Complexity Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) skjermkort vifta mi bråker noe sinnsykt.. har prøvd å stoppe den og da er pc'en heeelt stille..Så jeg tror den er begynt å bli ødelagt.. spørsmålet er da om noen vet om den billigste løsningen for å få vekk bråket? er ikke intresert i å bruke masse penger på ett skjermkort som ikke er verdt noe som helst. men vil se på løsninger å kansje få bytta ut kjøleren\vifta.. Noen som har noen forslag? mvh Complexity edit: skjermkort: Ati Radeon Atlantis 9600XT Endret 16. januar 2006 av complexity Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26501 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 eller passiv kjøler https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27150 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 joda.. tror kansje jeg må spare til den zalman kjøleren.. men syns begge var litt dyr.. Forslag til billigere alternativ? Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Denne er uten vifte og litt billigere: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18902 Passer helt fint på mitt atlantis 9600xt. Mye kjøligere enn originalkjøling er det også. Billigste løsning: Finn en gammel kjøleribbe og lim den på med termisk lim. Tilsett vifte etter behov. Endret 16. januar 2006 av Kjellvez Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Billigste løsning: Finn en gammel kjøleribbe og lim den på med termisk lim. Tilsett vifte etter behov. 5446442[/snapback] har tenkt på det ja... men vet jo ikke hvor bra det blir.. kjipt at det ikke er sånn varmestyring på den vifta slik at den slipper å spinne på fult hele tiden Endret 16. januar 2006 av complexity Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hvis du har en 80mm vifte tilovers så kan du skru av den gamle vifta og straps'e på 80mm vifta istedet. Ikke ta av kjøleribben Det burde være billig og gi ok kjøling. Pass på å ikke å ødelegge skjermkortet i farten Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hvis du har en 80mm vifte tilovers så kan du skru av den gamle vifta og straps'e på 80mm vifta istedet. Ikke ta av kjøleribben Det burde være billig og gi ok kjøling. Pass på å ikke å ødelegge skjermkortet i farten 5447663[/snapback] Dersom han har lik Atlantis 9600xt som meg så er det en dårlig løsning siden den pittelille viften er "bygget inn" i en elendig liten kjøleribbe. Jeg greide iallfall ikke å få nok kjøling med den gamle "ribben" (mer som en liten plate) og en ny vifte utenpå. Ble heatpipe på meg i stedet. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Hvis du har en 80mm vifte tilovers så kan du skru av den gamle vifta og straps'e på 80mm vifta istedet. Ikke ta av kjøleribben Det burde være billig og gi ok kjøling. Pass på å ikke å ødelegge skjermkortet i farten 5447663[/snapback] Dersom han har lik Atlantis 9600xt som meg så er det en dårlig løsning siden den pittelille viften er "bygget inn" i en elendig liten kjøleribbe. Jeg greide iallfall ikke å få nok kjøling med den gamle "ribben" (mer som en liten plate) og en ny vifte utenpå. Ble heatpipe på meg i stedet. 5448226[/snapback] den er bygd inn i en elendig kjøleribbe ja ; men må få si at skjermkortet overlevde 2 dager med viften av. Glemte å sette i pluggen etter jeg hadde fjærna støv, og tok 2 dager å oppdage det men lever enda.. btw: nå nettop streika viftestyringa mi så nå bråker alle viftene i pc'en Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 200kr+porto er samme hva mer enn jeg hadde giddet å bruke på et gammelt 9600xt kort Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 enig her, som nevnt over er nok de beste og bare sette ei vifte til og blåse over kjøleribben Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 nå som viftestyringa er ødelagt har jeg bare 80mm som bråker sykt.. men det jeg lurer på er om det er nokk for meg å bare koble ut den viften.. eller om jeg må ta den ut, fordi jeg må nokk ødelegge den for å få den ut.. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har også samme problemet på min gammle pc, så jeg kjøpte den her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302941&cks=PRL Har 9600XT, men 2pins kontakten på kjølern passet ikke i skjermkortet 2pins ingang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå