Gå til innhold

Noen fra Bærum her? :)


MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på hvordan et sted du mener har flere "Blåste mennesker" enn et annet sted klarer å toppe inntekts- og formuestatistikker.

 

Hvis blåste mennesker gjør det så godt økonomisk ser jeg ikke helt at det er noe galt i å være blåst..

5956336[/snapback]

I området der jeg bor er det masse rike mennesker. På nyttårsaften var jeg og noen kompiser (les: utlendinger) der for å feire. Vi hadde vært inne og loka til klokka 12, og når vi kom ut på den lille plassen der alle de som bodde i nærheten var samlet, klarte en idiot og velte en stor rakketboks som da skøy mot alle som stod og så på. Da hadde ikke vi tatt opp rakettene engang. Det første som skjer er at en dame kommer bort og kjefter på oss, for dette var visst vår feil. Jeg ignorerer henne, og later som om hun ikke eksisterer. Da blir hun sur, sier til barna sine at de må holde seg unna slike utlendinger som oss, og dro hjem. Så klarer en full idiot å gjøre samme skiten en gang til, ved å velte enda flere raketter som skyter mot publikum. Gjett hvem som får skylden enda en gang, selvom vi hadde stått 20 meter unna oppskytningsplassen. Da kommer det en ny kjerring bort, og mener at vi utlendinger ikke har noe her å gjøre. Da hadde vi stått med egne rakketer et annet sted lenger bort for å unngå å bli truffet av de teite naboene (les: nordmenn) som skøt rakketer på hverandre. Da var det nk for meg, så vi jeg dro med meg folka bort fra det stedet.

 

Etter å ha gått et stykke vekk fra nabolaget, passerte vi et hus med to barn og to voksne som stod i en hage og skøt rakketer. Uten noen grunn, viste alle fire oss hver sin finger. Jaha? Hva hadde vi gjort nå? Vi loka så ned til Sandvika senter.

 

Der møtte vi tre politibiler som kjørte i sirkel rundt oss, og stoppet opp hver gang vi stoppet opp. Den ene bilen kjørte etter oss helt opp fra Sandvika senter og hjem igjen.

 

Klokken 3 ringer det på døra. Der står det en illsint mann med en kongle i hånda. Jeg ser rart på han, og lurer på hva han vil. Nei han ville at jeg skulle passe bedre på utlendingsvennene mine, siden de visstnok hadde kastet kongle på barnet hans fra verandaen. Det var jo trolig, ettersom vi alle hadde sitti inne og spilt fifa. Han forsvant fort da det dukket opp 4 utlendinger til som lurte på hva problemet hans var.

 

Alt dette skjedd i en tidsperiode på 3 timer. Selvom de er rike, synes jeg de er passe blåst i huet når man oppfører seg slik.

Lenke til kommentar
Man må faktisk gjøre litt for å opprettholde arven og klare å betale arveavgift. Vet om flere som har arvet store hus på beste vest, men som ikke har hatt råd til arveavgiften. Slikt er trist, og ikke minst, USOSIALT.

 

Nei til arveavgift...

 

Men dette var off-topic..

5956684[/snapback]

 

ja, big problemo. Arveafgiften er alt for høy.

 

Og når man tenker på det, hvorfor skal man skatte på noe som allerede er kjøpt på penger som allerede er skattet? Her er det noe som ikke stemmer.

 

okei, nok off-topic nå.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Nå skal jeg ikke gå for mye inn i en allerede off-topic diskusjon. Men som man sier, ingen røyk uten ild. At Mikxel opplever det han opplevde akkurat i Bærum kommer ikke på meg som en overaskelse. Jeg sier ikke at alle fra Bærum er rasister og diskriminerende. Men det finnes jo rasister over alt, i Bærum og andre steder. Jeg blir direkte flau over å være nordmann når jeg hører om slike folk. At folk blir diskriminert og anklaget for ting kun pga hudfarge, ja da er det noe galt.

 

Men dette var vel strengt tatt ikke en tråd for å diskutere hvor vidt Bærum-beboere er blåst i hodet eller ikke. Dette er en tråd hvor likesinnede bæruminger kan snakke seg imellom. Videre diskusjon om blåste bæruminger kan taes et annet sted.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Meste av familie (ikke foreldre men "alle andre") i Asker og Bærum. (Jeg har også bodd i Asker) Bor selv på Oslo Nordvest, men flytter vestover nå da jeg vil ha en større plass å bo. Var egentlig planen å flytte utover igjen, men får se hvor langt mot Bærum det blir mtp. jeg jobber i Nydalen i Oslo.

 

Og min klesstil er bukse og skjorte, men bryr meg null om mote, veit ikke hva lindeberg er utenom en plass jeg har sett skilt på rundt alnabruavkjørselen på E6 (elns :p kanskje det var en anne plass jeg så det skiltet :p), og er ellers veldig anti-keeg.

Endret av allyse
Lenke til kommentar
Er det ikke veldig dyrt å bo i Bærum? Jeg tenkte kanskje at med årene .. flytte til Oslo.. Bærum er jo ikke så langt vekk.

8961963[/snapback]

 

Jeg leier nå, og for meg alene ligger jeg fra nå rundt 7-8000 i mnd pluss strøm for rundt 50kvm.

8962251[/snapback]

 

Det syntes jeg var ekstremt dyrt for en leilighet på 50 kvm.

Lenke til kommentar

Jeg leier nå, og for meg alene ligger jeg fra nå rundt 7-8000 i mnd pluss strøm for rundt 50kvm.

8962251[/snapback]

 

Det syntes jeg var ekstremt dyrt for en leilighet på 50 kvm.

8962517[/snapback]

 

Egentlig ikke, det er sånn ca det de ligger på. Det har blitt dyrt å leie også i det siste. For rundt 3500,- så kommer du i kollektiv med 4-5 andre, det sier jo litt. Å bo alene for 7-8 tusen i måneden skal man ikke se bort ifra når leiligheten er på 50kvm og sentralt.

Du må jo uansett opp nesten to tusen til for å betale ned ett lån til en leilighet på samme størrelse. Og hvertfall på den "kanten".

Lenke til kommentar
Hører sandefjord oppererer med andre priser enn de tre største byene hvertfall.

8962866[/snapback]

 

Norges 15 største byer (bykommuner) er (i rekkefølge etter folketall): Oslo (Norges hovedstad), Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand, Fredrikstad, Tromsø, Sandnes, Drammen, Skien, Sarpsborg, Bodø, Sandefjord, Larvik, Ålesund

 

Derav da Sandefjord på 13. Plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...