Gå til innhold

Vannkjøling på en amd x2

Kapteinen

Anbefalte innlegg

Halloen

En liten ting jeg lurer på...jeg har akkurat anskaffet meg en AMD X2 3800+ og lurte på hvordan det vil funke med vannkjøling. Har hørt at dette er ganske mye mer effektivt, spesielt ved overklokking (noe jeg hadde planlagt). Men det jeg lurer på er om dette er lurt enda ettersom det er såpass nytt, for jeg har snakket med datakjeden om å vannavkjøle mitt 7800GTX, men de mente jeg burde vente med det fordi det er såpass nytt og ikke testet slik at det kunne da være litt for risikofylt i forhold til pengene som er lagt inn i skjermkortet...gjelder dette også prosessoren...? på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan datakjeden ha ment noe om hvor gode vannblokkene er kanskje...? på cpu'er skal det jo gå greit, for der har vi jo temmelige universale sockets, mens til skjermkort må vannblokkene lages helt spesifikt til den enkelte modellen. var 7800 kortet veldig nytt da du spurte om det...? så om du ikke bruker en helt revolusjonær cpu-socket skal det jo gå bra...

kan ikke si med sikkerhet selvsagt, er ingen ekspert innen vannkjøling, men det er en teori

Lenke til kommentar

Hmmm, det kan det være ja. Bakgrunnen for dette med sjermkortet var at jeg hadde så lite kabinett at det ble så høy varmeutvikling med 7800GTXen, selv når jeg hadde døren åpen lå tempen på over 80 grader på det meste, i tillegg til at den blåste varm luft mot HDene. Derfor luftet jeg tanken om vannavkjøling. Dette var for et halvt år siden så kortet var ganske nytt ja. De sa kun det at de ikke visste om det var blitt prøvd før med akkurat det skjermkortet og at jeg derfor ikke burde la mitt kort være prøvekanin for prosjektet i tilfelle noe skulle skje. Nå har jeg akkurat fått nytt kabinett med nye komponenter så kjølingen er god. For øvrig er det åtte j**** vifter inni PCen og jeg tenkte å prøve å eliminere flest mulig med en vannavkjøler. Det er nå hovedsaklig CPU viften jeg vil fjerne siden den er en av de som støyer mest...(nummer 1 er strømfors...tror jeg). Det fryder stort at det er trygt å vannavkjøle CPUen. Skjermkortviften er så godt som lydløs....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...