Gå til innhold

kommer ikke inn på admin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I XP Home må du starte opp inn i safe mode for å komme inn på administrator brukeren.

5443420[/snapback]

Dette gjelder vel også Windows XP Professional hvis du ikke bruker admin kontoen til daglig. Eller har jeg feil?

5443834[/snapback]

vet ikke, men jeg kan ikke få den på loggon screenen heller...

jeg skal inn på gpedit.msc, men det kan e ikke på sikkerhetsmodus eller på vanlig account

Endret av dudee
Lenke til kommentar
I XP Home må du starte opp inn i safe mode for å komme inn på administrator brukeren.

5443420[/snapback]

Dette gjelder vel også Windows XP Professional hvis du ikke bruker admin kontoen til daglig. Eller har jeg feil?

5443834[/snapback]

Nope, du tar nok feil der ;) Jeg klarer fint å logge med inn med admin i XP Pro.

Lenke til kommentar

5443420[/snapback]

5443834[/snapback]

Nope, du tar nok feil der ;) Jeg klarer fint å logge med inn med admin i XP Pro.

5444053[/snapback]

Klarer ikke det jeg uten å måtte sette den i SafeMode :(

Lenke til kommentar

5443420[/snapback]

5443834[/snapback]

5444053[/snapback]

Klarer ikke det jeg uten å måtte sette den i SafeMode :(

5444067[/snapback]

Rart. Jeg har en standard installasjon og kan logge meg på den kontoen med letthet. Mulig det kan ha noe med at jeg ikke bruker velkomstskjerm og alt det der.
Lenke til kommentar

5443420[/snapback]

5443834[/snapback]

Det går fint å logge inn på Administretor i XP Pro. Enten ved å ikke bruke velkomstskjerm, eller ved 2x <ctrl-alt-del>.

Lenke til kommentar

5443420[/snapback]

5443834[/snapback]

Det går fint å logge inn på Administretor i XP Pro. Enten ved å ikke bruke velkomstskjerm, eller ved 2x <ctrl-alt-del>.

5444362[/snapback]

Ahh, det har jeg ikke prøvd.
Lenke til kommentar

jeg skal inn på gpedit.msc, men det kan e ikke på sikkerhetsmodus eller på vanlig account

5443865[/snapback]

Det er vel ikke noen gpedit.msc i XP Home?

5444347[/snapback]

vet ikke, men jeg tror det....

her er hva jeg vil:Link

5444739[/snapback]

har søkt igjennom en Win-install. Finnes ingenting som heter gpedit.msc noe sted aka finnes ikke for Home-brukere. Dog skal det sies at vedkommende umulig kan ha gjort mye research. Dette er en velkjent, og usann myte at man får raskere linje av dette.

Correction of some incorrect claims about Windows XP QoS support

There have been claims in various published technical articles and newsgroup postings that Windows XP always reserves 20 percent of the available bandwidth for QoS. These claims are incorrect. The information in the "Clarification about QoS in end computers that are Running Windows XP" section correctly describes the behavior of Windows XP systems.

Dette refererer til følgende avsnitt:

Clarification about the use of QoS in end computers that are running Windows XP

As in Windows 2000, programs can take advantage of QoS through the QoS APIs in Windows XP. One hundred percent of the network bandwidth is available to be shared by all programs unless a program specifically requests priority bandwidth. This "reserved" bandwidth is still available to other programs unless the requesting program is sending data. By default, programs can reserve up to an aggregate bandwidth of 20 percent of the underlying link speed on each interface on an end computer. If the program that reserved the bandwidth is not sending sufficient data to use it, the unused part of the reserved bandwidth is available for other data flows on the same host.

For more information about the QoS Packet Scheduler, see Windows XP Help. Additional information about Windows 2000 QoS is available in the Windows 2000 technical library.

Les mer her

Lenke til kommentar

5443865[/snapback]

Det er vel ikke noen gpedit.msc i XP Home?

5444347[/snapback]

vet ikke, men jeg tror det....

her er hva jeg vil:Link

5444739[/snapback]

har søkt igjennom en Win-install. Finnes ingenting som heter gpedit.msc noe sted aka finnes ikke for Home-brukere. Dog skal det sies at vedkommende umulig kan ha gjort mye research. Dette er en velkjent, og usann myte at man får raskere linje av dette.

Correction of some incorrect claims about Windows XP QoS support

There have been claims in various published technical articles and newsgroup postings that Windows XP always reserves 20 percent of the available bandwidth for QoS. These claims are incorrect. The information in the "Clarification about QoS in end computers that are Running Windows XP" section correctly describes the behavior of Windows XP systems.

Dette refererer til følgende avsnitt:

Clarification about the use of QoS in end computers that are running Windows XP

As in Windows 2000, programs can take advantage of QoS through the QoS APIs in Windows XP. One hundred percent of the network bandwidth is available to be shared by all programs unless a program specifically requests priority bandwidth. This "reserved" bandwidth is still available to other programs unless the requesting program is sending data. By default, programs can reserve up to an aggregate bandwidth of 20 percent of the underlying link speed on each interface on an end computer. If the program that reserved the bandwidth is not sending sufficient data to use it, the unused part of the reserved bandwidth is available for other data flows on the same host.

For more information about the QoS Packet Scheduler, see Windows XP Help. Additional information about Windows 2000 QoS is available in the Windows 2000 technical library.

Les mer her

5444804[/snapback]

:hmm: ...jaja greit å vite

hvordan kan man få opp admin bruker da mikaelandre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...