Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål om turbo installering


saab9000

Anbefalte innlegg

Den vil hvert fall ikke skru seg løs med tanke på at du har stive rør, ikke ledninger koblet på det..

 

Men Locktite er alltid greit å bruke for å være sikker, så får du ikke noe slark heller ;)

Pleier å bruke det på ting som er i bevegelse som følge av vibrasjoner og lignende.. Stort sett til anlegg mm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehehe, jaja veldig saklig diskusjon :)

 

Jeg støtter zandro i det han sier.. En T-kobling er det ingen fare og bruke basta bom!

 

INGEN FARE!!

 

Jeg har brukt dette i langt tid uten problemer, og veit om en drøss med andre som har brukt dette mye! aldri hatt problemer med det ..

 

og du "Hondaen" du veit at niplene som man setter på kobberrørene som man somregel bruker til oljetrykk, også er laga av samme metall som t-stykket! altså kobber, så det vil det si at de faktisk tåler like mye .. er du redd for at det skal riste løs så bruk locktigt så løsner den ikke!

5487022[/snapback]

 

 

Hvordan kan du si det er INGEN FARE når det er VELDIG MANGE som har hatt problemer med dette ?

 

Aner du konsekvensene av tap av oljetrykk idetheletatt?

 

Hva med å søke litt rundt om på nettet og lese hva andre har erfart om dette hvis du ikke vil høre meg.

 

Og du "bruseren", er ikke kopper som brukes, men messing. Vet du hvor mykt kopper er egentlig ? Sier litt.

 

Og for siste gang, locktite hjelper ikke en skit. Her er det snakk om metalltretthet ved gjengene..

 

Litt av en bande dette, Zandro og vennene hans på tur :!:

Lenke til kommentar

Kopper har en svakhet når det kommer til vann..

 

Slipp en varm kopperpakning til f.eks bånnpluggen i kaldtvann, og den blir myk, det hadde ikke funka noe særlig, det er jeg enig i, men det er snakk om messing...

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Hvordan kan du si det er INGEN FARE når det er VELDIG MANGE som har hatt problemer med dette ?

 

Aner du konsekvensene av tap av oljetrykk idetheletatt?

 

Hva med å søke litt rundt om på nettet og lese hva andre har erfart om dette hvis du ikke vil høre meg.

 

Og du "bruseren", er ikke kopper som brukes, men messing. Vet du hvor mykt kopper er egentlig ? Sier litt.

 

Og for siste gang, locktite hjelper ikke en skit. Her er det snakk om metalltretthet ved gjengene..

 

Litt av en bande dette, Zandro og vennene hans på tur  :!:

5488032[/snapback]

 

like moden og saklig som alltid? Som sagt det var messing det var snakk om.

"Her er det snakk om metalltretthet ved gjengene.." jaha forklar hvordan din

"overlegne" løsning forhindrer dette vær så snill, jeg kan nesten ikke vente på å få høre hva du hart å si

 

Vi kunne ikke også få se bilde av "hundretusendollar" prosjektet

ditt som du konstant reffererer til i samme slengen?

Endret av zandro
Lenke til kommentar
hehehe, jaja veldig saklig diskusjon :)

 

Jeg støtter zandro i det han sier.. En T-kobling er det ingen fare og bruke basta bom!

 

INGEN FARE!!

 

Jeg har brukt dette i langt tid uten problemer, og veit om en drøss med andre som har brukt dette mye! aldri hatt problemer med det ..

 

og du "Hondaen" du veit at niplene som man setter på kobberrørene som man somregel bruker til oljetrykk, også er laga av samme metall som t-stykket! altså kobber, så det vil det si at de faktisk tåler like mye .. er du redd for at det skal riste løs så bruk locktigt så løsner den ikke!

5487022[/snapback]

 

 

Hvordan kan du si det er INGEN FARE når det er VELDIG MANGE som har hatt problemer med dette ?

 

Aner du konsekvensene av tap av oljetrykk idetheletatt?

 

Hva med å søke litt rundt om på nettet og lese hva andre har erfart om dette hvis du ikke vil høre meg.

