Gå til innhold

Ny kjøler på 9600xt

Complexity

Anbefalte innlegg

skjermkort vifta mi bråker noe sinnsykt..

har prøvd å stoppe den og da er pc'en heeelt stille..Så jeg tror den er begynt å bli ødelagt..

spørsmålet er da om noen vet om den billigste løsningen for å få vekk bråket?

er ikke intresert i å bruke masse penger på ett skjermkort som ikke er verdt noe som helst. men vil se på løsninger å kansje få bytta ut kjøleren\vifta..

Noen som har noen forslag?

mvh Complexity

edit: skjermkort: Ati Radeon Atlantis 9600XT

Endret av complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Billigste løsning: Finn en gammel kjøleribbe og lim den på med termisk lim.  Tilsett vifte etter behov.

5446442[/snapback]

har tenkt på det ja... men vet jo ikke hvor bra det blir..

kjipt at det ikke er sånn varmestyring på den vifta slik at den slipper å spinne på fult hele tiden :mad:

Endret av complexity
Lenke til kommentar
Hvis du har en 80mm vifte tilovers så kan du skru av den gamle vifta og straps'e på 80mm vifta istedet. Ikke ta av kjøleribben :p

Det burde være billig og gi ok kjøling.

Pass på å ikke å ødelegge skjermkortet i farten ;)

5447663[/snapback]

Dersom han har lik Atlantis 9600xt som meg så er det en dårlig løsning siden den pittelille viften er "bygget inn" i en elendig liten kjøleribbe. Jeg greide iallfall ikke å få nok kjøling med den gamle "ribben" (mer som en liten plate) og en ny vifte utenpå. Ble heatpipe på meg i stedet.

Lenke til kommentar
Hvis du har en 80mm vifte tilovers så kan du skru av den gamle vifta og straps'e på 80mm vifta istedet. Ikke ta av kjøleribben :p

Det burde være billig og gi ok kjøling.

Pass på å ikke å ødelegge skjermkortet i farten ;)

5447663[/snapback]

Dersom han har lik Atlantis 9600xt som meg så er det en dårlig løsning siden den pittelille viften er "bygget inn" i en elendig liten kjøleribbe. Jeg greide iallfall ikke å få nok kjøling med den gamle "ribben" (mer som en liten plate) og en ny vifte utenpå. Ble heatpipe på meg i stedet.

5448226[/snapback]

den er bygd inn i en elendig kjøleribbe ja ;

men må få si at skjermkortet overlevde 2 dager med viften av. Glemte å sette i pluggen etter jeg hadde fjærna støv, og tok 2 dager å oppdage det :p

men lever enda..

btw: nå nettop streika viftestyringa mi :cry: så nå bråker alle viftene i pc'en :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...