardisken (ingen cd),... Du har krav på å få med CD når du kjøper en datamaskin med Windows. Kontakt forhandleren som solgte deg datamaskinen. Hvis du har cd-key-en kan du også kopiere Windows ME-cd-en ifra en kompis, og lovlig benytte den sammen med din nåværende cd-key. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: borre skrev (2002-09-26 17:04): Quote: Den 2002-09-11 11:53, skrev mrflo: Windows ME fulgte med maskinen på hardisken (ingen cd),... Du har krav på å få med CD når du kjøper en datamaskin med Windows. Kontakt forhandleren som solgte deg datamaskinen. Hvis du har cd-key-en kan du også kopiere Windows ME-cd-en ifra en kompis, og lovlig benytte den sammen med din nåværende cd-key. Og hvordan skal du få det til, Eg er sikker på at du ikke kan det. Må bruke den cd-key'en som er med platen. Eller tar eg helt feil her. Det beste er å gå til forhandleren eller microsoft. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 23:55, skrev Kjetil Lura:Og hvordan skal du få det til, Eg er sikker på at du ikke kan det. Må bruke den cd-key'en som er med platen. Eller tar eg helt feil her. Det beste er å gå til forhandleren eller microsoft. Få til hva? Brenne cd-en? Bruke den gamle cd-keyen? --> fullt lovlig ettersom cd-key/lisens følger person, ikke cd-rom/maskin (med unntak av OEM-versjoner). Anbefaler selvfølgelig å gå til forhandleren for å få en ekte cd-rom. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-11 13:31, skrev PoL-E: Quote: Den 2002-09-11 13:02, Cappo skrev: Forskjellen er stabilitet. Ikke tenkt på å bruke Win98SE.. Det er buggy Windows Versjon 3. WinME er mye mer stabilt og enkelt og greiet bedre! brukte WinME i 8 måneder, brukte Win98se i 8 måneder.. WinME kræsjet 5 ganger for dagen, Win98se kræsjet 2. Klar forbedring med Win98se :grin: Jeg hadde win98 (ikke se) uten noen patchers ifra MS, bare Via + NIC drivere - maskinen stod som desktop, bruktes til web/se film, fikk oppetider på 500 timer, med hver gang etter den hadde passert 500 timer så kutta en og en ting å funke, feks: først NIC, så Lyd, så ISDN, så Skjemkort... etc...) Men fikk i snitt ingen andre kræsj enn de "trtthets-kræsjene" .. prøvde ME på en annen PC, og den funka ikke, villei kke boote sikkelig etter install engang, men NT5 fungerer fin fint, opptider på 1000+ timer nå, og uten å ha brukt opp for mye av resursene som systemet har, men det slår ikke FreeBSD likevel .. :wink: Det jeg ville fram tilø er at med riktig bruk, så varer selv Ustabile Win9X en god stund før den kvelder... :wink: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-11 13:02, skrev Cappo:Forskjellen er stabilitet. Ikke tenkt på å bruke Win98SE.. Det er buggy Windows Versjon 3.WinME er mye mer stabilt og enkelt og greiet bedre! Hva behager? ME er en ustabil utgave av 98SE, hvor M$ har lesset på med pynt. Host i nærheten av en ME-maskin, og den krasjer. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: borre skrev (2002-09-27 00:07): Quote: Den 2002-09-26 23:55, skrev Kjetil Lura: Og hvordan skal du få det til, Eg er sikker på at du ikke kan det. Må bruke den cd-key'en som er med platen. Eller tar eg helt feil her. Det beste er å gå til forhandleren eller microsoft. Få til hva? Brenne cd-en? Bruke den gamle cd-keyen? --> fullt lovlig ettersom cd-key/lisens følger person, ikke cd-rom/maskin (med unntak av OEM-versjoner). Anbefaler selvfølgelig å gå til forhandleren for å få en ekte cd-rom. Nei du miss forsto meg tror eg, Har han en nøkkel så er du nød til å bruke den andre nøkkelen til orginal platen, Han kan ikke bruke sin nøkkel for den stemmer ikke med orginal platen, Bare prøv borre det går ikke. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 01:16, skrev Kjetil Lura:Nei du miss forsto meg tror eg, Har han en nøkkel så er du nød til å bruke den andre nøkkelen til orginal platen, Han kan ikke bruke sin nøkkel for den stemmer ikke med orginal platen, Bare prøv borre det går ikke. Ehh.... Windows ME-plater er ikke bundet opp imot 1 spesifikk nøkkel - tenk deg for et kaos?! Det gjelder faktisk ingen forbruker-software som finnes på markedet - ikke engang Windows XP. Har han en nøkkel til Windows ME, så kan han benytte hvilken som helst Windows ME CD-plate - orginal eller kopiert. Det har han rett til, så lenge han har lisens på det. Det er altså *ingen* sperre på CD-platen som forhindrer han å bruke hvilken som helst ME-cd-key. Og nei, jeg prøver ikke Windows ME... holder meg lengst mulig bort fra det. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: borre skrev (2002-09-27 01:27):Ehh.... Windows ME-plater er ikke bundet opp imot 1 spesifikk nøkkel - tenk deg for et kaos?!Det gjelder faktisk ingen forbruker-software som finnes på markedet - ikke engang Windows XP.Har han en nøkkel til Windows ME, så kan han benytte hvilken som helst Windows ME CD-plate - orginal eller kopiert. Det har han rett til, så lenge han har lisens på det.Det er altså *ingen* sperre på CD-platen som forhindrer han å bruke hvilken som helst ME-cd-key.Og nei, jeg prøver ikke Windows ME... holder meg lengst mulig bort fra det. Javel har faktisk kjøpt winME og det var ikke bra. Men borre eg har en nabo som hadde nøkkel men ikke cd-rom'en, Så han fikk prøve med min orginale plate med hans nøkkel og det virket ikke, Fikk melding om at nøkkelen var feil. Så du har nok feil der. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 01:36, skrev Kjetil Lura:Javel har faktisk kjøpt winME og det var ikke bra. Men borre eg har en nabo som hadde nøkkel men ikke cd-rom'en, Så han fikk prøve med min orginale plate med hans nøkkel og det virket ikke, Fikk melding om at nøkkelen var feil. Så du har nok feil der. Var vel sikkert det at han hadde en for gammel eller for ny cd-key i forhold til cd-rom-en. Dvs. algoritmen på *din* cd-rom var annerledes enn algoritmen som lagde nøkkelen til naboen din. Det er aldri slik at en cd er koblet opp til *1* cd-key. Produksjonskostnadene hadde blitt alt for store --> 1 unik cd-rom for hver cd-key. Ettersom jeg ikke har ME (takk og pris), så kan kanskje noen med noen ME-cd-er og cd-keys sjekke om det fungerer? (noe jeg tror det gjør). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå