Gå til innhold

sette opp 2 skjermer til forskjellige programmer

chokke

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til å sette opp to skjermer og hvordan jeg kan ha det uten at den ene hakker.

La oss si at jeg spiller world of warcraft så vil jeg gjerne ha en skjerm ved siden av med filmer/serier osv. Hvordan setter jeg opp det uten at world of warcraft hakker.

Den ene skjermen er en Noka 445 PRO og den andre er en NEC 1760 eller noe. Har 2x DVI utganger på skjermkortet og bruker overgang til nokia'en, mens den andre skal gå på DVI.

Edit: bruker også refreshlock og vet ikke om den vil forårsake problemer med flatskjermen grunnet at den er på 60 hz hele tia, mens den andre på 100 +/-.

Vil også at lyden fra begge kjører i høytalerne, men at filmene/seriene er høyere (men det er vel enkel innstilling i programmet, vanlig stilling av lyd vil jeg tro?).

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at den ene hakker.... Du vil spille i vindu på den ene skjermen, eller fullskjerm? Vindu vil trolig gå litt bedre.

Uansett, når du spiller og hvis du har en vanlig enkelkjerne/enkel CPU, tar typisk spillet 99% av ressursene. 1% til film holder ikke. Selv har jeg dual CPU (to fysiske AMD 1.8GHz prosessorer, ikke kjerner) og det går fort 30% til decoding av Xvid/divX med ffdshow. Og det er 30% på en CPU, jeg har fortsatt en hel CPU tilgjengelig, og det er denne jeg da spiller på (=ingen hakking).

Det enkleste du trolig kan gjøre et å sette videodecoderen (ffdshow?) til absolutt laveste instillinger, og (hvis du har to kjerner/CPUer) øke prioritet på selve spillet til "realtime" ifra Windows Task Manager (CTRL+ALT+DEL).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...