Rebel-Rider Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Skal saab9000 bygge en motor til 100.000?, nei Det er ingen problemer med å bruke et T-kobling for å hente olje til turboen messing eller andre egnede metaller. Jeg søkte på din påstand om at T-kobling på Honda-Tech.com og fant en helt annen grunn hvorfor de gjør det, de setter T-koblinga på torpedoveggen. Det er rett å slett fordi det ikke er plass til å sette den på blokka på B serie honda motorer pga veldig liten plass, og messing? ser ikke ut til at noen på Honda-Tech.com har noe i mot å bruke det... Sitat Len @ Honda-Tech.com That's a smart location to put it. I know on B series motors at least, you have to deal with a very, very tight space and modification to put the tee on the block. Sitat fra Flamenco-T @ Honda-Tech.com again, the reason, I don't run separate line to the firewall, is because with the BSPT to NPT adapter, it DOES NOT put ANY stress on the block, since you have the correct thread and it's not de-threading the block...therefore, no crack, no leakes and no headaches... Hele tråden: Oil Feed line - build it yourself for 45 bucks Endret 21. januar 2006 av zandro Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Søk mer på Honda tech så ser du at det advares STERKT mot å plassere T fitting rett på blokken av stort sett ALLE. Sorry, du tar feil her gitt...nytter ikke. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Når en kommer med en påstand så bør en også hevise til kildene. Kan jeg gjøre det så kan du også gjøre det. Jeg fant ingenting. Edit: Enda et bevis på at T-kobling er brukt av velrenomerte tunere www.atpturbo.com Endret 21. januar 2006 av zandro Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Er mange tråder som omhandler akkurat dette.. Og velrenomert? Ingen seriøse turbobyggere bruker FMU...lol "The fitting will brake off your block, it happens 90% of the time. Run a feed off your block first! " "YES snapped mine at the track. has to tow the car hoime. luckley i love 5 miles from kennedale. put it in the firewall and save yourself some troubles." "If the tee and stock sending unit are hanging from the back of the block, theres a possibility that the vibration/jossle (whatever you wanna call it) will make the threads of the tee just break off a chunk of the block." http://www.honda-tech.com/zerothread?id=862213 f.eks Slik bør det gjøres: Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Haha folka der krangler jo like mye om dette som du og jeg gjør nå! Enkelte av de som har montert sine T-koblinger på torpedoveggen der påstår at T-kobling montert på Blokka knekker av i 90% av tilfellene! og det er folk der som tilbakeviser de samme påstandene som myter og internetthistorier. Greier ikke å se noe der som kan bevise at T-koblinger er synonymt med fremtidig lekasje og massivt oljlesøl. Jeg har nå sett på turbokits til Corrado VR6,Golf GTi, Camry 2.2, Opel Vectra 2.0i og *samtlige* bruker T-kobling for å få olje til turboen Skal vi krangle i all evighet om dette? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Er ikke noe å krangle om. Hvorfor skal man risikere å rase motoren, det er bare idiotisk. Påstår du at det er 100% ufarlig å plassere et tungt T stykke på blokk av aluminium ? Det er ikke logisk, når det ER faktiske tilfeller hvor T stykket har knekt av og forårsaket motorras. Det kan du ikke nekte for. Så fortell meg hvorfor man skal velge en svak og lite gjennomtenkt løsning, når man like enkelt kan velge noe bedre og absolutt tryggere. Koster ikke særlig mer heller. Jeg har motorbygg for et sekssiffret beløp. Tror du jeg vil risikere motoren min på dette? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 At det av praktiske årsaker så kan det være bedre å ha oljesplitten til torpedoveggen i din Hondamotor er en ting, men det betyr ikke at det er løsninga for andre motorer. Ta 3S-FE motoren til Toyota, denne motoren har jeg holdt mye på med, Hva er forskjellen på din og min motor? Oljetrykksmålern din er etter det jeg har funnet ut montert på baksiden av motoren, right? oljetryksmåler min er på framsiden av motoren og er montert i toppen og ikke i blokka og i tillegg er motoren tiltet ca 5 grader bakover, noe som gjør at belastningen på T-stykket blir helt anneledes e det blir på din motor. Jeg har til dag dato ikke hørt om noen 3S-FTE eller 5S-FTE motor som har hatt noen som helst problemer med å ha T-stykket koblet rett på motoren. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har ikke noe med din og min motor å gjøre. Hvis du mener det er kjempelurt å ha en relativt stor og tynn messingklump med kabler og rør tilkoblet, stående ut fra alublokken på en ristene motor laget av XXXX så får du bare mene det, selv om erfaring sier det er lite lurt. Jeg velger å bruke et rør ut fra motoren med en liten nippel og plassere oljetilførsel til turbo og to oljetrykkmålere stødig på torpedoveggen. Enkelt og sikkert. Så for folk velge det de synes er lurest. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hondaen: Ikke for å rakke ned på deg, men du bør kanskje ta en annen tone når man diskuterer forskjellige løsninger..... Selvfølgelig er det en mulighet for at T-stykket kan ryke, men jeg har i likhet med Zandro aldri sett eller hørt om et slikt T-stykke som har røket. Det finnes som regel flere løsninger på et problem, og det er hyggelig at man har meninger... Men som sagt, ta en mer tilbakelent tone så slipper du å bli sett på som en arrogant/brautende besserwisswer Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 garrasjen: Jeg tar den tonen jeg vil ha. Har du et problem med det? Velkommen til diskusjonsforum på internett. Gjør hva dere vil, bryr meg forsåvidt svært lite hva dere gjør med motorene deres. At dere velger en elendig løsning kun på trass av mine og andre sine erfaringer er for meg patetisk. Jeg velger alltid de beste løsningene som er mulig. Lykke til med deres. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Gjør hva dere vil, bryr meg forsåvidt svært lite hva dere gjør med motorene deres. 5478423[/snapback] Akkurat. Allikevel bruker du 7 poster på å argumentere. Jaja. T'Weed Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Akkurat. Allikevel bruker du 7 poster på å argumentere. Jaja. T'Weed Hva gjelder min argumentasjon er den til for at andre ikke skal drite på draget. Er derfor jeg har argumentert 8 poster. Herremennene som ikke går god for en overlegen problemløsning kun på trass bryr jeg meg fint lite om, som tidligere ytret. Ser du forskjellen? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hondaen: Ikke for å rakke ned på deg, men du bør kanskje ta en annen tone når man diskuterer forskjellige løsninger..... Selvfølgelig er det en mulighet for at T-stykket kan ryke, men jeg har i likhet med Zandro aldri sett eller hørt om et slikt T-stykke som har røket. Det finnes som regel flere løsninger på et problem, og det er hyggelig at man har meninger... Men som sagt, ta en mer tilbakelent tone så slipper du å bli sett på som en arrogant/brautende besserwisswer 5476683[/snapback] Enig med garrasjen.. Vil også legge til at jeg har vanskelig for å ta ting på alvor når det blir denne "du tar feil fordet jeg har rett"-argumenteringa di... Ikke for å slå ned på deg enda mer, men når du forsvarer deg bak denne: Velkommen til diskusjonsforum på internett.. Så er det ytterst få jeg ser her som kommer med de linjene du klinker til med innimellom "Nemmelig" On Topic Jeg har heller aldri hørt om et T-stykke som har knekt fordi det satt på blokka, men jeg har hørt om T-stykker som har knekt selvom det satt på torpedoveggen... Flere grunner til samme problem Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Pluggen: Kaller du meg iseriøs fordi jeg sier en person tar feil? Jeg kaller en spade for en spade, så får heller du og vennene dine gå rundt grøten. Jeg kaller det useriøst komme med slikt sludder som du gjør nå fordi du/dere ikke klarte å komme med gode motargumenter om hvilke løsninger som er best. Har du ikke bedre å komme med? Er jo latterlig å tro at en tynn T nippel som stikker ut fra motoren med kabler og slanger skal være mer driftssikkert enn en stødig fastmontert T nippel, ikke mer å si om det. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg kaller en spade for en spade, og en dust for en dust Er vel bare å bøye seg i støvet for Hondas fantastiske evne til å gjøre dette forumet til et hyggelig sted man kan diskutere løsninger uten å føle at det er tredje verdenskrig... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Tror det er på høytid at denne diskusjonen avsluttes *før*det blir tredje verdenskrig? eller hva? ser ikke for meg at det blir noen "løsning" på dette i overskuelig fremtid (om et slikt ord i det hele tatt kan brukes i denne sammenhengen). saab9000 har nok for lenge siden gitt opp å få noe fornuftig ut av denne tråden. Hvist det er noen "der ute" med litt fornuft så steng tråden før denne "diskusjonen" når nye dimensjoner, det har gått alt for langt allerede. Endret 22. januar 2006 av zandro Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Støtter Hondaen. Det er logisk at en t-kobling som er montert på en blokk kan svikte pga. vibrasjoner/belastning. Hondaen du har rett Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg støtter verken den ene eller den andre p.gr av at jeg rett og slett ikke har snøring på hva dere snakker om Men jeg lærte at det ikke er bare bare å sette inn en turbo i en motor og at meningen er delt, akkurat som baken. Dermed er tråden ikke bortkastet. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Pluggen: Kaller du meg iseriøs fordi jeg sier en person tar feil? Jeg kaller en spade for en spade, så får heller du og vennene dine gå rundt grøten. Jeg kaller det useriøst komme med slikt sludder som du gjør nå fordi du/dere ikke klarte å komme med gode motargumenter om hvilke løsninger som er best. Har du ikke bedre å komme med? Er jo latterlig å tro at en tynn T nippel som stikker ut fra motoren med kabler og slanger skal være mer driftssikkert enn en stødig fastmontert T nippel, ikke mer å si om det. 5480328[/snapback] Måten du sa det på bare... Når du sier: Du har feil fordet jeg har rett, så blir det usaklig. Som jeg sa, så har jeg ikke sagt at det ene er bedre enn det andre, men at jeg ikke har hørt om en T-kobling som har knekt fordet den satt på blokka, men sier ikke at du kommer med et dårligere alternativ da det stort sett ikke bare er en måte å gjøre ting riktig på... Med nå da? Hva sa jeg som var så borti natta useriøst da? For hvis jeg ikke har noe konstruktivt å si, så skriver jeg ikke noe.. Kicka forresten litt på måten du "angrep" meg på der, lite venlig måte å si du er uenig på.. Lenke til kommentar
BrUz Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 hehehe, jaja veldig saklig diskusjon Jeg støtter zandro i det han sier.. En T-kobling er det ingen fare og bruke basta bom! INGEN FARE!! Jeg har brukt dette i langt tid uten problemer, og veit om en drøss med andre som har brukt dette mye! aldri hatt problemer med det .. og du "Hondaen" du veit at niplene som man setter på kobberrørene som man somregel bruker til oljetrykk, også er laga av samme metall som t-stykket! altså kobber, så det vil det si at de faktisk tåler like mye .. er du redd for at det skal riste løs så bruk locktigt så løsner den ikke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå