Gå til innhold

nytt socket a hovedkort? hvor får jeg kjøpt det?

j_hammer

Anbefalte innlegg

Hei

Min kjære søster har fått kræsj på hovedkortet sitt.. Hun har et epox hovedkort, og når hun starter opp kortet står det ff i den LED-saken på hovedkortet. I all in visdom har jeg funnet ut at det er hovedkortet det er noe feil med.

Maskinen har restartet nå og da siden maskinen var ny, og jeg har byttet ram og psu siden disse også har vært rare.. (rammen slutta å funke, og psu brant opp) nå har imidlertid maskinen blacka ut mer enn før (siden psu brant) og nå på fredag ble stoppa hele greia opp..

så da var tanken min at jeg måtte kjøpe nytt hovedkort å sette i til dem, og da lurer jeg på: hvor i h...... skal man kjøpe sånt da?? det er jo ingen som har socket a lengre.. MPX har asrock som de får på 10 dagers bestilling, men jeg liker ikke asrock...

noen som har noen gode ideer?? eller tror at det er noe annet som er feil på det hovedkortet?? og i tilfelle noen skulle lure på om det kan være skjermkortet kan jeg informere om at det er integrert skjermkort..

prøvde forresten å få diskettstasjonen til å funke da jeg var der sist, skulle flashe bios for å se om det var noe krøll der (bare et desperat håp) men fikk ikke diskettstasjonen til å fuhnke...

såhh... noen ideer?

forresten STOR fordel om det er integrert skjermkort siden hun ikke har det.. (og ikke har lyst å bruke mer enn nødvendig på datan)

Endret av j_hammer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...