J0ppe Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Kan jeg spørre hva slags høytalere dere sitter på siden dere punger ut så mye for et lydkort? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Logitech 5.1 surround, men jeg kommer til å koble kenwood surround anlegget mitt til etter lydkort innkjøpet Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hmm, jeg hadde ikke tenkt å kjøpe nytt lydkort til min nye pc.. men kanskje jeg burde vurdere det siden det er så mange som anbefaler det, og hvis lyden blir så mye bedre Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Har iallfall bestilt et fra datakjeden.no. De har grei pris på det kortet, 1884 kr. Det koster 1671 hos shg, men hvis man tar med frakt og oppkrav blir det kun 50 kr dyrere. Og det er ikke verdt ventetida, hehe. Lenke til kommentar
Reddog Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Kan jeg spørre hva slags høytalere dere sitter på siden dere punger ut så mye for et lydkort? 5447594[/snapback] Sennheizer headset bruker jeg. Men det gir jo en sykt sourround lyd i kun to høyttalere på ørene. Det skal vist være helt sykt!! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Tror jeg skal kjøpe steel 5h headsettet. De skal visst være veldig gode Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har for øyeblikket et Sony MDR-CD780 headset, det spiller god lyd fra Audigy kortet. Det blir nok enda fetere lyd med X-Fi. Har tenkt å kjøpe surround høytalere til pcen, så hvis noen har noe bra å anbefale, så kom med det.. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg kan ikke akkurat si at Fatal1ty- kortet utgjorde noen stor revolusjon fra Audigy 2 ZS- kortet jeg hadde før. Eneste grunnen til at jeg kjøpte Fatal1ty var at Audigy 2 ZS var defekt. Men for all del, et knall lydkort er det. Gir absolutt mye for pengene. men jeg vil ikke anbefale folk som sitter på fungerende Audigy 2 ZS og oppgradere. Jeg må og si jeg stiller meg noe tvilsom til XRAM- teknologien og utnyttelsen av denne. Tiden vil vel vise om det blir anvendt i utstrakt grad i dataspill. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Men for all del, et knall lydkort er det. Gir absolutt mye for pengene. men jeg vil ikke anbefale folk som sitter på fungerende Audigy 2 ZS og oppgradere. Ja, jeg tror jeg venter med det. Audigy 2 kortet funker ok enda, og jeg er ikke så kresen på lyden Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Jeg bruker kun onboard lydkortet, og det gir meg ikke akkurat noe bra lyd. Fatal1ty kommer til å være mitt første lydkort, hehe. Dette her blir bra Edit: Bestilte det kortet på datakjeden.no igår for 1884,- og idag koster samme kortet 2221,-. Ringte nettopp istad og spurte om hvilken pris jeg måtte ut med. Men de sa at jeg skulle betale prisen da jeg bestilte varen. Weee, da blir det et fatal1ty lydkort til meg idag, skal hente den når jeg er ferdig på jobben. Endret 17. januar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Sound Blaster X-Fi Fatal1ty er ikke verdt pengene i forhold til den billigere utgaven (XtremeMusic) som gir akkurat samme lyden, men uten frontpanel og 62Mb XRam (som egentlig ingen bruker enda). XRam er ment for å lagre samples i, slik at det en gang i fremtiden kan brukes for å avalste CPU enda mer. Kanskje 0.5% målbar CPU-avlastning... Også var det det med og kjøpe produkter merket "Fatal1ty" Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Vel, smaken er som baken. Personlig synes jeg det er helt greit med frontpanel siden jeg har hatt det i 4 år allerede med mitt Audigy platinum kort, fint med alle tilkoblingsmulighetene siden jeg lager litt musikk på hobbybasis og ikke gidder å brenne av 3-4 lakser på et proffkort, dessuten gamer jeg en del. Når det gjelder XRam så jobbes det med å få utnyttet dette i spill, så det er like rundt hjørnet. Når det gjelder navn på produktet så er det meg revende likegyldig om det heter X-fi Cowsh1t eller Fatal1ty.. *edit* Det må sies at Audigy kortet mitt kostet ca. 2000,- nytt for 4 år siden. Det var dyrt det.. Endret 17. januar 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Nå er alt installert Nå klarer mine høyttaler å spille mye høyere uten tegn til forvregning. Legger merke til forskjellen mellom onboard og fatal1ty Skal teste forskjellige spill senere, det jeg gleder meg mest er å spille bf2 med ultra high kvalitet. Må man laste ned noen patch for å få det til å funke smerte fritt? Lenke til kommentar
JGR Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Får mitt eksemplar imorgen. Gleder meg som en unge! Få høre hvordan det funker i spill da samye! Mest det jeg kjøpte det for... Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Fronpanelet er som en perle. Der har du ut og innganger som jeg har ønsket meg. Trenger ikke alle sammen, men bedre for mange enn for lite. Skal spille nå... brb Edit: Det ble mye mer action å spille nå. Hører jo akkruat hvor folk kommer fra. Ikke minst alle detaljene når man skrur audio til ultra high. Dette her var moro Endret 17. januar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Alt funker bra og har testet lyden, men jeg har et lite problem. Cd'en jeg fikk med kortet ville ikke starte. Auto start blir sluttet av windows hele tiden. Da gikk jeg inn på sida og lastet ned det meste jeg fikk tak i på hjemmesida til creative. Men det er mode swith programmet som jeg ikke klarer å lokalisere. Kan noen hjelpe meg her? http://www.bit-tech.net/hardware/2005/10/3...tive_xfi/3.html Over har jeg en link, det er de vinduene jeg ikke klarer å få opp. Endret 17. januar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
smy Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Sound Blaster X-Fi F XtremeMusic da det kort bestill Lenke til kommentar
JGR Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Trenger lydkortet og panelet hver sin strømkabel? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Nei, kun panelet trenger strøm. Selve kortet trenger strøm når du skal koble et eller annet sak bak, den dingsen som er litt firkantet med masse hull bak hehe. Lenke til kommentar
JGR Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Den boksen man får med Elite Pro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå