MatsD Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Jeg har akkuratn installert et A7V333 hovedkort med Athlon XP 1800 CPU. Problemet er at når jeg starter maskinen står det "scanning IDE drives" Når den er ferdig står det "No Array found" (noe slikt..) Når jeg trykker Ctrl+F om det står at jeg må står det "no disk found. Check cable and power connection". For meg ser alt bra ut! Så må jeg restarte og etter IDE scanningen trykker jeg Esc for "continue booting". Da må jeg velge disken jeg vil starte fra og alt går fint.. Men dette må jeg gjøre hver eneste gang jeg starter maskine. Noen som vet hva jeg har gjort galt? BIOS instillinger? Håper på svar/hjelp... ++ Mats The Superhelt ++ Lenke til kommentar
ZeeN Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Jeg har akkurat det samme problemet! Det er kjipt siden PCen bruker en Evighet på og starte! Den er en 80 gig IBM harddisk og XP 2000 Lenke til kommentar
KristianS Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Har nettop installert det samme hovedkortet. Alt er nok normalt med PC-en din... trur eg. Hovedkortet søker etter eit RAID array, på dei to øverste IDE kontaktene (husker ikkje kva dei heiter i farta). Du har nok kobla disken din til Master kontakta, så då kan du berre oversjå denne "feilmeldiga". Trykk Esc. (eller vent 8-10 sek) så går ting som det skal. Om det går an å koble vekk dette søket veit eg ikkje. Det hadde vore fint, då det tar ein del tid. Dokke får rette på meg om eg tar heilt feil. Er ein fersking enda, men prøver å lære. Lenke til kommentar
MatsD Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Det må vel gå ann å få bort!! Jeg gider ikke ha det sånn!! Kanskje jeg må ty til drastiske midler som å ringe multicom....Har lest manualen fler ganger, nå er jeg lei!!! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Quote: MatsD skrev (2002-09-11 13:05):Det må vel gå ann å få bort!!Jeg gider ikke ha det sånn!!Kanskje jeg må ty til drastiske midler som å ringe multicom....Har lest manualen fler ganger, nå er jeg lei!!! Du kan prøve å disable raid kontrolleren i bios.Har ikke testet om det funker på min pc eg har det samme. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Det er en jumper-setting på hovedkortet som bestemmer om maskinen skal søke etter raid-disker. Les en gang til i manualen, så finner du ut hvordan denne skal stå for å disable denne.. Lenke til kommentar
KristianS Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Quote: Den 2002-09-12 10:35, skrev Jan Roger:Det er en jumper-setting på hovedkortet som bestemmer om maskinen skal søke etter raid-disker. Les en gang til i manualen, så finner du ut hvordan denne skal stå for å disable denne.. Stemmer det !!! :smile: Ein jumper rett under Promise- chip-en. Oppstarts tida er redusert med ca 20 sek. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå