saab9000 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hei jeg lurer på om det er noen som vet hvor slangen fra oljematinga til turboen skal kobles hen? Har hørt at den skal kobles til like ved oljefilteret, men hvor? Noen som kan vise med et bilde? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) hehe nei er ikke ved oljefilteret du kobler den. Du skrur ut oljetrykksmåleren og setter en T-kobling der og skrur tilbake oljetrykksmålern på ene enden og oljematinga til turboen i andre enden. oljetrykksmålerens plassering varierer fra bil til bil, mener enkelte ford modeller har oljetylkksmåleren ved oljefilteret. Edit: Hvilken motor har du? T-kobling Montert T-kobling Endret 15. januar 2006 av zandro Lenke til kommentar
saab9000 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 ok, takk for hjelpen. jeg har en saab 9000 2,0i uten turbo. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Driver du å bygger om til turbo uten å skifte hele motoren? Endret 17. januar 2006 av gorber Lenke til kommentar
saab9000 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 nei har ikke begynt enda, bare legger litt planer. Har skikkelig lyst på turbo. Hva anbefaler dere? Bytte hele motorn eller bare sette på turbo..hva er det billigste.? Lenke til kommentar
dellorto2 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 nei har ikke begynt enda, bare legger litt planer. Har skikkelig lyst på turbo. Hva anbefaler dere? Bytte hele motorn eller bare sette på turbo..hva er det billigste.? 5456361[/snapback] For å montere turbo, anbefalest å overhale motoren vist den har gått mere enn 10.000km, pga STOOORE belastninger.. De komprimering av stempler, smidde stempler, rettskåren kasse, sterkere clutch, større ventiler samt CNC-porting av toppen, forsterke drivverk, å siden det er en 2.0i motor, burde du også skift dyser, samt ECU som styrer innsprut tider å grader, grenrør er også å foretrekker! men, du finner ut av det etterhvert! =) hehe.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Trenger vel strengt talt ikke rettskåren kasse selvom du skal ha turbo... Kunne ikke tenkt meg å kjørt det på en bruksbil... Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Med mindre man er gald i bråk Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Nettopp... Vil si du blir fortere lagt merke til om du har rettskåren kasse, både possitivt og negativt (henholdvis kompiser og andre rånere, og Pelle politibil ) Er som sagt ikke noe jeg ville kjørt med til daglig Lenke til kommentar
dellorto2 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Nettopp... Vil si du blir fortere lagt merke til om du har rettskåren kasse, både possitivt og negativt (henholdvis kompiser og andre rånere, og Pelle politibil ) Er som sagt ikke noe jeg ville kjørt med til daglig 5456978[/snapback] er jo fint det! =) såvidt jeg vet er ikke rettskåren kasse ulovelig! men, kan være jeg tar feil.. bor å¨landet jeg, å her gjør vi som vi vil =) hehe.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ulovelig er det ikke... Men hørte om en som blei stoppa av politiet fordi de trodde han var så full at han ikke fant clutchen Lenke til kommentar
exs Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 hva f... er "rettskåret kasse" Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 En "rettskåret kasse" er ei girkasse med tannhjul som har helt rette tenner, mens en vanlig girkasse har tannhjul med skrå skårne tenner, dette for å redusere støyen fra girkassa, men på bekostning av effektråligheten, det er derfor racerbiler bruker rettskårne drev bråker jævlig men tåler masse effekt. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Ville nok skifta hele motoren når du først er i gang. Du får det relativt rimelig hos söta bror. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Ikke skru en slik T kobling inn i motorblokken, den rister løs over tid. Kjipt med skadet motorblokk (gjenger og tap av oljetrkk..). Lag til et fleksibelt rør fra blokken og opp til et T stykke montert på torpedoveggen. Er mange personer som har driti på draget med dette. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Regner med at du har sjekket litt med de flinke folka ved http://www.saabturboclub.net/ ? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Det er ikke farlig i det hele tatt med en slik T-kobling. Loctite 242 sørger for at den blir der når den først er montert. En veldig fin artikkel på ettermontering av Turbo Burien Toyota 5S-FE turbo kit Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 zandro: Har ikke noe med locktite å gjøre, den relativt tunge klumpen henger ut fra en motor som rister voldsomt og gjennomgår store temperaturforandringer. Til slutt ryker det. Vet du noe om egenskapene til messing? Er ikke så seigt for å si det slik. Dette har jeg og mange andre erfaring med. Hva med å lese litt på tekniske bilforum som angår akkurat dette og høre på erfarne folk ? For guds skyld, IKKE la et slikt T stykke henge utenfor blokken med en haug sensorer og rørtilkoblinger. Sjangsen er stor for at den knekker og du får motorras så det synger etter. Jeg har bygget om en 2.2 liters dohc Honda motor til høytrykksturbo og lest forferdelig mye om turbo, så vet godt hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Som sagt jeg dele ikke ditt syn i saken. Det er faktisk toyota som har laget turbokitet som leg linket til, og jeg vil påstå at dem veit hva dem driver med. Det går flere "GK Mekanisk trimma" Volvo 240`er her på øya som lever i beste velgående med håndlaga T stykker maskinert av messing og de blir ikke "tantekjørt" akkurat. Selvfølgelig finnes det bedre materialer en messing som kan brukes, men hovedsaken er at det funker, tror neppe saab9000 har tenkt å lage en dragraceingmotor. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hva du mener er forøvrig klinkene likegyldig, lykke til hvis du skal gjøre dette, det bryr jeg meg fint lite om. Whatever. Det som er saken er andre folk som leser dette og har vettet med seg. Les hva jeg og mange andre sier, LÆR av andre sine feil. Olje under 5 bar tømmer motoren din fort for olje og da ryker den dyre motoren som du kanskje har brukt 100.000 kr på å bygge opp. Man kødder ikke med kjøling og smørning, nemmelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå