Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til oppsett av 3Com router

Anbefalte innlegg

Jeg er en habil databruker, men på dette området er jeg helt ny, så ha litt tålmodighet med meg.. :blush:

Jeg har UPC som ISP, og har en 3Com officeconnect ADSL Wireless 11g firewall router.

Jeg har fått de vitale data fra UPC og skal nå ha konfigurert internet-settingene på routeren. Problemet er at jeg ikke får koblet meg på nettet via routeren når den er fysisk tilkoblet PC og kabelmodem.

På info-sida til routeren står det at min IP-adresse ikke er tilgjengelig, så noe er vel galt. :hmm:

Jeg begynte å stusse på om min router ikke kan brukes sammen med et kabelmodem, men support sa at den kunne det.

Hadde blitt svært glad om noen kunne peke meg i riktig retning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er en habil databruker, men på dette området er jeg helt ny, så ha litt tålmodighet med meg.. :blush:

Jeg har UPC som ISP, og har en 3Com officeconnect ADSL Wireless 11g firewall router.

Jeg har fått de vitale data fra UPC og skal nå ha konfigurert internet-settingene på routeren. Problemet er at jeg ikke får koblet meg på nettet via routeren når den er fysisk tilkoblet PC og kabelmodem.

På info-sida til routeren står det at min IP-adresse ikke er tilgjengelig, så noe er vel galt. :hmm:

Jeg begynte å stusse på om min router ikke kan brukes sammen med et kabelmodem, men support sa at den kunne det.

Hadde blitt svært glad om noen kunne peke meg i riktig retning.

5446016[/snapback]

Si litt mer om hva du har gjort? Koblet kabelmodem til wan port? Er kabelmodem beregnet på å koble opp pppoe eller har du fast ip fra UPC?, (Fungerer modem som gateway?). Får du det til hvis du kobler rett i modem først? Hva har du satt opp i 3comen?

Lenke til kommentar
For å ta det enkleste først; du har de nyeste driverni fot trådløstkortet? Hadde nemlig samme problem og det løste seg etter oppdatering.

5446059[/snapback]

Han sier jo at han får kontakt med infosiden i routeren.....

Fikk en annen tanke...routeren din har modem funksjon.....da må du kanskje slå av modem funksjonen ettersom det ligger i UPC sitt utstyr.....ellers blir det vel konflikt.....også var det det med om du får fast ekstern IP fra UPC eller om det er PPPoE.....

Lenke til kommentar

# Physical Ports: LAN: 4 autosensing RJ-45 10/100BASE TX ports, WAN: 1 RJ-11 port

Ikke for å være negativ, men med mindre du har en RJ-45 port på wan vil det fungere dårlig å gjøre det du vil. Avhengig av hvor mange ip'er du får av UPC kan du jo til nød bruke den som en switch (Så vidt jeg husker får man public-iper av upc. stemmer ikke det?)

Lenke til kommentar
Den 3Com saken har innebygget ADSL modem, så den kan ikke kobles til et kabelmodem. Til det trenger du en xDSL router.

5446830[/snapback]

Å pokker...da har jeg et stk. router å selge.

På tide å sette seg ned å finne en DSL/Cable router som passe mitt bruk.

Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Lenke til kommentar
Hør med komplett om du får byttet til f.eks. denne. :innocent:

5447416[/snapback]

D-oh! Har jo fått anbefalt 3Com sine routere da de skal være p2p-vennlige.

Etter den samtalen jeg hadde med komplett i dag hørtes det ikke så lyst ut..Kan jo prøve en gang til og satse på at jeg havner hos en vennlig sjel. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...