Gå til innhold

nesten nytt 6600-kort. ødelagt? [LØST]

neb

Anbefalte innlegg

Hei. Rett før jul kjøpte jeg meg et nytt skjermkort. Et Gainward 6600 (AGP).

Frem til nå har det fungert knirkefritt, og jeg har ikke opplevd noe problemer med det. Men i går tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på et dualscreen oppsett, og koblet til en skjerm til. Dette fungerte fint i et par timer, men plutselig skrudde begge skjermene seg av. Jeg prøvde å boote systmet mitt, men fikk fortsatt "no signal" på skjermene. Jeg har prøvd å koble til hver av skjermene separat. Jeg har også prøvd å ta ut CMOS batteriet, men ingen av løsningene har gitt meg noe resultat.

Kortet lukter ikke svidd, og det er heller ingen høy temperatur i kabinettet.

En av gangene hvor jeg boot'a fikk jeg en feilmeldingslyd fra kabinettet (Asus A7N8X), som var et langt biiiip og tre korte bip (biiiip bip bip bip).

J*vlig frustrerende, iom at kortet er nesten nytt.. :cry:

Kortet ble kjøpt hos datakjeden i Oslo. har jeg rett til å gå ned og bytte kortet, selv om to uker+litt til har gått?

Jeg har bahandlet kortet pent, og bruke antistatisk lenke under installasjon.

Er det noen som har opplevd liknende problemer? Eventuellt hva kan problemet være?

takker for svar!

Endret av bigben247
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dro ned til datakjeden. Karen i service avdelinga nølte ikke et sekund, med å løpe ut på lageret for å finne et nytt til meg. uheldigvis hadde de ikke flere av dette kortet på lager, så jeg la på 700,- og kjøpte et 6600GT. Nå fungerer maskina som en drøm. Har ikke peil på hva som var feilen med kortet, men det tok nå i alle fall kvelden.. Problem solved :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...