aarbogh Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hei Jeg har nå prøvd tre forskjellige DI-634M rutere koblet opp mot Telenor ADSL. Den første måtte jeg bare levere tilbake etter at den plutselig klikket da jeg oppdaterte passordet. Resultatet var at jeg ikke kom inn på ruteren mer, selv ikke etter en restart (i mer en 30 sek.) De to neste er hva jeg vil betegne som ekstremt ustabilt. Og det er stort sett den trådløsebiten som klikker. I begge oppsettene har jeg en stasjonær koblet til ruteren med kabel, og denne funker fint mot internett - så ruteren/switchen funker. Men den trådløse forbindelsen dør ofte! Det eneste jeg trenger å gjøre er å gå inn på ruteren og trykke apply under trådløs menyen (uten å forandre noe). Har også noen problemer med at ruteren fryser når en er inne på den, og da må trekke ut stømmen for å komme inn igjenn. Har oppdatert til siste (1.2) firmwaren. Noen som har lignende erfaringer? Noen løsninger? mvh Harald M. Aarbogh Lenke til kommentar
lornz Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hei Jeg har nå prøvd tre forskjellige DI-634M rutere koblet opp mot Telenor ADSL. Den første måtte jeg bare levere tilbake etter at den plutselig klikket da jeg oppdaterte passordet. Resultatet var at jeg ikke kom inn på ruteren mer, selv ikke etter en restart (i mer en 30 sek.) De to neste er hva jeg vil betegne som ekstremt ustabilt. Og det er stort sett den trådløsebiten som klikker. I begge oppsettene har jeg en stasjonær koblet til ruteren med kabel, og denne funker fint mot internett - så ruteren/switchen funker. Men den trådløse forbindelsen dør ofte! Det eneste jeg trenger å gjøre er å gå inn på ruteren og trykke apply under trådløs menyen (uten å forandre noe). Har også noen problemer med at ruteren fryser når en er inne på den, og da må trekke ut stømmen for å komme inn igjenn. Har oppdatert til siste (1.2) firmwaren. Noen som har lignende erfaringer? Noen løsninger? mvh Harald M. Aarbogh 5445994[/snapback] Ja, jeg har opplevd det samme. Skal klage på min ruter nå, for den trådløse delen er ekstremt ustabil. Detter plutselig ut. Går man inn på DCHP finnes ikke de trådløse enhetene, men enheter som er skrudd og mange ved navn "unknow". Må ofte restarte den, forferdelig irriterende. Men fungerer fint med kabel. Si ifra hvis du finner en løsning! -Lornz Lenke til kommentar
Alfacode Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg har også samme problemet. Byttet inn den første og fikk tilbakemelding om at det var feil på den. Fikk en ny for en uke siden. Klikka den også. Har Canal Digital (telenor). Problemet oppstår når du enten prøver å koble på flere enheter (en stasjonær, en bærbar og en wii) eller når du gjør endringer utover å kun bruke instillinger som er mer avanserte enn det som gjøres via Wizard'en Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Har også denne DI-634M(a1) med firmware 1.2. Den trådløse forbindelsen bare forsvinner av og til. Problemet kan være det lille printkortet som ikke sitter helt som det skal og ikke har helt god kontakt. I mitt tilfelle bare åpner jeg routeren,løsner printkortet fra sloten og setter den på plass igjen. Og så fungerer den trådløse delen igjen. Måtte gjøre det for andre gang i år,senest i går. Var også nær ved å sende den inn på reklamasjon,da jeg kom over "løsning"på forumet tidligere i år. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=684321&hl= Endret 18. september 2007 av spaltcha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå