Gå til innhold

Nå er jeg lei!


Anbefalte innlegg

I lang tid har jeg mekket med en pc.

Det oppstår ofte et tilbakevendene problem, av en eller annen merkelig grunn slutter skjermen å fungere.

Jeg hadde gjort alt klart til å installere windows på nytt, da jeg fant ut at jeg heller ville ser Friends på TV2, jeg besteme meg for å fortsette i idag, det gjorde jeg, jeg slo på dataen, men nei, nå funket ikke skjermen mer.

Jeg har teste skjermkortet i en annen PC , det funker.

JEg har tatt ut og sett inn igjen alle strømkabl3er og IDE-kabler, fortsatt ikke noe resultat.

Dette problemet har skjedd før, men har løst seg så og si av seg selv.,men har ikke tid til å vente nå.

Noen ide om hva problemet kan være?

 

JEg har også testet skjermen, den funker.

Chipset: Intel 430HX

Harddisk:3 partissjoner 1 gig, fat.

SKjermkort: Mach64..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar du ikke får noe skjermbilde? Ei heller i DOS...

 

Ikke ha noe i PCI slot-en under AGP kortet. Disse to deler som regel IRQ, og det er ikke alltid grafikkortet er så veldig happy for det...

 

[*] koble fra alt som er av enheter. HD, FDD, nettverkskort, tastatur, alt minus skjermkort og skjerm. Får du skjermbilde? Hvis ja, koble til en etter en til bildet forsvinner, problem solved.

[*] Koble fra skjermkortet, hør om maskina piper ved forsøk på oppstart. Fjern RAM og hør etter det samme hvis maskina ikke piper når du har fjernet skjermkortet. Piper det ikke når du har fjærnet grafikkortet kan det være hovedkortet. Piper det når du har fjernet ram-en leter den hvertfall etter RAM. Prøv da med et PCI skjermkort. Boot med det satt inn.

[*] BIOS. Sjekk og evt oppgrader og/eller resett (spesiellt hvis du ikke får skjermbilde). Noen BIOS kan sette oppdateringsfrekvens på skjermen... Det sier seg selv at dette kan føre til problemer for noen PCer. Sjekk også om primary display enhet er satt til AGP og ikke PCI (med mindre du bruker PCI kort...) Palette snooping, som er et valg på noen gamle HK skal være av.

[*] Kontaktvansker? Sokkelen kan være problemet. Samme med kontaktpunktet på kortet. Avskrapet gullag kan føre til hurtig korrosjon (sp?) på sokkel og skjermkort som kan lede til slike og liknende problemer. Med andre ord, har du tatt ut og inn kortet/andre kort (i den slot-en) mye?

[*]Hovedkort. Nedslitte sjikt på transistorer i noen av chip-ene kan gi merkelige resultater. I så fall dør hovedkortet snart. Det kan også være problemer med andre ting på hovedkortet, spesiellt hvis det er en tidlig revisjon.

 

Good luck

 

WW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...