 

Og du "bruseren", er ikke kopper som brukes, men messing. Vet du hvor mykt kopper er egentlig ? Sier litt.

 

Og for siste gang, locktite hjelper ikke en skit. Her er det snakk om metalltretthet ved gjengene..

 

Litt av en bande dette, Zandro og vennene hans på tur :!:

5488032[/snapback]

 

 

Hehehe du er litt av en skrue ja ;)

 

----

Hvordan kan du si det er INGEN FARE når det er VELDIG MANGE som har hatt problemer med dette ?

----

Jo, fordi jeg har brukt dette mange ganger sjøl og veit om en drøss med andre som har brukt dette på samme måte uten problemer i det heletatt!!..

Har noen hatt problemer med dette så har de vært slappe under montering!

 

----

Aner du konsekvensene av tap av oljetrykk idetheletatt?

----

 

JA!.. dette har jeg faktisk vært borti når en oljetrykkslange sprakk under kjøring! .. motoren kan havarere, men når du ser olje lampa begynner og lyser så stopper man bilen, og er da uten noen som helst fare hvis du var heldig!!

 

----

Hva med å søke litt rundt om på nettet og lese hva andre har erfart om dette hvis du ikke vil høre meg.

----

 

Jeg trenger ikke og leite rundt på nettet når jeg faktisk veit hvordanting fungerer og henger sammen.. Da trenger jeg ikke og leite rundt på internett for og finne ut om ett T-stykke holder mål eller ikke ! .. grunnen til at jeg veit det holder mål er fordi jeg har brukt de i flere år uten porblemer!

 

----

Og du "bruseren", er ikke kopper som brukes, men messing. Vet du hvor mykt kopper er egentlig ? Sier litt.

----

 

Hehe, skreiv feil der beklager.. orda klussa seg ;) jeg mente og skrive messing. og det er hardt nok og tåler minst 7bar.. som jeg har kjørt med i olje trykk!

 

----

Og for siste gang, locktite hjelper ikke en skit. Her er det snakk om metalltretthet ved gjengene..

----

 

Er du helt stein korka lurer jeg på ? har du noen gang rørt en skru på en bil ?? locktite hjelper JA! ferdig med det! og hvis du har skrudd litt nippler og t-koblinger så veit du sikkert også at nipler osv er kona?! grunnen til at det er kona er jo nettop at det skal bli tett og sitte godt! og kombinerer du det med locktite så er det ingen problem!

 

----

Litt av en bande dette, Zandro og vennene hans på tur :!:

----

 

hehe , gla ikke du og banden din kommer med deres erfaringer dere har lest rundt på internett!(ikke alt på nettet som er like troverdig da vettu) det du har funnet på nettet er jo det eneste du kan forholde deg til!

Jeg snakker da utifra egene erfaringer og flere års bruk med t koblinger!

Lenke til kommentar

Jøss, lenge siden jeg leste en krangletråd. Gøy :)

 

Jeg ville egentlig bare si èn ting: det er ikke uten grunn at Loctite brukes i offshore industrien (som jeg da jobber i) for å sørge for at nipler osv. holder tett. Det er god stoff det. Vel, helt til du skal skru det av igjen iallefall :D

Lenke til kommentar

Om jeg er helt korka?

 

Diskuterer vi turbomotor eller meg ?

 

Kan godt skjelle deg ut så du drar til din mor for å få trøst, men la oss holde oss til saken, please :)

 

Selv du og dine ikke har hatt problemer med T koblinger så betyr ikke det automatisk at det er skuddsikkert. Det er jo lett å se hvis man leser andre sine erfaringer. Er ikke mer å si om den saken.

 

Locktite hjelper ikke. T stykket kan metalltretthet der gjengene kommer ut av motorblokken , og der har man vel ikke på locktite..

 

Hvorfor risikere å rase motoren? Jeg liker å gjøre ting så driftssikkert og skikkelig som mulig.

Lenke til kommentar
Om jeg er helt korka?

 

Diskuterer vi turbomotor eller meg ?

 

Kan godt skjelle deg ut så du drar til din mor for å få trøst, men la oss holde oss til saken, please :)

 

Selv du og dine ikke har hatt problemer med T koblinger så betyr ikke det automatisk at det er skuddsikkert. Det er jo lett å se hvis man leser andre sine erfaringer. Er ikke mer å si om den saken.

 

Locktite hjelper ikke. T stykket kan metalltretthet der gjengene kommer ut av motorblokken , og der har man vel ikke på locktite..

 

Hvorfor risikere å rase motoren? Jeg liker å gjøre ting så driftssikkert og skikkelig som mulig.

5490974[/snapback]

 

----

Om jeg er helt korka?

----

Ja, kan jeg begynne og lure

 

----

Diskuterer vi turbomotor eller meg ?

----

Det var du som på død og liv skulle bevege deg over på andre tema så til en viss grad!

 

----

Kan godt skjelle deg ut så du drar til din mor for å få trøst, men la oss holde oss til saken, please :)

----

Hehe, bare prøv og skjell meg ut du :cool: .. men kan ikke akkurat skjønne hvorfor du i det heletatt skulle prøve på det? er det sånn du mener at en saklig diskusjon skal foregå, så får du ta deg en tur til barnehagen og kanskje du finner noen likesinnede og snakke med der :innocent: Og nei, jeg pleier ikke og dra til mor mi og få trøst! som tydeligvis du pleier og gjøre (du snakker vel kanskje av egenerfaring)

 

----

Selv du og dine ikke har hatt problemer med T koblinger så betyr ikke det automatisk at det er skuddsikkert. Det er jo lett å se hvis man leser andre sine erfaringer. Er ikke mer å si om den saken.

----

 

For og si det sånn så er det like skuddsikkert som hvilken som helst annen løsning!

Altså hvis noen har hatt dårlige erfaringer med en sånn kobling kan det være at de har prøvd og sette i ett t-stykke som ikke passet 100% i gjengene, og da har fått lekasje :: ALTSÅ EN MONTERINGS FEIL .. det t-stykket ryker ikke så sandt det ikke er slurv av den som monterer det!! finn en hammer og ett t-stykke prøv og knus det !! det vil du sansyneligvis slite litt med !!.. og da trenger du ikke og komme her og si at f.eks 7bar`s olje trykk klarer og knuse det! .. eller en kompressor med trykkluft stilt inn på 7bar klarer og blåse det ifiller LYKKE TIL! da får du se at det tårler rimelig heftig mye!

 

----

Locktite hjelper ikke. T stykket kan metalltretthet der gjengene kommer ut av motorblokken , og der har man vel ikke på locktite..

----

 

Herregud har du noen gang i ditt liv brukt locktite ? (du får faktsik locktite som kan holde tilbake press på 3tonn) der kan man vel ha på locktite !! .. kan ikke se noen grunner for at man ikke kan det! På mange motorer står det faktisk skruer i blokka som er montert med locktite fra fabrikk! så da antyder du at fabrikken ikke veit hva de driver med siden de bruker locktite på skruer i blokka du da? :hmm:

 

----

Hvorfor risikere å rase motoren? Jeg liker å gjøre ting så driftssikkert og skikkelig som mulig.

----

Risikerer overhodet ikke og rasemotoren med og bruke en t-kobling! dette er det helt vanelig og bruke!.. Liker du driftsikkerhet og liker å gjøre ting så skikkelig som mulig så kan ikke jeg forstå hvorfor ikke du kan bruke t-kobling.. men du har vel sett på internett att kanskje det var 1 person i ett eller annet land som sleit 1 gang med 1 t-kobling!.. uansett monterings feil i så fall.. det finnes altid 1 eksempel av noe som ikke har funket.. selv det enkleste som f.eks og kvesse 1 blyant er det sikkert mange som ikke har fått til med den og den blyant kvesseren med det finnes sikkert 1 person i ett annet land som har fått det til osv..

 

God jul :roll:

Endret av brusern
Lenke til kommentar
hehe , gla ikke du og banden din kommer med deres erfaringer dere har lest rundt på internett!(ikke alt på nettet som er like troverdig da vettu) det du har funnet på nettet er jo det eneste du kan forholde deg til!

Jeg snakker da utifra egene erfaringer og flere års bruk med t koblinger!

5490430[/snapback]

 

Tror ikke Hondaen har en bande.... Virker som han er litt ensom :D Kan forresten ikke skjønne hvorfor? :hmm:

Endret av garrasjen
Lenke til kommentar

Utrolig mye søppel dere klare å produsere, dette er til å le av! Hvor skal jeg begynne? Istedenfor konkret argumentere mot mine argumenter så er jeg korka, helt dust osv osv. Hva med å komme med noe saklig istedenfor en flåsete "god jul" osv ?

 

Helt klart, jeg sier rett ut hva jeg mener og det virker tydeligvis støtende for dere. Vet ikke hva som rir dere, men dere får ikke min respekt av å gå i forsvarsposisjon som en 5 åring i trassalderen og spy ut dårlige argumenter som er så lett å gjennomskue at det er å bli flau av.

 

Tydeligvis janteloven som er i gang: ikke tro du er bedre, du kan ikke ha mer penger enn meg osv osv.

 

Saken er:

 

1. Dere vil ikke godta at en T blokk på en alublokk er risikabelt.

2. Dere vil ikke godta at metalltretthet oppstår fordi det kan løses med locktite (selv om problemet ikke har noe med løse gjengeforbindelser å gjøre).

3. Dere vil ikke godta at det er haugevis med tråder på diverse fora på nettet som forteller om havarerte T blokker og motorhavari.

4. Dere vil ikke godta en løsning som er sikrere og beskytter det dyre turbobygget mot å rase.

 

 

Da spør jeg dere, kjære lesere... er vil du ha dette stikkende ut av den konstant vibrerende motorblokken din som går med 8000 rpm og har temperaturforandringer på -10 til +110 grader (om ikke mer) ?

 

Oil_Pressure_1.jpg

 

Eller vil dere ha en løsning som hindrer at viktige deler blir usatt for en konstant vibrerende motorblokk og svært varierende temperaturer?

 

h1.jpg

 

 

 

 

 

 

Hvis dere enda ikke er overbevist, så les ABC om hvordan mate en oljetrykksmåler, turbo, etc etc med olje på det riktige viset:

 

http://www.theoldone.com/articles/oilpressure/

 

 

 

Hva dere velger er selvfølgelig opp til dere. Men med litt logikk, tekniske kunnskaper og tekniske evner så skjønner man fort hva som er best med tanke på driftssikkerhet og økonomi.

Lenke til kommentar
Utrolig mye søppel dere klare å produsere, dette er til å le av! Hvor skal jeg begynne? Istedenfor konkret argumentere mot mine argumenter så er jeg korka, helt dust osv osv.  Hva med å komme med noe saklig istedenfor en flåsete "god jul" osv ?

 

Helt klart, jeg sier rett ut hva jeg mener og det virker tydeligvis støtende for dere. Vet ikke hva som rir dere, men dere får ikke min respekt av å gå i forsvarsposisjon som en 5 åring i trassalderen og spy ut dårlige argumenter som er så lett å gjennomskue at det er å bli flau av.

 

Tydeligvis janteloven som er i gang: ikke tro du er bedre, du kan ikke ha mer penger enn meg osv osv.

 

Saken er:

 

1. Dere vil ikke godta at en T blokk på en alublokk er risikabelt. 

2. Dere vil ikke godta at metalltretthet oppstår fordi det kan løses med locktite (selv om problemet ikke har noe med løse gjengeforbindelser å gjøre).

3. Dere vil ikke godta at det er haugevis med tråder på diverse fora på nettet som forteller om havarerte T blokker og motorhavari.

4. Dere vil ikke godta en løsning som er sikrere og beskytter det dyre turbobygget mot å rase.

 

 

Da spør jeg dere, kjære lesere... er vil du ha dette stikkende ut av den konstant vibrerende motorblokken din  som går med 8000 rpm og har temperaturforandringer på -10 til +110 grader (om ikke mer) ?

 

Eller vil dere ha en løsning som hindrer at viktige deler blir usatt for en konstant vibrerende motorblokk og svært varierende temperaturer?

 

 

Hvis dere enda ikke er overbevist, så les ABC om hvordan mate en oljetrykksmåler,  turbo, etc etc med olje på det riktige viset:

 

 

Hva dere velger er selvfølgelig opp til dere. Men med litt logikk, tekniske kunnskaper  og tekniske evner så skjønner man fort hva som er best med tanke på driftssikkerhet og økonomi.

5491997[/snapback]

 

 

For de første er det deg som går til angrep på folk her stort sett, og skjønner da hvorfor noen forsvarer seg (noe du innrømte selv at de gjorde, og du forsvarer deg da virkelig ikke om du ikke har blitt angrepet?!?)

 

Da spør jeg dere, kjære lesere... er vil du ha dette stikkende ut av den konstant vibrerende motorblokken din  som går med 8000 rpm og har temperaturforandringer på -10 til +110 grader (om ikke mer) ?

5491997[/snapback]

 

Jeg ser ingen grunn til å ikke gjøre det når jeg vet det er en mye brukt metode med lite feil på...

Bare hør utifra andres erfaringer her.

 

Men du tror jo ikke på hva andres erfaringer tilsier, selvom det er de du henviser til andre steder på nettet :hmm:

 

Så det vil si at jeg ikke må tro på noen av dere da, og heller feste den på innsiden av baksete, da helst på høyre side siden det ikke er noen som har erfaringer om det blir riktig eller galt?

Lenke til kommentar
garrasjen: Jeg tar den tonen jeg vil ha. Har du et problem med det? Velkommen til diskusjonsforum på internett.

5478423[/snapback]

 

Jada, men innlegg slettes, og advarsler deles ut.....fine greier. Vet ikke om du har mod-rettigheter, men det er jo litt tvilsomt å moderere i en tråd hvor moderatoren selv krangler og slenger med leppa.....

 

T'Weed

Lenke til kommentar
garrasjen: Jeg tar den tonen jeg vil ha. Har du et problem med det? Velkommen til diskusjonsforum på internett.

5478423[/snapback]

 

Jada, men innlegg slettes, og advarsler deles ut.....fine greier. Vet ikke om du har mod-rettigheter, men det er jo litt tvilsomt å moderere i en tråd hvor moderatoren selv krangler og slenger med leppa.....

 

T'Weed

5492307[/snapback]

 

nettop, han er moderator selv.. hehe og han går jo ut på isen sånn han driver

Lenke til kommentar
Hva i alle dager? jeg har da ikke gjort eller sakt noe galt !# jeg syns du har vært mer på kanten enn noen andre her.. eller hva ?

 

her kommer innlegget mitt igjen :

5492218[/snapback]

 

 

Der er jeg helt enig, selvom jeg sikkert får min første warning nå...

 

Du som moderator, eller hva du er her, burde hvertfall oppføre deg som du vil at andre skal oppføre seg, hvis ikke så kan du strengt tatt takke deg selv for at folk går på ditt nivå..

 

 

Spør dere meg, så er det ikke Hondaen som burde modere og slette her...

Få inn en nøytral moderator da han kan få saken til å virke mye verre for andre om ting blir endret og slettet hitt og ditt...

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite konkret hva dere synes ikke burde komme fra min side.

 

Jeg banner ikke og kaller dere ikke ting, i motsettning til flere av dere som har kalt meg korka, teit osv.

 

Helt klart, har jeg skarp "tunge" for å fram mine poeng, men som sagt så driver jeg ikke hets med personer.

 

Blir ingen flere slettinger og advarsler hvis dere slutter å kalle meg eller andre for det ene og andre. E.eks: Du er en f... i.... = advarsel, et brudd til og det kanmedføre utestengelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...