Gå til innhold

Hvilken strømforsyner til skjermkortet mitt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ann på all den andre HWen du har det...

Og 2-3W fra q-tec er ofte det samme som 1 fra mer serriøse aktører, så du skal ikke bite deg for hardt i antall watt, men også kvaliteten!

Det er mange andre ting som spiller inn når en skal kjøpe seg strømforsyning:

- Stille/lydløs? Ofte dyrere og stiller krav til godt ventilert kabinett.

- Har du et moddet kabinett som du kanskje vil ha kabel sleeves/avtagbare kontakter til?

- Skal den lyse som et juletre eller være stilren og pen..?

Edit: Rettet litt

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Kommer ann på all den andre HWen du har det...

Og 2-3W fra q-tec er ofte det samme som 1 fra mer serriøse aktører, så du skal ikke bite deg for hardt i antall watt, men også kvaliteten!

Det er mange andre ting som spiller inn når en skal kjøpe seg strømforsyning:

- Stille/lydløs? Ofte dyrere og stiller krav til godt ventilert kabinett.

- Har du et moddet kabinett som du kanskje vil ha kabel sleeves/avtagbare kontakter til?

- Skal den lyse som et juletre eller være stilren og pen..?

Edit: Rettet litt

5445033[/snapback]

Jeg har en 120gb harddisk, dvd spiller og CDbrenner og 2 PC2700 512mb DDR-DIMM brikker, og et MS-6585 ATX hovedkort med P4 2,8 GHz prosessor.

Jeg har ikke noen casemods, det er ikke veldig viktig at pcen går stille. Stiller ingen krav til noe av det du har skrevet på lista. :p

Endret av hoe_banks
Lenke til kommentar
Jeg har ikke noen casemods, det er ikke veldig viktig at pcen går stille. Stiller ingen krav til noe av det du har skrevet på lista.  :p

5445082[/snapback]

Ingen krav til det jeg ha på lista, men den måtte være stille slik som det står på lista? hmmmmmm :tease:

Kunen en stille Hiper fristet kanskje?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noen casemods, det er ikke veldig viktig at pcen går stille. Stiller ingen krav til noe av det du har skrevet på lista.  :p

5445082[/snapback]

Ingen krav til det jeg ha på lista, men den måtte være stille slik som det står på lista? hmmmmmm :tease:

Kunen en stille Hiper fristet kanskje?

5445121[/snapback]

Som du sikkert ser så skreiv jeg at det er IKKE veldig viktig at pcen går stille. Hehe :D Den så fin ut den vifta ja. Jeg har hørt at det er 12v amperen som er viktig for at skjermkortet skal virke skikkelig, stemmer dette?

Strømforsyneren min er 15cm bred, 14cm dyp og 8,6 cm høy. Er det viktig at strømforsynerene er like store? Mht til skruehull bakpå kabinettet.

Lenke til kommentar

Til 12V spmet: Ja og nei, klarer ikke strømforsyningen å levere nok vil maskina bli ustabil/slå seg av, men der er stort sett hele maskina utsatt og ikke bare skjermkortet, dog det er først når du spiller/videoredigerer at du presser maskina mest og den bruker mest w og du vil oppleve problemer med for små PSUer...

Strømforsyningene er stort sett universale med tanke på skruehull, sett at du velger PSU for HKstandaren din da ;) Regner med at du har ATX..?

Lenke til kommentar

Umm... er det et vanlig ATX kabinett?

Høres jo ut som de ikke har noen krav, og da skal man jo alltid greie å finne en billig PSU som dekker dine behov,

Du kan bare velge og vrake fra alle som er innenfor ditt budsjett. Du har jo ikke all verden med Hardware, og 350w fra en bra produsent bør være mer enn nok. Sjekk

Fortron/Source Strømforsyning , koster ca 300-400 kr. I tillegg til god kvalitet er den også ganske stille, og relativt billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...