Gå til innhold

Kvitter seg med Pentium-navnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var det tilfeldigvis Alley Cat?

5447897[/snapback]

hmm, husker dem hadde en "datalab" eller noe i hunderfossen familipark. der var alleycat ett av spillene vi daværende unger kunne prøve oss på :p

var også ett annet spill der, tror det var en variant av adventure eller noe sånt. var i hvertfall en del engelsk det gikk på. synd jeg forsto så lite av det da...

Jeg har en slik IBM 5155 i kjelleren. Den er oppgradert til 640K og 20 MB harddisk, men husker ikke prisene. Men vil ikke kalle den bærbar, da den er mer flyttbar.

5447912[/snapback]

er ikke faguttrykket "slepbar"?

Lenke til kommentar
Haha, fant den nå. Denne pleide vi å låne hjem noen ganger (fra jobben til fatters). Den spilte jeg Space War og Bushido på. Det var tider det. Og spesielt stas var det når vi fikk låne "Dyret", som vi kalte den: En adskillig mer smekker versjon (noe større enn en skrivemaskin) som var basert på 286. Og større skjerm. Men vi var forsiktig med den, da; den kostet over 40 000 kroner... For nesten tjue år siden... :!:

5447121[/snapback]

Digg med gamle maskiner. Vi har hatt en Slik en dinglende rundt her hjemme. :) OSet på den var utrolig ustabilt, faktisk mye, mye verre enn Win95 eller 3.11 noensinne var. :p

Lenke til kommentar

Men back to topic.

Jeg tror Pentium navnet med Ghz har gjort det lett for butikker bla. å selge PC'er. Det ringer på en annen måte å si:

"PC med kraftig Intel P4 3Ghz til bare xxxx kroner". Enn å skulle si "PC med den supersterke etterfølgeren til Intel P4 er her E1200! Nå til bare xxxx kroner".

Vanlige forbrukere har akkurat lært seg å bruke målestokkern Ghz, MB RAM og GB Harddisk +brenner og flatskjerm. Uten å vite hva de egentlig får.

Men alikevel blir det mye mer komplisert for den vanlige forbruker som jeg tror vil møte plakaten med "høh? er defforno? støvsuger?"

Så her må Intel legge inn seriøse markedsføringskroner for å gjøre navnene husvarme hos folk flest.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

forbrukere flest kjøper vel etter "større må være bedre" metoden (eller som en gjerne kan kalle det, penis-metoden)?

altså, så lenge tallet og modellnummeret er høyere en hva dem har for tiden så "må dem jo bare ha det".

ser jo samme suppa nå med hd tv og blu-ray/hd-dvd. eneste forskjellen er jo høyere antall bildepunkter...

som en eller annen påpekte (skulle ikke forundre meg om det var simen1) så hadde det vært veldig hyggelig om produsentene ble enig om ett system for disse effekt-tallene.

helvet heller, en kan jo ikke en gang vurdere på tvers av de forskjellige prosessorseriene fra samme produsent. står det samme tallene på begge to så betyr det ikke at ytelsen er lik.

jo mer jeg stirrer på det her, jo mer minner det meg om bilmerker og modellserier...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...