Gå til innhold

Defekt Epox 4g4a+ kort?

Tai`daishar

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i går mitt etterlengte Epoxhovedkort. Lykkelig som en liten unge demontere jeg det "gamle" hk`et, og monterte det nye hk`et i kabinettet. Jeg kobler alt til å starter opp. Det som skjer er at maskinen begynner å pipe og det på diagnostic leden står feilmeldingen "c3h" Jeg sjekker manualen. Den sier at det er minne feil. Det står også at "c3h" er "Expand compressed BIOS code to DRAM" OK jeg bytter minne, har tilfeldigvis en ekstra minne brikke som jeg vet fungerer. Men fortsatt samme feil. Noen som vet hva kan årsaken være? Noen erfaringer?

Specs:

P4 2,26

Minne Samsung 333 DDR

Audity Lydkort

Geforce 4 4400

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk mitt idag.

Første jeg legger merke til. Hovedkortet har ikke samme kjøleribben som de i testene jeg har lest. Denne har ikke Epox trykket på seg.

Andre jeg legger merke til, denne støtter ikke 333 MHz i DDR uansett hva jeg gjør. Divideren for dette fantes ikke.

Tredje saken jeg legger merke til, jeg får C1 feil, som skal være minnet. Minnet er en 512 MB 3200 (400Mhz i DDR = 200 x 2) som skal tåle 266. Denne fungerer i alle mine kompisers maskiner. Men min maskin nekter å ta alle 3 brikkene jeg prøver.

Skal sende kortet tilbake, og spørre om de kan sende et nytt med pakketypen "over natten".

Tror dere at de sender et nytt med "over natten"?`

Ellers, kortet skal være bra, men jeg tror at jeg har vært uheldig...

Men tiden vil vise... tiden vil vise...

(insert spooky sounds here)

MUAHAHAHAHA!

Og ja, jeg er litt pist. Dette kortet kostet en del!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...