Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger GigaBite nettverkkort til The Gathering 06

Anbefalte innlegg

Jeg har bare et 10/100 nettverkkort, og det holder ikke på The Gathering 2006,

hjemme trenger jeg jo egentlig ikke noe bedre en 10/100 kort fordi vi bare har Telenor ADSL Pluss.

Men hva slags Gigabite kort burde jeg anskaffe da?

Her på Komplett: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10286

Varierer jo prisene alt fra: 195 -- 5'500kr.

Hva er forskjellen på de dyre og de billige? Og hva anbefaler dere meg å anskaffe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cnet eller sunsway kortene fungerer udmerket godt. Det er i praksis for en vanlig bruker så og si ingen forskjell hvilket merke kort du bruker.

Ved mindre du har noen helt spesifikke/spesielle behov utenom det vanlige, så bare gå for det billigste. Cnet kort har jeg forøvrig veldig god erfaring med.

-Stigma

Lenke til kommentar

Der er jeg uenig med Stigma, jeg har f.eks. veldig dårlig erfaring med kort fra Cnet. Disse har for meg hatt en tendens til å dø under høy last og stort antall oppkoblinger. Jeg kan ha vært uheldig, så jeg tar et forbehold der, men har brent meg på billige nettverkskort flere ganger.

Personlig har jeg sansen for Intel, disse kortene har jeg meget god erfaring med. De er gjerne godt støttet i det meste av OS og pleier å ha gode drivere og lav prosessorbelastning samt høy ytelse.

Lenke til kommentar
Jeg har bare et 10/100 nettverkkort, og det holder ikke på The Gathering 2006,

hjemme trenger jeg jo egentlig ikke noe bedre en 10/100 kort fordi vi bare har Telenor ADSL Pluss.

Men hva slags Gigabite kort burde jeg anskaffe da?

Her på Komplett: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10286

Varierer jo prisene alt fra: 195 -- 5'500kr.

Hva er forskjellen på de dyre og de billige? Og hva anbefaler dere meg å anskaffe?

5444573[/snapback]

Skal du sitte på GB rekka? Blir det no GB rekke i år?

Om ikke, holder det lenge med 100mbit om du sitter på rekker med 100mbit switch.. Du får jo ikke no bedre hastighet da..

Ellers skal vel sunsway\SMC skal vel være bra... ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...