Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile-nett >10% båndbredde og ustabilt, hjelp!


Anbefalte innlegg

Har hatt nett fra firstmile (768/256) nå siden sommeren. det har fungert helt ok før nå til jul. Da ble det fryktelig ustabilt og enda tregere. (misstenker at det var treigere enn det skulle før også). Nettet faller ut stadig vekk, både DSL-connection og Lan-connection. (pinger forskjellige adresser for å teste). Stabiliteten varierer kraftig, noen ganger holder nettet seg i mange timer (opp til et par dager) før jeg mister kontakten. Mens andre dager er nettet helt håpløst ustabilt og ubrukelig. Men dog alltid like tregt, se vedlegg.

 

Sendte en mail til Firstmile med forklaring av situasjonen 04.01.05, har ikke fått svar enda.... Jeg skal forsøke meg på NGT/Firstmile support køen i morgen tidlig, men jeg er ikke blid!

 

Hva kan være galt? ruteren her i huset, linjen? Hva kan jeg gjøre annet enn å snakke med NGT i morgen?

 

Dette må ordnes i løpet av en uke, da jeg reiser bort et halvår og foreldrene mine trenger et stabilt nett.

 

Takk for all hjelp

post-60790-1137378237_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Firstmile kundene ble lagt over til NGT før jul. Jeg hadde samme problem som deg, tok kontakt med NGT og fikk ny router. Etter dette har det vært stabilt, dog ikke med like bra hastighet som før.

5446213[/snapback]

 

Nja nettet ble vel lagt over i våres og i sommer, før jul så var det fakturerings systemer og sånt som ble flyttet.

Lenke til kommentar

Takk for svar, Ringte NGT i dag morres kl 0800 sharp for å komme igjennom på supporten. Han sa at nettet mitt sugde fordi jeg var så langt fra en sentral. Den sentralen som var nærmere kunne ikke NGT tilby noe nett fra fordi jeg var tidligere Firstmile kunde. Som NGT-kunde kunne jeg få nett via underleverandør på den nære basestasjonen. Dette viste seg å være telenor. Telenorpriser og linje med NGT abbn? Nei takk! Jeg ringte til telenor og bestilte abbonement fra dem istedet. Men, NGT/firstmile hadde ikke noe spess å tilby, og jeg må som mange andre da gi dem et kraftig minus.

Lenke til kommentar

Det gjaldt ikke for min del ihvertfall. Jeg ble flyttet den 14. desember. Dette var datoen jeg fikk ip-adresse fra NGT.

 

 

Firstmile kundene ble lagt over til NGT før jul. Jeg hadde samme problem som deg, tok kontakt med NGT og fikk ny router. Etter dette har det vært stabilt, dog ikke med like bra hastighet som før.

5446213[/snapback]

 

Nja nettet ble vel lagt over i våres og i sommer, før jul så var det fakturerings systemer og sånt som ble flyttet.

5446247[/snapback]

Lenke til kommentar

jeg har hatt firstmile siden 29 mars (1april tok NGTde over :p )

Jeg har sendt firsmile masse mailer om når de skulle realiserere løftene sine.

Etter mange henvendelser og utsettelser ga de meg mulighet å hoppe over til ngt og for 50 kr tillegg fikk jeg 3.5 mbit :D

hadde 1.3 før...

snakk pent med dem så skal du i utgangspunket få det samme... (y)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...