Downy Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Skal kjøpe nytt Hovedkort med ren AGP port. Pentium eller, AMD. Må ha 5 eller 6 PCI slotter. Har fra før MSI, Pentium 4, 2,26 Ghz . Skjermkortet er Power Color Radeon X850 XL PE 256MB. Vil jo gjerne ha det beste, som er best egnet for fremtiden. Må være ren AGP, (ikke PCi-e og AGP), siden jeg har et så pass bra AGP skjermkort. Har hørt at AGP + PCi-e hovedkort ikke gjør ordentlig bruk av AGP mulighetene. Pris opp til 2000 kr, og kanskje mer. Men jeg tviler jo på at det koster så mye. Har ikke så godt greie på det med hovedkort type osv. Så derfor spør jeg her. Bruker pc'n til bilder, og tunge spill. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Sokket 939? Uanset, så tror jeg du kommer til å tjene på det i det lange løp med å oppgradere til PCI-e! Skjermkortet du har er jo det råeste blant agp, men innen kort tid (antagelig allerede) så er det mellomklassekort. (I eliten når det gjelder agp da!!) Ciao Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ville ikke lagt alt for mye i et AGP hovedkort nå. Kjøp et rimelig Socket-939 hovedkort m/AGP,og legg heller penger i 939 Prosessoren,som kan brukes på et PCI Express hovedkort senere. MSI K8N NEO2-FX,nForce3 250Gb,Socket-939 Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Det er nok lurt ja! En som tydeligvis har vært med en stund! Håper det kommer en pci-e til agp bridge! Ciao Endret 16. januar 2006 av Master Chiun Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Har hørt at AGP + PCi-e hovedkort ikke gjør ordentlig bruk av AGP mulighetene. 5445879[/snapback] Det stemmer ikke. Asrock 939DUAL-SATAII har meget god ytelse. Edit:Jeg har forrestenhatt både Abit AV8 3RD-EYE og MSI K8N NEO2 Platinum,men har nå ASUS A8V Deluxe/WIFI-g. Asus er helt klart det kortet jeg er mest fornøyd med. At det er lydløst synes jeg også er en stor fordel (MSI bråker en god del). Endret 16. januar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
brazir Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 MSI hovedkort bråker? Hva er på det som bråker da? Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Må nok være vifta på chipsette, men er da forskjell på det fra type MSI HK. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 MSI hovedkort bråker? Hva er på det som bråker da? 5446157[/snapback] Det er MSI K8N NEO2 jeg snakket om. Chipsettviften på det bråker. Asus og Abit kortet har passiv kjøling,så de er lydløse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå