Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål om turbo installering


saab9000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe nei er ikke ved oljefilteret du kobler den.

Du skrur ut oljetrykksmåleren og setter en T-kobling

der og skrur tilbake oljetrykksmålern på ene enden

og oljematinga til turboen i andre enden. oljetrykksmålerens

plassering varierer fra bil til bil, mener enkelte ford modeller

har oljetylkksmåleren ved oljefilteret.

 

Edit: Hvilken motor har du?

 

T-kobling

boa.jpg

 

Montert T-kobling

brassadapt56.jpg

Endret av zandro
Lenke til kommentar
nei har ikke begynt enda, bare legger litt planer. Har skikkelig lyst på turbo. Hva anbefaler dere? Bytte hele motorn eller bare sette på turbo..hva er det billigste.?

5456361[/snapback]

For å montere turbo, anbefalest å overhale motoren vist den har gått mere enn 10.000km, pga STOOORE belastninger..

 

De komprimering av stempler, smidde stempler, rettskåren kasse, sterkere clutch, større ventiler samt CNC-porting av toppen, forsterke drivverk, å siden det er en 2.0i motor, burde du også skift dyser, samt ECU som styrer innsprut tider å grader, grenrør er også å foretrekker! men, du finner ut av det etterhvert! =) hehe.. :p

Lenke til kommentar
Nettopp...

 

Vil si du blir fortere lagt merke til om du har rettskåren kasse, både possitivt og negativt (henholdvis kompiser og andre rånere, og Pelle politibil ;) )

 

Er som sagt ikke noe jeg ville kjørt med til daglig :)

5456978[/snapback]

er jo fint det! =) såvidt jeg vet er ikke rettskåren kasse ulovelig! men, kan være jeg tar feil.. bor å¨landet jeg, å her gjør vi som vi vil =) hehe..

Lenke til kommentar

En "rettskåret kasse" er ei girkasse med tannhjul som har helt

rette tenner, mens en vanlig girkasse har tannhjul med skrå

skårne tenner, dette for å redusere støyen fra girkassa, men

på bekostning av effektråligheten, det er derfor racerbiler bruker

rettskårne drev bråker jævlig men tåler masse effekt.

Lenke til kommentar

Ikke skru en slik T kobling inn i motorblokken, den rister løs over tid.

 

Kjipt med skadet motorblokk (gjenger og tap av oljetrkk..). Lag til et fleksibelt rør fra blokken og opp til et T stykke montert på torpedoveggen.

 

Er mange personer som har driti på draget med dette.

Lenke til kommentar

zandro: Har ikke noe med locktite å gjøre, den relativt tunge klumpen henger ut fra en motor som rister voldsomt og gjennomgår store temperaturforandringer. Til slutt ryker det. Vet du noe om egenskapene til messing? Er ikke så seigt for å si det slik.

 

Dette har jeg og mange andre erfaring med. Hva med å lese litt på tekniske bilforum som angår akkurat dette og høre på erfarne folk ?

 

For guds skyld, IKKE la et slikt T stykke henge utenfor blokken med en haug sensorer og rørtilkoblinger. Sjangsen er stor for at den knekker og du får motorras så det synger etter.

 

Jeg har bygget om en 2.2 liters dohc Honda motor til høytrykksturbo og lest forferdelig mye om turbo, så vet godt hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Som sagt jeg dele ikke ditt syn i saken. Det er faktisk toyota som har laget turbokitet som leg linket til, og jeg vil påstå at dem veit hva dem driver med. Det går flere "GK Mekanisk trimma" Volvo 240`er her på øya som lever i beste velgående med håndlaga T stykker maskinert av messing og de blir ikke "tantekjørt" akkurat. Selvfølgelig finnes det bedre materialer en messing som kan brukes, men hovedsaken er at det funker, tror neppe saab9000 har tenkt å lage en dragraceingmotor.

Lenke til kommentar

Hva du mener er forøvrig klinkene likegyldig, lykke til hvis du skal gjøre dette, det bryr jeg meg fint lite om. Whatever.

 

Det som er saken er andre folk som leser dette og har vettet med seg. Les hva jeg og mange andre sier, LÆR av andre sine feil.

 

Olje under 5 bar tømmer motoren din fort for olje og da ryker den dyre motoren som du kanskje har brukt 100.000 kr på å bygge opp.

 

Man kødder ikke med kjøling og smørning, nemmelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...