Gå til innhold

hvordan lage divX?

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

www.doom9.org for guider og nedlasting av passende program (for deg vil jeg anbefalle auto gordian knot). Ellers kan jeg anbefalle at du koder i xvid og ikke divx dersom du skal se på standalone spillere, og dersom du skal se på maskinen og vil komprimere mest mulig: x264

Lenke til kommentar

selv komprimerer jeg videoklipp fra digitalkamera med dette formatet (som er i tidlig utvikling), men dersom du ikke er sikker på hva du driver med, kan jeg heller på det varmeste anbefalle xvid, fungerer glimrende med autogordianknot. Du skal rippe dvd eller egen video?

Lenke til kommentar

la inn en dvd kun vob filene med dvd decrypter, ble 12 filer. og når jeg velger input file kan jeg bare legge inn en og en. så jeg trykker add jobb. da ser det et som det blir 12 seperate filer og ikke en.... tenkte det skulle bli 1 fil jeg :blush: hvordan får jeg lagd en fil av hele greia`?

men kavliteten på de som er ferdig er upåklagelige :thumbup:

Lenke til kommentar

Den guiden jeg linker til er jo veldig enkel å følge. Du kan kanskje se over innstillingene.

forresten:

It is also possible to select File input. In that mode, you can select specific MPEG-2 input files rather than a directory where a ripped DVD resides, or for instance MPEG-2 transport streams that you captured (digital TV). In the future, it'll even be possible to use AVI files (from instance from your DV camera) as source in thi smode.

ser ut som om du har valgt File input i stedet for DVD input :whistle:

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

lastet ned det fra guiden din, g knot er jo usansynelig mye mere avansert da, prøvde det først. jeg gikk inn i den dvd jeg rippa for og finne ut hvilke filer jeg ikke trengte og velge. prøvde ei som var kun 84 kb denne startet hele dvdn. så jeg valgte kun den og nå står det og jobber for fullt. skal det ta lang tid og rippe, har en ganske hissig cpu....

takk for mye bra hjelp, føler meg litt som bambi på isen her :p

post-70872-1137421065_thumb.png

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...