Tai`daishar Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Jeg fikk i går mitt etterlengte Epoxhovedkort. Lykkelig som en liten unge demontere jeg det "gamle" hk`et, og monterte det nye hk`et i kabinettet. Jeg kobler alt til å starter opp. Det som skjer er at maskinen begynner å pipe og det på diagnostic leden står feilmeldingen "c3h" Jeg sjekker manualen. Den sier at det er minne feil. Det står også at "c3h" er "Expand compressed BIOS code to DRAM" OK jeg bytter minne, har tilfeldigvis en ekstra minne brikke som jeg vet fungerer. Men fortsatt samme feil. Noen som vet hva kan årsaken være? Noen erfaringer? Specs: P4 2,26 Minne Samsung 333 DDR Audity Lydkort Geforce 4 4400 Lenke til kommentar
dark^dog Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Hei. Sikker på at det støtter denne ramtypen? Lenke til kommentar
Tai`daishar Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Offisielt så skal den ikke det, men uoffisielt så skal den det(i følge samtlige tester jeg har sett). Den andre typen jeg prøvde var 266 ddr ram og det skal dem støtte offisielt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Send det inn og få nytt...det er det enkleste. Det at det ikke støtter 333 skal ikke ha noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Jeg fikk mitt idag. Første jeg legger merke til. Hovedkortet har ikke samme kjøleribben som de i testene jeg har lest. Denne har ikke Epox trykket på seg. Andre jeg legger merke til, denne støtter ikke 333 MHz i DDR uansett hva jeg gjør. Divideren for dette fantes ikke. Tredje saken jeg legger merke til, jeg får C1 feil, som skal være minnet. Minnet er en 512 MB 3200 (400Mhz i DDR = 200 x 2) som skal tåle 266. Denne fungerer i alle mine kompisers maskiner. Men min maskin nekter å ta alle 3 brikkene jeg prøver. Skal sende kortet tilbake, og spørre om de kan sende et nytt med pakketypen "over natten". Tror dere at de sender et nytt med "over natten"?` Ellers, kortet skal være bra, men jeg tror at jeg har vært uheldig... Men tiden vil vise... tiden vil vise... (insert spooky sounds here) MUAHAHAHAHA! Og ja, jeg er litt pist. Dette kortet kostet en del! Lenke til kommentar
Corn Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Uff da, dette lover jo ikke bra for meg som har et som burde komme straks fra databutikken... Hvor har dere bestilt fra? Tai': Har ditt kort kjøleribbe med EPOX logo på? Det at det mangler DDR 333 støtte kan vel kanskje fikses med en bios update Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Det er jumper på HK for å kjøre 133MHz FSB, sjekk manual. Telcontar Lenke til kommentar
ponke Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Ikke alle har en 533 CPU... :smile: [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-09-12 21:00 ] Lenke til kommentar
Tai`daishar Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Hei. Corn: Mitt kort har IKKE epox logo på kjøleribben. Kan det med at det ikke er riktig fsb ha noe som helst med den "minnefeilen" jeg får?` Jeg har testet alle de andre delene og de virker knirkefritt på MSI 645e max 2 kortet mitt. Tai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå