joffe11 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hei Håper noen kan hjelpe meg. Prøver å fikse en Dell Inspiron 500m for en kompis, problemet er at når jeg slår på pc'en og etter "setup" bildet så får jeg feilen: ----------------- Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: \windows\system32\config\system Du kan reparere filen ved å starte Installere Windows fra den orginale CD-ROMen. Velg 'r' i åpningsskjermbildet for å reparere -------- Hva kan jeg gjøre. Hvis jeg reinstallerer, då mister jeg vel en del filer el alle på HDD. Kompisen har rundt 1700 bilder av barnas oppvekst han ikke vil miste på hdd. Han hadde faktisk tenkt å kjøpe en ekstern HDD for å ta backup av disse. Kjipt... Håper noen kan hjelpe med en løsning, slik at jeg i det miste får ut bildene... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Er harddisken delt opp i flere partisjoner, isåfall hvilken partisjon ligger bildene på. Er det en vanlig windows-cd til maskinen? Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Hei Disken er ikke delt opp i partisjoner. Har windows cd'en som fulgte med Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hei Disken er ikke delt opp i partisjoner. Har windows cd'en som fulgte med 5444501[/snapback] En vanlig reparasjon av windows skal ikke overskrive filer utenom windows-mappen. Jeg anbefaler at du heretter tar sikkerhetskopi regelmessig av alle viktige filer. Jeg anbefaler også at du deler opp disken i flese partisjoner, slik at du kan formatére systempartisjonen uten å miste viktige filer. Et alternativ kan være å starte opp maskinen med Knoppix og brenne ut filene på cd. Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Da prøver jeg med knoppix. Er det mulig å benytte ftp og føre over filene over nettverk til en annen pc med knoppix Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Da prøver jeg med knoppix. Er det mulig å benytte ftp og føre over filene over nettverk til en annen pc med knoppix Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Er det mulig å overføre filer over nettverk ved å sette opp en ftpserver (windows xp) på en annen pc, og benytte ftp program på maskinen med knoppix for å overføre filene. Hvis dette er mulig hvilket ftp program benytter jeg da på knoppix maskinen. Har aldri brukt knoppix før serru.... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Er det mulig å overføre filer over nettverk ved å sette opp en ftpserver (windows xp) på en annen pc, og benytte ftp program på maskinen med knoppix for å overføre filene. Hvis dette er mulig hvilket ftp program benytter jeg da på knoppix maskinen. Har aldri brukt knoppix før serru.... 5445933[/snapback] Jeg har ikke prøvd det selv, men hvis du setter opp FTP-server på en pc med Windows Xp, og bruker Firefox(som følger med Knoppix) så tror jeg du vil komme inn på serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå