*Magnus* Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 hei.. har litt lyst på en Xbox 360.. men har en middels gammel TV.. 2-3 år gammel.. noe i den duren.. 21" CRT 50hz. er det noe vits for meg og skaffe med 360 uten og kjøpe en ny tv (HDTV) ? gidder ikke og kjøpe en ny TV, så det blir enten 360 eller ingenting vil jeg isaffall miste Mye av det visuelle med denne tv'en ? -takk Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg har 28 widescreen.. Ønsker meg hdtv men griner ikke fordi jeg ikke har det for å si det sånn. Går veldig fint med vanlig tv Lenke til kommentar
Lokiboki Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 hei.. har litt lyst på en Xbox 360.. men har en middels gammel TV.. 2-3 år gammel.. noe i den duren.. 21" CRT 50hz. er det noe vits for meg og skaffe med 360 uten og kjøpe en ny tv (HDTV) ? gidder ikke og kjøpe en ny TV, så det blir enten 360 eller ingenting vil jeg isaffall miste Mye av det visuelle med denne tv'en ? -takk 5444096[/snapback] Jeg er litt skeptisk på at tv'n din er 50 hz, vist den ikke støtter 60hz da.. Spiller selv en 2-3 år gammel tv som heldigvis støtter 60Hz.. Dette bør du finne ut av først, i og med at en del spill/filmer hakker på 50Hz.. Uansett så blir bildet omtrent like bra på tv'n min med Advanced scart RGB cable som på Pappas HD-TV oppe Derfor er den kabelen et must om du spiller på vanlig tv.. Bare sørg for at den har 60Hz Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 har googlet opp modell navnet, men finner ikke utav det.. om den støtter 60hz eller ikke.. modell: samsung CB-21s20bt kan noen andre her prøve og se om dere finner ut som den støtter 60hz eller ikke? Og hvor mye koster denne scarten som er så bra ? Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg spiller på en 10 år gamel tv og alt er bra der. jeg blir like imponert hver gang jeg starter kameo... Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 1. Kjøp Xbox360. 2. Det er 97% garrantert at din tv støtter 60Hz. Til og med tv-er som er godt og vel 10 gamle støtter det. 3. Den scarten som gir deg bedre bilde koster 229,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312869&cks=SER HD-TV og slikt kommer senere, og du vil få MYE glede ut av en 360 selv på vanlig tv. Selv har jeg kun HD-via projektoren, men spiller mer på TV enn på projektoren. Er ikke særlig kjedeligere av den grunn. Og de stundene du bare må ha litt HD-grafikk, så kjøper du en vgakabel og kobler rett i data-monitoren din. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312875&cks=SER (Jeg har bevisst ikke referert til Joytech sine kabler da jeg har fått litt tvil til de når det gjelder 360 og særlig HD-grafikk.) Lenke til kommentar
aboplotok Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg kjører på en 1 år gammel (billig sådan) 28".. Går helt greit, men jeg synes forskjellen fra spill til spill er ganske stor. Jeg har: Kameo - Som jeg synes grafikken på er ganske uklar og hakkete Perfect Dark Zero - Som jeg synes ser helt greit ut Call of Duty 2 - Helt klart og tydelig, trenger ikke HDTV i det heletatt Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 hvordan kan man sjekke hvor mye Hz TV støtter? Har en 3-4 år gammel Sony 28" Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Deu kan se i Manuelen til Tvn, eller bare prøve Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 jeg har brukt en 10 år gammel 21 tommer og den fungerte fint med 60 hz, sto bare 50 hz på baksiden av tven Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det går helt fint å spille på vanlig TV. Imponerende bra grafikk der. Spilt på det i en måned. Så fikk jeg meg 32tommers HD. Det ble bedre....... Men det er fremdeles en genrasjon over de vanlige konsollene på vanlig TV. HD gjør det bare klarere og skarpere. PS: Ikke kjøp king kong til vanlig TV. Du må ha HDTV for at det skal virke noe bra. Alt for mørkt uten. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 jeg har brukt en 10 år gammel 21 tommer og den fungerte fint med 60 hz, sto bare 50 hz på baksiden av tven 5445057[/snapback] Det står bare 50hz på baksiden pga det har ikke noe med hva skjermen støtter men det står 230v 50hz for det er det vi har i strømnettet Lenke til kommentar
Lokiboki Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg kjører på en 1 år gammel (billig sådan) 28".. Går helt greit, men jeg synes forskjellen fra spill til spill er ganske stor. Jeg har: Kameo - Som jeg synes grafikken på er ganske uklar og hakkete Perfect Dark Zero - Som jeg synes ser helt greit ut Call of Duty 2 - Helt klart og tydelig, trenger ikke HDTV i det heletatt 5444417[/snapback] Hmm.. Jeg har Kameo, pgr3 og COD2.. På min vanlige tv synes jeg faktisk Kameo er det fineste spillet av dem. Pgr3 ser bra ut, men litt mer som et vanlig Xbox spill.. Ser dog utrolig ut på HD-tv. COD2 synes jeg er veldig pent på vanlig tv, men ikke like pent som Kameo.. Kanskje det har litt å si hva slags vanlig tv man har Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Xbox 360 funker utmerket på en vanlig TV. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 takker for svar alle sammen. konklusjonen ser da ut som om at 360 vil funke helt fint på en standard TV det er bra.. da er det bare og vente på lønning Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg er litt skeptisk på at tv'n din er 50 hz, vist den ikke støtter 60hz da.. Spiller selv en 2-3 år gammel tv som heldigvis støtter 60Hz.. Dette bør du finne ut av først, i og med at en del spill/filmer hakker på 50Hz.. Uansett så blir bildet omtrent like bra på tv'n min med Advanced scart RGB cable som på Pappas HD-TV oppe Derfor er den kabelen et must om du spiller på vanlig tv.. Bare sørg for at den har 60Hz 5444170[/snapback] Hvorfor skulle ikke TV-en være 50 Hz, og hvorfor må den være 60 Hz? Filmer (PAL) og alt annet PAL-materiale for den saks skyld er 50 Hz. 60 Hz er ikke noe du drar nytte av til filmbruk, så lenge du bor her. Lenke til kommentar
eddien24 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Unnskyld meg... Men åssen i helsikke vet jeg om tven støtter 60Hz? Jeg har en 29" Phillips som er to år gammal. Når jeg kjøpte den kunne jeg velge mellom 50Hz og 100Hz... Kjøpte 50Hz jeg, men er det den Hz dere snakker om her? Jeg har aldri sett noen tver som er 60Hz... Kun 50 eller 100! Har prøvd med 60Hz innstillinga på 360. Får bilde, ser egentlig ingen forskjell. Eneste jeg merker er at den støyer mer på 60Hz. Er det egentlig noen forskjell på bildekvalitet? Har kjøpt Advanced scart rgb kabel (ANBEFALES PÅ DET STERKESTE) Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 For å se om skjerme støtter 60Hz, er å sette den på 60Hz, og hvis skjermen ser litt mongo ut, støtter den det ikke Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Du skulle nok ha kjøpt 100hrtz ja, de støtter alltid 60hrtz også. Lenke til kommentar
eddien24 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 For å se om skjerme støtter 60Hz, er å sette den på 60Hz, og hvis skjermen ser litt mongo ut, støtter den det ikke 5447638[/snapback] Har satt innstillingene på xboxen til PAL 60. Får helt normalt bilde som sagt. Eneste forskjellen jeg merker er at tven suser mere da. MEN: I og med at jeg får normalt bilde så vil det jo si at tven min støtter 60Hz altså? Ser ikke noen veldig forskjell på bildet. Skal det bli så veldig mye bedre? Du skulle nok ha kjøpt 100hrtz ja, de støtter alltid 60hrtz også. 5447654[/snapback] Hehe meget mulig, men utfra det jeg greide å finne ut av informasjon på forhånd så var det veldig liten vits å kjøpe en tv med 100Hz og jeg har pr idag fortsatt ikke følt jeg har mangla noe siden jeg bare har 50Hz. Stiller spørsmålet på nytt: Hva er egentlig forskjellen på 50Hz og 60Hz? Ser man noen forskjell? Med advanced Scart RGB kabel ble bildet VELDIG mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå