Gå til innhold

Opptaksenhet for flere bulletcams samtidig?

Anbefalte innlegg

Finnes det en boks med omentrentlig fire kompositt- og/eller S-video-innganger som kan lagre bildeinformasjonen fra disse fire inngangene på hver sin mini-DV-kassett? Tanken er å ha denne boksen i en bil og kunne ta opp fra fire forskjellinge vinkler i realtime. Ett take kan da bli maksimalt like langt som det en mini-DV-kassett er. Å ha fire separate kassetter som da er linket til hverandre vil også kunne lette redigeringsarbeidet; å prøve å re-synke opptaket fra fire separate mini-DV-kameraer virker ikke som en spesielt hyggelig oppgave. Det hadde også vært en fordel om boksen fikk sin drivspenning fra bilens 14.4-Volts elektriske likespenningsanlegg. Jeg bare regner med at en eventuell slik boks også har en linje/mikrofon-inngang for hver bildeinngang slik at man har muligheten til å bruke flere mikrofoner alt etter bruksområde (eks. et i motorrom, et ute og et i kupeen).

Det lille utstyret jeg har sett som finnes på markedet er antakeligvis antakeligvis av broadcastkvalitet eller tilsvarende, for prisene ser ut til å havne på feil side av seks siffer. Dette er dessverre laaangt utenfor mitt budsjett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Tror nok den billigste og beste løsningen er å kjøpe fire billige kameraer med mulighet for analog-inn.

Å synce opptakene burde ikke være noe problem. Om du har mulighet for å peke alle kameraene mot det samme punktet kan en klapper være løsningen, eventuelt en blitz eller smell hvis kameraene er montert forskjellige veier.

En annen kreativ løsning kan være å koble alle kameraene til samme lydkilde, starte opptakene, spille av en kort lyd og så koble til eventuelle mikrofoner.

Det er vel også mulig på noen kameraer å sette tidskoden til klokkeslettet, men denne løsningen er nok ikke den beste hvis du trenger frame accurate sync.

-Kisp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...