Gå til innhold

Sound Blaster X-Fi Fatal1ty, verdt pengene?


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe meg et veldig godt lydkort, og valget falt på creative x-fi seriene. Prisen varierer litt mellom de forskjellige modellene, og da lurte jeg på om x-fi fatal1ty er verdt pengene? Er det mye forskjell mellom fatal1ty og platium? Også har jeg sett på Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS, det kortet er mye billigere, men vil det kortet duge? Hmmm... ble mange spørsmål her, hehe. Alle svar tas hjertelig i mot :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt til å kjøpe meg et veldig godt lydkort, og valget falt på creative x-fi seriene. Prisen varierer litt mellom de forskjellige modellene, og da lurte jeg på om x-fi fatal1ty er verdt pengene? Er det mye forskjell mellom fatal1ty og platium? Også har jeg sett på Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS, det kortet er mye billigere, men vil det kortet duge? Hmmm... ble mange spørsmål her, hehe. Alle svar tas hjertelig i mot  :thumbup:

5446067[/snapback]

 

Jeg vurderer også det Fatality FPS kortet, etter å ha lest artikkelen på www.battlefield.no. Skal du bruke det til spill så skal det være helt RÅTT.

 

Jeg har idag en Audigy 2 ZS, og spiller mye BF2. Det funker som bare det, men har lyst å prøve det FPS kortet til Creative.

Lenke til kommentar

Jeg skjønte ikke helt hva lordsmygen mente heller...

 

Edit: Det kortet som han linket til er det samme som x-fi fatal1ty, men uten frontpanel og fjernkontroll tror jeg. Jeg hadde satt pris på frontpanel, slipper å krype bak pc'en hvis jeg skulle plugge inn noe. Extreme music mangler xram, vet ikke hvor mye det har å si for dagens spill, men i fremtiden vil nok xram tilby oss spillere og musikkdilla folk mer for penga.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Jeg skjønte ikke helt hva lordsmygen mente heller...

 

Edit: Det kortet som han linket til er det samme som x-fi fatal1ty, men uten frontpanel og fjernkontroll tror jeg. Jeg hadde satt pris på frontpanel, slipper å krype bak pc'en hvis jeg skulle plugge inn noe. Extreme music mangler xram, vet ikke hvor mye det har å si for dagens spill, men i fremtiden vil nok xram tilby oss spillere og musikkdilla folk mer for penga.

5446245[/snapback]

 

Som du sier så har Fatal1ty mye mer ram (64 vs 2-3 tror jeg)

 

En annen ting som eiere av DFI nF4 hk bør være klar over, er at det som kjent vært problemer med X-Fi lydkorta på disse hovedkorta. MEN dette var vist KUN de billigste korta uten ekstra ram. Fatal1ty og Elite Pro'en skal vistnok IKKE ha disse problemene

Dette tolker jeg slik at det må være noen flere forkjeller mellom Fatal1ty/Elite Pro og de billigste.

Lenke til kommentar

Gikk selv fra audigy 2 ZS til X-Fi, angrer ikke, lyden ble "annerledes" i battlefield 2, samt at spillet gikk bedre :w00t: , virket som ytelsen ble bedre, lydkortet tok over mer av jobben med lyden. Eneste minus er at jeg mistet firewire porten jeg hadde på audigy 2 kortet :(

Lenke til kommentar

Hva kan man bruke firewire porten på kortet som du hadde til?

 

Edit: Nå ser jeg at komplett har trukket tilbake fatal1ty settet fra ukenstilbud. Det der var råttent gjort :mad:

 

For de som er interessert har shg.no fatal1ty til 1671,- Eneste som er negativ er at man må betale mer for krakt og oppkrav.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Hva kan man bruke firewire porten på kortet som du hadde til?

 

Edit: Nå ser jeg at komplett har trukket tilbake fatal1ty settet fra ukenstilbud. Det der var råttent gjort :mad:

 

For de som er interessert har shg.no fatal1ty til 1671,- Eneste som er negativ er at man må betale mer for krakt og oppkrav.

5446394[/snapback]

 

Brukte å koble til ekstern harddisk til den, er en standard firewire port....men nå må jeg bruke usb2.0 da jeg ikke har firewire på hovedkort....no big deal :cool:

Lenke til kommentar

Er stolt eier av et et x-fi fatality (vant det faktiskt :D ). Det blir en god del bedre ytelse i spill, siden lydkortet avlaster CPU. Spiller masse BF2, og kan si at jeg merket forskjell! Men jeg skjønner jo ikke hvordan 1/10 del av kortet virker, er så masse shit du kan forandre på!

 

Du har tre forskjellig "modes" du kan forandre på etter behov, "Game mode, Entertainmant mode og Audio Creation mode". Holder meg til de to første, den siste er så komplisert at Bill Gates hadde slete...

Lenke til kommentar

Bestilte det fra Komplett forrige uke, venter at det dumper ned i postkassa ganske snart! Men det jeg lurer på er om hvordan det er med dette kortet og resursbruk på maskinen? Jeg har et Audigy Platinum EX nå som jeg kun har installert driverne til, fordi det var så mange dilldall programmer som ikke funket (jukebox ettellerannet..) som forårsaket systemkonflikter og krasjet maskina. Creative har forhåpningsvis blitt bedre på dette feltet også?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er to RCA _utganger_ på frontpanelet?

 

Slik at man kan koble lydkortet til forsterkeren via en hann-hann RCA kabel?

 

Eller er det bare RCA-innganger?

 

Er det noen forskjell på kvaliteten med disse:

 

minijack -> RCA-hann

VS

RCA-hann -> RCA-hann

 

Takk for svar :D

Lenke til kommentar

Heisan, jeg hadde et audigy 2 ZS og har nå fått meg et fatl1ty og jeg angrer ikke noe. Spiller også BF2 som så mange andre i tården. Og det er MYE bedre, all lyd er råere og virker mer realistisk. Aldri ver i krig da, men vil anta det :)

 

Mista gamporten, noen som var dritt da ch flighstiken min trenger det. :(

 

Ellers er det KUN 1 ting som irriterer meg litt. Det er at etter jeg staret BF2 så blir record inngangen endra fra fronpanelet til bak. Så å jeg kan ikke bruke fronpaneleet til mic når jeg f.eks spiller bf2 og vil være på teamspeak. Frontpanelet er volumkontroll.

 

Men jeg lever glatt med å bruke mic ingangen bak, for lyden er bare vanvittig mye bedre. Hadde lite tro på at det skulle være så mye forskjell, men det var det altså.

 

fatal1ty anbefales på det sterkeste. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...