Gå til innhold

Hvilken dekning har Tele2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tele 2 bruker telenor sitt nett

5444145[/snapback]

 

Det stemmer, men når det gjelder sms- og mms så bruker de dog egne meldingsservere som jeg i min (relativt korte) periode som Tele2-kunde opplevde som mer ustabil enn Telenor og Netcom sine løsninger! Dette kom frem i form av forsinkede leveringer og mottak av sms, sendte mms'er som aldri kom frem osv..

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Takk. Hva har Chess?

Hvor kan jeg finne overikt over hvilket leverandør de forskjellige teleselskaper bruker? Må ha telenor dekning da, netcom ikke fungerer på hytta.

Hvilket teleselskap og abonemang ville dere valgt og hvorfor. Har sett litt på Tele2 Champion. ( Fatter ikke hvordan dette gratis månedsavgift kan ha mye lavere ringekostnader enn om man tat Tele2 pluss pakka til 119 kr pr måned. Tele2 mobil 45 med månedspris 45 er mye dyrere enn Scratch med 5 kr måneden?)

Lenke til kommentar
Takk. Hva har Chess?

Hvor kan jeg finne overikt over hvilket leverandør de forskjellige teleselskaper bruker? Må ha telenor dekning da, netcom ikke fungerer på hytta.

Hvilket teleselskap og abonemang ville dere valgt og hvorfor. Har sett litt på Tele2 Champion. ( Fatter ikke hvordan dette gratis månedsavgift kan ha mye lavere ringekostnader enn om man tat Tele2 pluss pakka til 119 kr pr måned.  Tele2 mobil 45 med månedspris 45 er mye dyrere enn Scratch med 5 kr måneden?)

5444210[/snapback]

 

Grunnen til at Tele2 Mobil Plus/45 er en del dyrere enn Tele2 Scratch/Champion er at disse abbonementene brukes i forbindelse med sponsing av mobiltelefoner man kjøper med bindingstid. Mens Tele2 Scratch/Champion ikke vil gjøre telefonen din noe billigere da du ikke kan binde deg i 12 måneder med dem.

 

Hos Chess får du både Telenor eller Netcom-dekning, så da er det bare å velge Telenor siden det passer deg best. Chess Knock-Out og Tele2 Champion er begge bra abbonementer, jeg har vært kunde hos begge selskaper og har alt i alt best erfaring med Chess.

Lenke til kommentar
Både Telenor eller Netcom dekning? Hvordan fungerer dette? Hva er Knockout?

Chess koster det bare 99 kr i etablering, mens Tele2 249 kr.

5444624[/snapback]

 

Du velger enten NetCom eller Telenor når du bestiller. Dvs, du får NetCom med mindre du spesifiserer at du vil ha Telenor. NetCom er nemlig billigere for Chess........

 

Knockout er et abonnement fra Chess. Sjekk www.chess.no for priser.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå kan man ikke lenger få telenor dekning fra Chess da. Fikk nytt sim kort av dem idag, og der sto det i brevet at det var netcom dekning, ringte derfor kundeservice for 10 min siden, og fikk vite at alle som har chess skal over til Netcom dekning, så da må jeg bytte abonnement! Netcom er jo ubrukelig når det kommer til dekning utenfor byen.

Lenke til kommentar

Dekningskartet er en ting, nyter ikke å se på det uten å prøve. Må slite veldig for å i det hele tatt klare å få en strek her i huset. Med telenor ligger jeg på 3 - 4 av 5.

 

Edit: Prøvde for ca en uke siden her hjemme, og et par dager siden en annen plass her i dalen.

Endret av trondbue
Lenke til kommentar
Nå kan man ikke lenger få telenor dekning fra Chess da. Fikk nytt sim kort av dem idag, og der sto det i brevet at det var netcom dekning, ringte derfor kundeservice for 10 min siden, og fikk vite at alle som har chess skal over til Netcom dekning, så da må jeg bytte abonnement! Netcom er jo ubrukelig når det kommer til dekning utenfor byen.

5490415[/snapback]

 

Dette var da helt nytt, Chess reklamerer jo med "full frihet" ved valg av dekning (Telenor/Netcom) og går helt imot det Vollvik har lovet så lenge han er adm. direktør til selskapet! Og såvidt jeg har fått med meg så er han det fortsatt.. er ikke overrasket over at de gir Netcom-dekning i utgangspunktet nå som TeliaSonera har kjøpt dem opp, men lurer veldig på hvorfor ikke det er blitt kunngjort noe pressemelding om at man ikke lengre kan får Telenor-dekning hos dem.. de som er kunder fra før av regner jeg med får beholde Telenor-dekningen sin, hvis det da ikke blir slik at man får å kunne bytte til nye og billigere abbonement hos dem i fremtiden samtidig er nødt å gå over til Netcom-dekning..

 

Spekulasjonene rundt dette ser ut til å ha stemt, hvis man ikke lengre får Telenor-dekning hos dem ..

Lenke til kommentar
Dekningskartet er en ting, nyter ikke å se på det uten å prøve. Må slite veldig for å i det hele tatt klare å få en strek her i huset. Med telenor ligger jeg på 3 - 4 av 5.

 

Edit: Prøvde for ca en uke siden her hjemme, og et par dager siden en annen plass her i dalen.

5490606[/snapback]

 

Har hatt abbonement fra Chess og Tele2 med dekningen til Telenor i mesteparten av 2005, og er nå tilbake hos Netcom pga tjenester jeg ikke kunne få fra Chess eller Tele2. Holder til på Vestlandet og har kjørt en del turer til Lier med bil/tog, som følge av at min samboer kommer derfra opprinnelig og i løpet av de turene må jeg si at dekningen til Netcom ikke er så veldig mye verre enn Telenor sin. Min samboer har Chess med Telenor-dekning og vi begge ringte ut/mottok samtaler og sms'et i løpet av turen uten nevneverdige problemer, unntatt i tunneler hvor både Telenor og Netcom slet for det meste.

 

Vil ikke si Telenor er så overlegen Netcom, unntatt på sjøen hvor jeg flere ganger har opplevd at Telenor er det man bør satse på!

Lenke til kommentar

*spekulere*

 

PT kom nylig med et vedtak som (såvidt jeg forstår det) straffer TnM (som netteier) for å være stor aktør mens NetCom (som netteier) ikke lenger straffes. Slik jeg leser det, betyr dette at NetCom har vært flinkere til å gi virtueller operatører greie priser slik at de kan operere i deres nett. Her har TnM vært mindre greie og det ser vi jo gjennom Chess' valg av nett for kunder som ikke oppgir noe spesielt ønske. NetCom gir lavere priser til virtuelle operatører enn det TnM gir, enkelt og greit.

 

Så gjenstår det å se om PT klarer å få TnM til å redusere prisene nok til at det igjen er lønnsomt å være virtuell operatør i deres nett.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Dette var da helt nytt, Chess reklamerer jo med "full frihet" ved valg av dekning (Telenor/Netcom) og går helt imot det Vollvik har lovet så lenge han er adm. direktør til selskapet! Og såvidt jeg har fått med meg så er han det fortsatt.. er ikke overrasket over at de gir Netcom-dekning i utgangspunktet nå som TeliaSonera har kjøpt dem opp, men lurer veldig på hvorfor ikke det er blitt kunngjort noe pressemelding om at man ikke lengre kan får Telenor-dekning hos dem.. de som er kunder fra før av regner jeg med får beholde Telenor-dekningen sin, hvis det da ikke blir slik at man får å kunne bytte til nye og billigere abbonement hos dem i fremtiden samtidig er nødt å gå over til Netcom-dekning..

 

Spekulasjonene rundt dette ser ut til å ha stemt, hvis man ikke lengre får Telenor-dekning hos dem ..

5495750[/snapback]

Fikk mail med svar fra Chess anngående mobil nett idag.

Grunnen til at du får tilsendt nytt simkort er grunnet at alle våre kunder skal

endres til Netcom dekning og du har pr dags dato Telenor dekning. Så dette er

grunnen til at du får tilsendt nytt simkort.

Har selv vært Chess kunde i over 2 år med telenor dekning hele tiden, en av grunnen til at jeg valgte dem. Så da gjelder det tydeligvis alle Chess kunder, uansett hvilket mobilnett de har brukt før. Så da ser det ut til at min tid som Chess kunde er over.

Lenke til kommentar

Det viser jo bare at Chess og Vollvik ikke er til å stole på!

Vollvik lovte at så lenge han var leder i bedriften, skulle alle få velge hvilket nett de ville ha. Det gir han visst blanke f i nå. Synd for han og Chess!

Tippet at mange nå bytter ut Chess til fordel for andre som heller vil ha Telenordekning.

Lenke til kommentar

Hadde heller ikke hørt noen ting om det, før jeg plutselig på tirsdag fikk en melding der det sto at nytt sim kort var på vei i posten, og det var alt. Ble litt irritert over den meldingen og sendte en mail til de med en gang. Da jeg kom hjem lå det 2 brev fra chess der, et med vigtig info der det sto at jeg ville motta nytt og bedre SIM kort. Åpnet det andre, og der lå simkortet sammen med et brev med ny pinkode og slik. Greit nok tenkte jeg, helt til jeg leste det som sto med litt liten skrifte nede på siden: "Mobilnett: NetCom". Ringte da kundeservice med en gang og fikk høre at det ikke var mulig å beholde telenor dekningen, og at alle innen kort tid skulle over til NetCom. Og så fikk jeg la ved over her der de også bekrefter at alle skal over til NetCom, regner derfor med at dette er sant. To venner av meg også som har Chess med telenor, men ingen av de har heller hørt noe fra dem.

Lenke til kommentar

Alle kan ikke få brev samtidlig fra chess. Men alle skal over til Netcom. Min gamle møkkatelefon var visstnok låst til telenor, så her vollviks netcom sim-kort funka ikke hos meg. Valgte chess i sin tid fordi man kunne velge dekning, så da er nok chess sin tid som "folkets" leverandør over. Jeg for min del tar med pengene tilbake til telenor. De kan ihvertfall ikke tvinge meg over på netcom.

 

PS: Telenor HAR fortsatt bedre dekning i grisgrendte strøk og på fjellet!!

Lenke til kommentar

Har nå kontaktet Chess kundeservice og fått følgende svar:

Her kan vi ikke annet enn å beklage at vi ikke lengre kan tilby Telenor dekning. Alle våre kunder med Telenor dekning skal overføres til Netcom da disse har gitt oss en veldig godt tilbud og vi vil samle alle våre kunder i Sense og Chess i en database og på et nett, som i dette tilfellet blir Netcom dekning. Grunnen til dette er at vi da kan gi våre kunder enda lavere ringepris og flere tjenester enn det vi har pr dags dato.
Lenke til kommentar

Bedre tjenester!....Bullshit!! de burde være så ærlig å innrømme grunnen til at man må bytte nett. Nemlig at eier vil samle kundene i sitt eget nett, istedefor å "sponse" telenor

 

Her kan vi ikke annet enn å beklage at vi ikke lengre kan tilby Telenor dekning. Alle våre kunder med Telenor dekning skal overføres til Netcom da disse har gitt oss en veldig godt tilbud og vi vil samle alle våre kunder i Sense og Chess i en database og på et nett, som i dette tilfellet blir Netcom dekning. Grunnen til dette er at vi da kan gi våre kunder enda lavere ringepris og flere tjenester enn det vi har pr dags dato.
Endret av tobbis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...