Reddog Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hei. Jeg har ett Sapphire Radeon X850XT PE AGP skjermkort i kassen min. Eller så har jeg et Lian Li kabinett, og en Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db. Samt 4 HD'er. 2 x 120mm SilenX vifter i kabinettet. Ett i front og ett bak. Prosessoren har en grei thermalright kjøler og ei 80mm SilenX vifte. Det eneste som nå bråker er skjermkortet. Jeg hadde ikke tenkt å begynne å søle med vann. Så pr. dags dato lurer jeg om det finnes en grei "lydløs" luftkjøling til mitt kort. Noe som kjøler greit og ikke lager riktig så mye lyd.. Erfaringer? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 fra zalman og en svær passiv kjøler er vel 2 gode alternativ Lenke til kommentar
persistent Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har selv et Levicom kabinett med blå Hiper 580w, 6 stk. 80mm Pabst 12dB vifter. Nå har jeg kun et Radeon 9800 Pro kort, men bruker den Thermaltake Scooner´en som leifeinar anbefaler og den funker knallbra. Kjøler utrolig godt, den er litt stor, men så herlig å ha det stille. Det som "støyer" mest hos meg nå er faktisk Hiper´en Lenke til kommentar
Reddog Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Har selv et Levicom kabinett med blå Hiper 580w, 6 stk. 80mm Pabst 12dB vifter.Nå har jeg kun et Radeon 9800 Pro kort, men bruker den Thermaltake Scooner´en som leifeinar anbefaler og den funker knallbra. Kjøler utrolig godt, den er litt stor, men så herlig å ha det stille. Det som "støyer" mest hos meg nå er faktisk Hiper´en 5446136[/snapback] Jøss - Støyer Hipern din?? Det gjør ikke min :s Mulig jeg ikke hører det siden GFX vifta bråker så sykt mye Lenke til kommentar
Reddog Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 fra zalman og en svær passiv kjøler er vel 2 gode alternativ 5446109[/snapback] Noen som har prøvd kombinasjonen? Vanskelig å montere sammen? Noen som har ett bilde hvordan de to ser ut ilag, eventuellt for høyt blir kortet med den kjølern og den vifta? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ville ikke gått for passiv kjøling av såpass kraftig skjermkort, gå for zalman-kjøleren med vifte.. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 her har du et godt alternativ http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZM80DHP&mcat=c45 husk bare på og bruk en stille 80mm vifte, http://www.zalman.co.kr/ Lenke til kommentar
persistent Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har selv et Levicom kabinett med blå Hiper 580w, 6 stk. 80mm Pabst 12dB vifter.Nå har jeg kun et Radeon 9800 Pro kort, men bruker den Thermaltake Scooner´en som leifeinar anbefaler og den funker knallbra. Kjøler utrolig godt, den er litt stor, men så herlig å ha det stille. Det som "støyer" mest hos meg nå er faktisk Hiper´en 5446136[/snapback] Jøss - Støyer Hipern din?? Det gjør ikke min :s Mulig jeg ikke hører det siden GFX vifta bråker så sykt mye 5446312[/snapback] Nei, Hiper´n støyer ikke, men den avgir "en lille smule" lyd, og ettersom resten er så stille, så blir det eneste jeg hører når jeg åpner skapdøra den svake susinga av Hiper´n. Men du himmel, det er sinnsykt godt å ha maskina så stille ja, vurderer sterkt å legge inn MCE2005 nå, ettersom jeg har flytta ut på stua med godsakene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå