Gå til innhold

Xbox 360 på en helt vanlig TV ?

*Magnus*

Anbefalte innlegg

selv om du stiller inn 60 hz på xboxen vil ikke bildet bli oppdatert noe oftere på tv'n. det vil bare bli oppdatert oftere på xboxen, dermed vil du slippe lagget i f.eks. kameo. Tv'n vil fortsatt vise bildet i 50hz.

Ergo: samme hva slags tv du har, den vil 'støtte' 60hz..

5466106[/snapback]

Du trekker nok feil konklusjon alt for raskt.

TVer som ikke støtter mottat av signaler i NTSC format, vil ikke kunne Xboxens 60 Hz utsignal feilfritt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
selv om du stiller inn 60 hz på xboxen vil ikke bildet bli oppdatert noe oftere på tv'n. det vil bare bli oppdatert oftere på xboxen, dermed vil du slippe lagget i f.eks. kameo. Tv'n vil fortsatt vise bildet i 50hz.

5466106[/snapback]

TVer som ikke støtter mottat av signaler i NTSC format, vil ikke kunne Xboxens 60 Hz utsignal feilfritt.

5466127[/snapback]

link

3  A multi-system VCR or DVD player | If you are primarily concerned about viewing video tapes or DVDs, a cheaper solution is to buy a multi-system video recorder or DVD player. Although this solution will usually not allow you to view German TV unless you also have a PAL TV set, the advantage is that most multi-system VCRs will work on any TV monitor — PAL, NTSC, or SECAM. This allows you to play tapes/DVDs from the States as well as rented or purchased PAL tapes/DVDs.
Lenke til kommentar

5466106[/snapback]

5466127[/snapback]

link

3  A multi-system VCR or DVD player | If you are primarily concerned about viewing video tapes or DVDs, a cheaper solution is to buy a multi-system video recorder or DVD player. Although this solution will usually not allow you to view German TV unless you also have a PAL TV set, the advantage is that most multi-system VCRs will work on any TV monitor — PAL, NTSC, or SECAM. This allows you to play tapes/DVDs from the States as well as rented or purchased PAL tapes/DVDs.

5466292[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til nå...

VCRen du uthever, omformer PAL signaler til NTSC signaler, eller omvendt (Dette kommer selvfølgelig an på om du vil ha PAL eller NTSC signal ut). På denne måten unngår man problemet som oppstår ved 60 Hz output til en TV som ikke støtter det.

Lenke til kommentar
jeg er forvirret heheh..

kan noen poste link fra elkjøp, lefdal eller expert.. på en HDTV rundt 10k.. som støtter AA og har mye hz.. desto mere desto bedre :p

5466319[/snapback]

ALLE Tver støtter AA. Du bør sjekke ut elprice sine hjemmesider, de har mange brukbare "HDTV"er for en billig penge.

Lenke til kommentar
jeg er forvirret heheh..

kan noen poste link fra elkjøp, lefdal eller expert.. på en HDTV rundt 10k.. som støtter AA og har mye hz.. desto mere desto bedre :p

5466319[/snapback]

ALLE Tver støtter AA. Du bør sjekke ut elprice sine hjemmesider, de har mange brukbare "HDTV"er for en billig penge.

5466389[/snapback]

hva med denne?

har ikke my peiling på TV spesifikasjoner.. er denne bra? og hva er "Opløsning: WXGA" ?

1366 x 768 det er vell bra for en tv vell?

og er dette bra? Kontrast: 600:1

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
jeg er forvirret heheh..

5466319[/snapback]

5466389[/snapback]

hva med denne?

har ikke my peiling på TV spesifikasjoner.. er denne bra? og hva er "Opløsning: WXGA" ?

5466530[/snapback]

Den TVen tror jeg er god nok for deg (Kjenner ikke til produsenten). Den har en god respons tid, men noe lavt kontrastforhold. Det at TVen følger HD Ready standarden er positivt.

Oppløsningen er den vanligste for LCD TVer på det norske markedet idag, og TVen vil kunne vise Xboxens 720p og 1080i signal.

Skal du ha den perfekte HDTV, trenger du et panel som har en "native" oppløsning på 1280X720 (720i og 720p signal) eller 1920X1080 (1080i og 1080p signal). Det bør nevnes at TVer med slike paneler er heller skjeldne og ekstremt dyre (spesielt 1920X1080 panelene).

Lenke til kommentar
jeg er forvirret heheh..

5466319[/snapback]

5466389[/snapback]

hva med denne?

5466530[/snapback]

Den TVen tror jeg er god nok for deg (Kjenner ikke til produsenten). Den har en god respons tid, men noe lavt kontrastforhold. Det at TVen følger HD Ready standarden er positivt.

Oppløsningen er den vanligste for LCD TVer på det norske markedet idag, og TVen vil kunne vise Xboxens 720p og 1080i signal.

Skal du ha den perfekte HDTV, trenger du et panel som har en "native" oppløsning på 1280X720 (720i og 720p signal) eller 1920X1080 (1080i og 1080p signal). Det bør nevnes at TVer med slike paneler er heller skjeldne og ekstremt dyre (spesielt 1920X1080 panelene).

5466626[/snapback]

har kontrastforhold noe med kvaliteten på skjerm og gjøre?= tenker litt slikt.. når jeg først skal ha en bra tv for 360 så bør den takkle det med BRA kvalitet :)

du kunne vell ikke finne en eller to tv'er på elprice eller en annen butikk.. RUNDT 10k.. trenger ikke og være akkurat 10k.. bare i omerådet.. som har god kontraskforhånd, og bra ting av allt. :) vil ha best mulig for minst mulig pris (ca 10k)

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Denne skjermen er den jeg mener er den klart beste i prisklassen 10-15k : Samsung LE32R51B.

Også denne kan være et godt alternativ : Samsung LE32T51B

Begge skjermene er av utmerket kvalitet, og jeg har personlig testet begge. R modellen er en revisjon av T modellen, og har derfor noe bedre spesifikasjoner.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg helt klart gått for en av disse. Om du vil se disse i bruk, så finner du de i de ofisielle Xbox 360 demo kioskene.

Lenke til kommentar
Denne skjermen er den jeg mener er den klart beste i prisklassen 10-15k : Samsung  LE32R51B.

Også denne kan være et godt alternativ : Samsung LE32T51B

Begge skjermene er av utmerket kvalitet, og jeg har personlig testet begge. R modellen er en revisjon av T modellen, og har derfor noe bedre spesifikasjoner.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg helt klart gått for en av disse. Om du vil se disse i bruk, så finner du de i de ofisielle Xbox 360 demo kioskene.

5466824[/snapback]

er det de??

seriøst? den på expert var helt NYDELIG og se på! men den de hadde på lefdal hadde ikke AA på :p

EDIT: faen.. har ikke råd fant jeg ut for den nye.. har 12500 eter neste lønning.. får gå for T versionen da..

hva er forskjellen egentlig? du har sagt det før.. men jeg spør igjen.. den støtter aa ja ? for den på lefdal hadde nemmelig ikke det på hehe

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
hei..

har litt lyst på en Xbox 360.. men har en middels gammel TV.. 2-3 år gammel.. noe i den duren.. 21" CRT 50hz.

er det noe vits for meg og skaffe med 360 uten og kjøpe en ny tv (HDTV) ? gidder ikke og kjøpe en ny TV, så det blir enten 360 eller ingenting :p

vil jeg isaffall miste Mye av det visuelle med denne tv'en ?

-takk

5444096[/snapback]

Jeg har også en 2-3 år gammel tv (21") samsung. Jeg sammenlignet tv'en og grafikken som xb360 ga meg i forhold til en gamer pc som kostet 16 000 for et år siden, og forskjellen var veldig merkbar! Selv om NFS MS er et spill som ikke merker seg spes godt ut med god grafikk så var det stor forskjell, til fordel for 360.. Så at du har en gammel tv med bare 21" har ikke så mye å si :-) Klart det blir bedre med HD men det er ikke verd å koste på 15000 ekstra for det.. Vent litt til, et par år så blir det mye billigere.

Lenke til kommentar
Skjermene som brukes av MS er de samme, men noe mindre

5466964[/snapback]

ok.. så eneste forskjellen på R og T er størrelsen? ser på sidene du gav meg at de er like store hmm.. meg og Tv'er :p

hvis T versionen er BRA! som jeg håper (håper ikke den er mye dårligere enn R versionen) så kjøper jeg den :) venter på resultater fra dere :) hva som er forskjellen ( bare kontrasten?) og om den er bra

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

5466964[/snapback]

ok.. så eneste forskjellen på R og T er størrelsen? ser på sidene du gav meg at de er like store hmm.. meg og Tv'er :p

hvis T versionen er BRA! som jeg håper (håper ikke den er mye dårligere enn R versionen) så kjøper jeg den :) venter på resultater fra dere :) hva som er forskjellen ( bare kontrasten?) og om den er bra

5467039[/snapback]

Forskjellen på R og T er bla kontrast forhold, T er 2000:1 R er 3000:1.

Sammenlign dataene på de to sidene, så ser du forskjellen.

Det er ikke stor forskjell. R koster jo 3-4000 mer da. Uansett hvilken av de to du velger, kommer du unna med en meget god TV

Lenke til kommentar

5466964[/snapback]

5467039[/snapback]

Forskjellen på R og T er bla kontrast forhold, T er 2000:1 R er 3000:1.

Sammenlign dataene på de to sidene, så ser du forskjellen.

Det er ikke stor forskjell. R koster jo 3-4000 mer da. Uansett hvilken av de to du velger, kommer du unna med en meget god TV

5467114[/snapback]

Ok. siste tåpelige spm fra meg :p så med T typen vil jeg få utnytted 360'ien fult ? grunnen til at meg maser litt nå er fordi når jeg skal kjøpe meg en ny tv så bør denn holde mål :) og siden jeg ikke får nåkk penger til R versionen, blir det litt ekstra spm angående T :) for den versionen jeg så på expert var helt RÅ! derfor HÅPER jeg at T typen iallefall ligger i samme klassen :)

HVIS jeg får litt mere peng i lønning enn hva jeg regnet ut. så kan jeg kjøpe den her!

var litt billigere der :w00t:

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Ja, du får utnyttet 360en full ut. Tven kommer også til å komme til nytte når vi endelig får HDTV sendinger her til lands. Det er en meget god TV til prisen, du får et mye bedre apparat enn de som ligger 1000-2000 under i prisklasse.

5467197[/snapback]

ok takk for svar.. :) da får lommeboken etter lønning svare hva det blir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...