lene_mayer Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Jeg har en compaq pressario maskin. Jeg måtte legge inn opprativ systemet på nytt - windows 98. Maskinen kan ikke finne driveren for mitt PCI multimedia sudio device, og lyden virker ikke. Kortet var instalert når jeg kjøpte dataen. Finner ikke noe driver på Compaqs hjemmeside. Håper på rask hjelp! Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Legger ikke Compaq alle drivere på en slik recovery cd(som du får med når du kjøper maskinen)? Ellers nå tror jeg det er dømt hvis kortet er onboard, eneste løsning jeg kan se er enten kompitable drivere(unified) eller å finne noen med samme maskin... (compaq er noe herk :sad: ) Lenke til kommentar
lene_mayer Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 har en quick restore cd, skal jeg bruke den? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Hvis du bare ønsker å bruke driverne og ikke legge inn alt på nytt igjen slik oppsettet var når du fikk maskinen så finner du driverne liggende på cden. hvilken katalog anhenger av cden, men du finner den nok... ligger opp pakka som regel (iallefall på de compaqene jeg har vært borti) Lenke til kommentar
lene_mayer Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Nå prøvde jeg med rstore cden. Uten noe videre hjelp... Lyden virker ikke! Nå finner den driveren. Men et minneområde er i konflikt i følge lydkortsenheten på enhetsbehandling. Minneområdene / ressurstypene finnes ikke der lydkortet hevder at det er konflikt! Hva gjør jeg nå?????? Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
lene_mayer Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Nå prøvde jeg med rstore cden. Uten noe videre hjelp... Lyden virker ikke! Nå finner den driveren. Men et minneområde er i konflikt i følge lydkortsenheten på enhetsbehandling. Minneområdene / ressurstypene finnes ikke der lydkortet hevder at det er konflikt! Hva gjør jeg nå?????? Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Du har ikke andre kort som f.eks modem eller isdn kort i pcen? Virker disse i tilfelle? Har nemlig vært borte i flere ganger at windows "kjenner igjen" disse som multimedia eller pci devices. Dvs at den bare gjetter. Søker du på compaq sine nettsider med den nøyaktige betegnelsen på pcen din burde det uansett være mulig å finne drivere til lydkortet ditt. Hvis det er det som er problemet da :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå