Gå til innhold

Logitech trådløs laser-mus. Akseptabelt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte for litt siden en Logitech V400 trådløs laser-mus.

Mine erfaringer så langt:

- Den er upresis på musematte (Corepad Eyepad) men presis på vanlig skrivebord. På glatte overflater er den upresis.

- Lar man den ligge noen sekunder uten å bruke den for så å røre på den, tar det ca 0,5-1 sekund før musepekeren på pc'en reagerer.

Er dette vanlig for en trådløs laser-mus, eller bør jeg klage? (min gamle Logitech V200 trådløse optiske mus virket bedre enn denne gjør)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

- Den er upresis på musematte (Corepad Eyepad) men presis på vanlig skrivebord. På glatte overflater er den upresis.

- Lar man den ligge noen sekunder uten å bruke den for så å røre på den, tar det ca 0,5-1 sekund før musepekeren på pc'en reagerer.

Er dette vanlig for en trådløs laser-mus, eller bør jeg klage? (min gamle Logitech V200 trådløse optiske mus virket bedre enn denne gjør)

5442791[/snapback]

Jeg har v500 og den virker perfekt... samt har jeg ingen erfaring med v400

Lenke til kommentar

Her er det en annen som har gjort samme erfaring:

http://www.epinions.com/content_214104116868

Hei.

5442791[/snapback]

Jeg har v500 og den virker perfekt... samt har jeg ingen erfaring med v400

5442853[/snapback]

Lenke til kommentar
På glatte overflater er den upresis.

5442791[/snapback]

Dette gjelder alle optiske mus; de leser jo av forskjeller i underlaget, og hvis det er en overflate med minimale forskjeller i teksturen så får den ikke så lett med seg at du flytter musen.

Lenke til kommentar
Hei.

5442791[/snapback]

Er det denne musen du har? I såfall så er jo notepad versjonen ikke akkurat designet for spill bruk, men primært for å være liten og lett å ta med seg på farten. Da ville jeg heller ha satset på en G7 Laser Trådløs eller MX1000.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har testa både V400 og V200 nå, og for min del blir det V200 som går av med seieren. En skulle jo tro at "dual laser" var bedre enn "vanlig optisk", men dette er ikke tilfelle. V400 er helt sikkert bedre og mer presis på enkelte underlag, men siden det er en laptop-mus det er snakk om, så er man jo avhengig av en mus som fungerer like godt uavhengig av hvor man befinner seg - uten å måtte drasse med seg ei musematte. Det trekker også ned at V400 går i "dvale" etter at par sekunder slik at det lagger litt før den reagerer på bevegelse. Designmessig liker jeg dog V400 bedre enn V200. Konklusjon: V200 er et bedre kjøp enn V400.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...