oyryeng Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Finnes det en boks med omentrentlig fire kompositt- og/eller S-video-innganger som kan lagre bildeinformasjonen fra disse fire inngangene på hver sin mini-DV-kassett? Tanken er å ha denne boksen i en bil og kunne ta opp fra fire forskjellinge vinkler i realtime. Ett take kan da bli maksimalt like langt som det en mini-DV-kassett er. Å ha fire separate kassetter som da er linket til hverandre vil også kunne lette redigeringsarbeidet; å prøve å re-synke opptaket fra fire separate mini-DV-kameraer virker ikke som en spesielt hyggelig oppgave. Det hadde også vært en fordel om boksen fikk sin drivspenning fra bilens 14.4-Volts elektriske likespenningsanlegg. Jeg bare regner med at en eventuell slik boks også har en linje/mikrofon-inngang for hver bildeinngang slik at man har muligheten til å bruke flere mikrofoner alt etter bruksområde (eks. et i motorrom, et ute og et i kupeen). Det lille utstyret jeg har sett som finnes på markedet er antakeligvis antakeligvis av broadcastkvalitet eller tilsvarende, for prisene ser ut til å havne på feil side av seks siffer. Dette er dessverre laaangt utenfor mitt budsjett. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hei. Tror nok den billigste og beste løsningen er å kjøpe fire billige kameraer med mulighet for analog-inn. Å synce opptakene burde ikke være noe problem. Om du har mulighet for å peke alle kameraene mot det samme punktet kan en klapper være løsningen, eventuelt en blitz eller smell hvis kameraene er montert forskjellige veier. En annen kreativ løsning kan være å koble alle kameraene til samme lydkilde, starte opptakene, spille av en kort lyd og så koble til eventuelle mikrofoner. Det er vel også mulig på noen kameraer å sette tidskoden til klokkeslettet, men denne løsningen er nok ikke den beste hvis du trenger frame accurate sync. -Kisp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå