Gå til innhold

"billig" pc til spill ca10000,-

Anbefalte innlegg

ja. tiden har da kommet til at jeg skal gå til innkjøp av ny pc. jeg kommer selvfølgelig til å plukke en del deler fra min gamle pc, men de viktigste delene kommer jeg til å kjøpe nye av. jeg er student så jeg har en ganske stram lommebok, men vil ha en pc som er grei på spill.

dette er det jeg da har tenkt:

cpu: athlon64 3700+ netshoposlo.no

HK: asus A8N-E netshoposlo.no

RAM: 2gb så billig som mulig netshoposlo.no

GPU: PowerColour x180xt 512mb (ukens tilbud komplett.no) !kjøpt!

PSU: 500w bzerk (BZ500WPLBBR2) microplex.no

optisk: CDRW-DVDles (fra gammel maskin)

HD: PATA disker fra gamlePC'en 2x250gb

totalt så kommer dette på mer enn det lommeboka tillater men det får heller være. flytter sikkert snart så jeg må bruke penga mens jeg har dem. kabinett tar jeg litt etterhvert. bruker sikkert bare dell-kassa til dama og hennes benq flatskjerm. når det er sagt så er jeg litt usikker på et parr ting. trenger jeg egentlig 2gb ram? kommer til å bli en del spilling på maskina. burde jeg kjøpe lydkort? det er jo integrert på hovedkortet men vet ikke om dette er noe særlig. noen erfaringer? noen som har noen strømforsyninger å anbefale. så billig som mulig og så stille som mulig, maks 600,-

setter pris på alle meninger om dette er bra eller dårlig. tar imot alle innspill

Endret av Petterbw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har endret tittelen til "billig" pc til spill.

håper dette da faller innenfor kravene til hva som er bra å ha som emnetittel. da denne posten ikke har fått noen andre tilbakemeldinger så ser jeg ikke helt visten i at den er her, men det er den nå.

btw leter fortsatt etter en slett emne knapp. håper egentlig den ikke er her ellers må jeg til en øye lege:)

hvis det er noen som vil så er det bare å gå igang å slette denne posten.

eller kommenter pc'en jeg skal kjøpe. dere skal få lov til det også ;)

Endret av Petterbw
Lenke til kommentar