carl-kr. Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) hei! jeg oppgraderte fra telenor basis til telenor pluss i slutten av desember... fikk en mail om at det skulle være iorden den 31.1.06. jeg hadde da en hastighet på 1500kb... hastigheten til adsl pluss er 3000kb. jeg var nå nettop inne på online.no for bare å sjekke for morro skyld om det var sjedd noe. og da var hastigheten juster opp til 2000kb? det rare er at ingen av pakkene telenor forhandler med har 2000kb hastighet. noen andre som har opplevd rare tring som dette og hva kommer det av? http://privat.telenor.no/Internett/Abonnement/Adsl.go Endret 22. januar 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Har du sjekket linjeavstanden din til sentralen? Det kan jo være at Telenor har oppgradert til det linjen din tåler. Er selv i ca samme situasjon med Nextgentel. Skal ha 6500, men linja mi klarer ikke mer enn 4500, derfor får jeg ikke mer enn det Endret 15. januar 2006 av Ligaya Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Har du sjekket linjeavstanden din til sentralen? Det kan jo være at Telenor har oppgradert til det linjen din tåler. Er selv i ca samme situasjon med Nextgentel. Skal ha 6500, men linja mi klarer ikke mer enn 4500, derfor får jeg ikke mer enn det 5443391[/snapback] hvordan sjekker jeg linje avstanden? jeg har gjort en test av hvilke pakker jeg kan få. og da får jeg opp at jeg kan ha adsl pluss... alle pakker untatt den høyeste fra telenor. edit: dette er fra online.no: Din ADSL-hastighet Din ADSL-hastighet er 2000/350 kbit. Sjekk hvilke abonnementer som er tilgjengelige for meg. fra telenor.no: Dette er din pakke i dag Online ADSL Pluss 3000/350 kr 419,- har kjørt speedometeret på HW.no og jeg har 2000kb linje. jeg er blitt lurt for 1000kb! Endret 15. januar 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Mulig du bare får opp hva som er tilgjenglig fra din sentral, og ikke hva som du kan få av hastighet i praksis. Sjekk her for å se hvor lang linjelengde du har. Tast inn telefon nummeret ditt. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 og dette betyr?? Resultat: 62 - Utvidet forbehold for ADSL-BASIS. Merknader: Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang Linjen har produktet analog telefoni Total linjelengde inkludert inntak: 3078 meter Lengde på inntak: 207 meter Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere Fabrikat på utstyr: ALCAUD Mulig produktklasse: ADSL 4864/640 Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Tja, si det Men det står nå ihvertfall at det er over 3km til telefonsentralen din. Det kan nok ha noe å si på hvor bra hastighet du får. Men, jeg vil nok anbefale deg å ringe Telenor å spørre dem hvorfor du ikke får mer enn 2mbit. De kan sikkert gi deg et fornuftig svar på det... Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 før så var Pluss abbonomentet 1024 kbps, så ble det 2000 kbps og tilslutt 3000 kbps. Kanskje de har tatt den første oppgraderingen først og venter med den andre (eller?) Lenke til kommentar
xeon Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Du har bare ikke fått den "nye" nye hastigheten. Altså; du har fremdeles den gamle pluss-hastigheten som sannsynligvis var på det tidspunktet du bestilte. Ring telenor og spør om å bli oppgradert til nye hastighetsprofilen Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) ringte telenor! de sa at det var registrert en feil på mitt abonemang. hvis jeg ikke hadde 3mb linje kl 17.00 skull ejeg ringe opp håper det går iorden edit: det greide de ikke å fixe nei!! Endret 16. januar 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) snakket med telenor igjenn! de sa at jeg ikke kunne få mer en 2mb linje hær jeg bor jeg fikk to valg..enten betale 419,- for 2mb linje, eller bli satt ned til 1,5mb linje og fortsette å betale 349,- og få en måned gratis som plaster på såret.. fordi at de har informert meg dårlig. valgte å gå ned til basis..merket ikke den lille oppgraderingen engang testene på telenor.no er veldig missvisende. når jeg skriver inn mitt tlf nr og tester hvilke pakker jeg kan få , kan jeg få adsl pluss, men setralen nær meg kan ikke levere fortere en 2mb Endret 16. januar 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 jeg har bare et lite spm angående kapaks-testen som det ble linket til: hva betyr: Resultat: 699 - null Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 testene på telenor.no er veldig missvisende.når jeg skriver inn mitt tlf nr og tester hvilke pakker jeg kan få , kan jeg få adsl pluss, men setralen nær meg kan ikke levere fortere en 2mb 5448479[/snapback] Testene er ofte misvisende siden de ikke tar med seg alle variablene som eksisterer. Normalt skal man klare 4mb på 3km 0,6 kobber. Men så kan det hende at det er masse skjøter på kabelen. Naboparene dine har noen guffene hdsl linjer osv.. Alt dette er med på å hindre at du når de hastighetene som de kapaks tror du kan få. Kun fysisk sjekk av den aktuelle linjen gir et riktig svar! Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Når du bestiller en linje hos ALLE adsl leverandører så er det "opptil" hastigheten. De kan aldri garantere den. Som noen har nevnt tidligere så har også ngt problemer (6500 og får levert 4500) Jeg har 6500 og får 5800. Så det du får ha i bakhodet bår du bestiller senere er at det kun er opptil og det finnes INGEN garantier for at du får det du "betaler" for. -Thelle- Lenke til kommentar
nojac Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Sjekk http://www.itavisen.no/php/art.php?id=285889 Her ser du at målt nedlastningshastighet ligger betydelig under den oppgitte for de aller fleste leverandører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå