ja_nos Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Vurderer kjøp av nytt kompaktkamera og har fattet interesse for denne serien fra Canon. Jeg vet disse kameraene har vært diskutert tidligere, men fant vel ikke akkurat de svar jeg så etter. Mest interessert i brukererfaringer og tips. Har vært i mange butikker for å se og "holde på disse", men tro det eller ei, ingen butikker hadde det i utstilling. Vet at det ikke er av de minste når det gjelder fysiske mål (og vekt), men det betyr ikke noe. Skal brukes til normal allsidig familiefotografering. Bør være relativt hurtig (få med barn i lek osv.). De har tydeligvis fått gjennomgående gode omtaler i tester. De forskjellene/kommentarene jeg har fått med meg er: - 620 har 2 Mp høyere oppløsning enn 610, og det er den eneste tekniske forskjellen jeg har fått med. - De har gode automatiske innstillinger for de som ønsker det, og manuelle muligheter for de som vil være noe mer avanserte. - Hvis en skal lage papirkopier i småformat og ikke skal blåse opp størrelsen er 5 Mp plenty nok, og ikke noen grunn til å velge 620 fremfor 610? - 610 tar raskere bilder i mørke omgivelser, og har raskere seriefotografering? - Bilder med 610 tar mindre lagringsplass pga. oppløningen. 620 koster ca. 500 kr mer enn 610 (det er vel et minnekort det). Har dere brukserfaringer og utdypende kommentarer setter jeg pris på det. Hvilket skal en velge? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 5 megapixler er mer enn nok til A4 (til A3 også, hvis man ikke går helt inn på bildet og leter etter pixler med lupe, og det gjør man jo vanligvis ikke). Flere megapixler vil da plutselig bare generere mer støy, og optikken er en flaskehals lenge før du får utnyttet disse megapixlene skikkelig. Jeg ville anbefalt A610. Lenke til kommentar
Digilars Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 5 megapixler er mer enn nok til A4 (til A3 også, hvis man ikke går helt inn på bildet og leter etter pixler med lupe, og det gjør man jo vanligvis ikke). Flere megapixler vil da plutselig bare generere mer støy, og optikken er en flaskehals lenge før du får utnyttet disse megapixlene skikkelig. Jeg ville anbefalt A610. 5448423[/snapback] Yo, Afseth! Hva er det du gjør? Går du mot dine egne prinsipper og svarer på kameraforespørsler her? Ehem!! Lenke til kommentar
ja_nos Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg synes det var veldig hyggelig å få svar jeg. Ser ut til at 610 virker som det "beste kjøpet". Lenke til kommentar
Digilars Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg synes det var veldig hyggelig å få svar jeg. Ser ut til at 610 virker som det "beste kjøpet". 5448863[/snapback] Joda, det er hyggelig å få svar. Poenget var at Afseth har ved flere anledninger gitt oss beskjed om å legge spørsmål om kameraanskaffelse i en egen tråd han har opprettet til det formålet. Så er det noen av oss som prøver det da. Andre gjør det ikke.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Yo, Afseth!Hva er det du gjør? Går du mot dine egne prinsipper og svarer på kameraforespørsler her? Ehem!! 5448452[/snapback] Dette var ikke en generell forespørsel, men et spørsmål om forskjellen mellom to gitte kameramodeller Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Kjøpte nettopp A620 og er godt fornøyd med det, kan godt anbefale det. Har ikke prøvd A610 engang, men det kan ikke være så mye dårligere. Blir nok litt penere grafikk med litt ekstra MP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå