hardal Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Sitter med et Asus P5GDCPro hovedkort. Det har Intel HD audio med C-media cmi9880 adio driver. Når jeg prøver å legge inn c-media drivere fra hovedkort cd'en, får jeg feilmelding: "Device doesn't exist or maybe removed by manually." Dette skjer når den begynner med å legge inn bus driver. I enhetsbehandlinga er det en enhet med spørsmålstegn identifisert som PCI-device - dette er HD-audio. Har forsøkt å slette PCI-device. Maskinen finner ny maskinvare ved reboot, men klarer ikke finne driver. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Sitter med et Asus P5GDCPro hovedkort. Det har Intel HD audio med C-media cmi9880 adio driver. Når jeg prøver å legge inn c-media drivere fra hovedkort cd'en, får jeg feilmelding: "Device doesn't exist or maybe removed by manually." 5443457[/snapback] Kanskje "noen" har disablet onboard audio. Sjekk i manualen vedr. jumper-setting/Bios for dette. Endret 15. januar 2006 av Hotbox Lenke til kommentar
hardal Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Sitter med et Asus P5GDCPro hovedkort. Det har Intel HD audio med C-media cmi9880 adio driver. Når jeg prøver å legge inn c-media drivere fra hovedkort cd'en, får jeg feilmelding: "Device doesn't exist or maybe removed by manually." 5443457[/snapback] Kanskje "noen" har disablet onboard audio. Sjekk i manualen vedr. jumper-setting/Bios for dette. 5443529[/snapback] Takk for tipset. Har sjekket BIOS og onboard audio er enabled. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Sitter med et Asus P5GDCPro hovedkort. Det har Intel HD audio med C-media cmi9880 adio driver. Når jeg prøver å legge inn c-media drivere fra hovedkort cd'en, får jeg feilmelding: "Device doesn't exist or maybe removed by manually." 5443457[/snapback] Kanskje "noen" har disablet onboard audio. Sjekk i manualen vedr. jumper-setting/Bios for dette. 5443529[/snapback] Takk for tipset. Har sjekket BIOS og onboard audio er enabled. 5443606[/snapback] Vet ikke noe om det hk'et ditt, men på endel eldre kort så er det også en jumper på hovedkortet som evt. må flyttes tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå