Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ødela jeg Hovedkortet?


Anbefalte innlegg

dette sjedde med meg en gand... da var feilen at eg hadde satt vifta på feil fei hk og cpu var boss...

5477700[/snapback]

 

Det der skjønnte jeg ikke stort av, men jeg antar du mener at du hadde satt CPU-viften på feil vei? Det har jeg ikke gjort, så er nok ikke det som er problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, du trenger ikke sette inn connector til frontpanel, det holder å "kortslutte" power on. Dette sender det nødvendige signalet til psu. Deretter pumper psu strøm på riktig måte, og ting starter, forhåpentligvis..

 

Siden du tydeligvis ikke har sjekket opp psu-delen av overklokkingsforumet som jeg sa linker jeg derfor direkte denne gang, så slipper du å anstrenge deg for mye.. Link..

 

Derfor; når du starter psu'en på denne måten kan man sjekke spenningen på de forskjellige linjene med et multimeter. På denne måten finner du ut om du kan eliminere psu som problemkilde.

 

Det er vanskelig å finne ut noe mer enn det så lenge du ikke kan prøve andre komponenter.. Du kan jo fortelle hvor du bor, og håpe at noen i nærheten har en p4 du kan sjekke med..

Lenke til kommentar
Først og fremst, du trenger ikke sette inn connector til frontpanel, det holder å "kortslutte" power on. Dette sender det nødvendige signalet til psu. Deretter pumper psu strøm på riktig måte, og ting starter, forhåpentligvis..

 

Siden du tydeligvis ikke har sjekket opp psu-delen av overklokkingsforumet som jeg sa linker jeg derfor direkte denne gang, så slipper du å anstrenge deg for mye.. Link..

 

Derfor; når du starter psu'en på denne måten kan man sjekke spenningen på de forskjellige linjene med et multimeter. På denne måten finner du ut om du kan eliminere psu som problemkilde.

 

Det er vanskelig å finne ut noe mer enn det så lenge du ikke kan prøve andre komponenter.. Du kan jo fortelle hvor du bor, og håpe at noen i nærheten har en p4 du kan sjekke med..

5480616[/snapback]

 

Sorry, men er amatør når det kommer til strøm. Leste artikkelen. Pointet er at jeg stikker binders i pin 14/15, og så skrur den på? Ser for meg at jeg svir av meg begge hendene, men kan godt gi det er forsøk. Er bare skeptisk til at det er PSU som er ødelagt, for den fungerte helt til jeg skrudde den ut av forrige kabinett, og skrudde den inn igjen i det nye. Skal vel mye mer til å ødelegge PSU'en enn å ødelegge HK?

Lenke til kommentar
dette sjedde med meg en gand... da var feilen at eg hadde satt vifta på feil fei hk og cpu var boss...

5477700[/snapback]

 

Det der skjønnte jeg ikke stort av, men jeg antar du mener at du hadde satt CPU-viften på feil vei? Det har jeg ikke gjort, så er nok ikke det som er problemet.

5479711[/snapback]

 

nei ikkje bare vifta heile kjøleribba...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...