Gå til innhold

Bærbar maskin som skal kjøre photoshop

papabear

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som skal ha en bærbar som hun vil bruke i studier, og som skal være så kraftig at den kan kjøre photoshop uten problemer.

Jeg er en stasjonær pc mann, (selvbygger) selv og kjennere ikke til laptoper og hva de kan prestere.

Derfor ber jeg om innspill fra alle dere som kjenner til laptoper og hva de kan prestere i en slik sammenheng, eller sagt rett ut, hva (vilken maskin) må hun i hvert fall ha, og hva bør hun ha, og hva kjøper hun hvis hun vinner i lotto.

Hilsen Sturla

Endret av papabear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg uten å ta i kan si at de aller fleste maskiner i dag kjører phoroshop mer enn tilfredsstillende.

Eneste tipset jeg kan komme med er at du bør kjøpe noe med tilstrekkelig RAM...

Bortsett fra det er det bare å velge og vrake, det er mange andre faktorer som er viktigere enn farten når man handler bærbar..

Støy/batterilevetid er ting jeg selv synes det er greit å ofre ytelse for, hvis det er en veninne av deg som skal ha den vil hun sikkert også ha en pen maskin, og kanskje en litt solid en? Hvis det er en maskin som skal være med på skolen vil også lavere vekt være verdt å betale for.

Sikkert flere her som kan hjelpe deg med å finne en passende maskin, gi oss en prisgruppe.

Lenke til kommentar

Jeg fortalte henne at hun måtte regne med i hvert fall 10 000 kroner.

Jeg har en følelse av at hun blir meget glad for å få et bra alternativ rundt 7000 kroner.

Hvis jeg er helt på jordet når det gjelder bærbare og hva de yter i dag så er jeg egentlig glad på min veninnes vegne.

Sturla

Lenke til kommentar

Det går helt fint å kjøre photoshop på en maskin til rundt 7000 kr. Ingen problem. Photoshop krever egenlig ikke så mye, det kan bare ta litt lengre tid a utføre filter med en dårlig maskin kontra en god, og kanskje noe scaling og resizing...(vil ikke definere god og dårlig her :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...