Bytex Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Det er forresten ganske farlig å slå av motoren og rulle ned en lang bakke. Bremsevæska blir ikke pumpet fram til bremsepedalen, og den vil bli MYYYYYE treigere å trykke helt ned. Mao. får du veldig redusert bremseeffekt som kan ende i en tur i krattet/fjellveggen. Ikke lurt. Du merker det med en gang motoren ikke går, f.eks. hvis du kveler motoren. Da blir bremsepedalen mye "tregere" og tyngre. Endret 22. januar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 268.831 km/h er rekorden på sykkel. Finner mere her. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) 267 km/t er er rekorden på sykkel, og da har man først blitt dratt opp til 120 km/t før man må tråkke for egen maskin. Man ligger fortsatt bak bilen, som lager en slags vindtunnel for deg. Dette kan forsåvidt skje til en viss grad i trafikken idag også, men da får begge fartsbot Edit: Greit, jeg bommet litt på farten: The highest speed ever achieved on a bicycle is 268.831 km/h (167.043 mph), by Fred Rompelberg (The Netherlands) at Bonneville Salt Flats, Utah, USA, on October 3, 1995. His record attempt was greatly assisted by the slipstream from his lead vehicle. Fred has been cycling professionally for nearly 30 years and during that time has held 11 world records. http://www.guinnessworldrecords.com/conten...?recordid=43641 Endret 22. januar 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
morra Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 267 km/t er er rekorden på sykkel, og da har man først blitt dratt opp til 120 km/t før man må tråkke for egen maskin. Man ligger fortsatt bak bilen, som lager en slags vindtunnel for deg. Dette kan forsåvidt skje til en viss grad i trafikken idag også, men da får begge fartsbot Edit: Greit, jeg bommet litt på farten: The highest speed ever achieved on a bicycle is 268.831 km/h (167.043 mph), by Fred Rompelberg (The Netherlands) at Bonneville Salt Flats, Utah, USA, on October 3, 1995. His record attempt was greatly assisted by the slipstream from his lead vehicle. Fred has been cycling professionally for nearly 30 years and during that time has held 11 world records. http://www.guinnessworldrecords.com/conten...?recordid=43641 5480251[/snapback] Det var det jeg mente, ja... Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Det er forresten ganske farlig å slå av motoren og rulle ned en lang bakke.Bremsevæska blir ikke pumpet fram til bremsepedalen, og den vil bli MYYYYYE treigere å trykke helt ned. Mao. får du veldig redusert bremseeffekt som kan ende i en tur i krattet/fjellveggen. Ikke lurt. Du merker det med en gang motoren ikke går, f.eks. hvis du kveler motoren. Da blir bremsepedalen mye "tregere" og tyngre. 5480229[/snapback] åh buhu! Sett deg i en gammel boble, der finner du ikke slik luksus uansett! Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det er forresten ganske farlig å slå av motoren og rulle ned en lang bakke.Bremsevæska blir ikke pumpet fram til bremsepedalen, og den vil bli MYYYYYE treigere å trykke helt ned. 5480229[/snapback] Ikke helt riktig. Bremsesystemet er hydraulisk, og bremsevæska ligger hele tiden i bremsesystemet (rør og slanger). Det er kun bremsekraftforsterkeren som slutter å virke. Om du ikke er alt for veik eller kjører en pansret pengetrasport, så har du ikke noe å frykte for at du ikke vil klare å bremse nok, det blir bare litt tyngre. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Den blir jo tyngre og tyngre jo flere ganger du tråkker på den, å har faktisk hørt om noen Bærumsgutter i pappas bil som gjorde dette nedover bakken til Larvik fra Oslo, der det endte med en saklig smell, men da fordet de fikk panikk.. Ellers så blir den ikke så tung at du ikke greier det, for jeg kjørte bil uten bkf til vanlig, mens det går helt fint Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Den blir jo tyngre og tyngre jo flere ganger du tråkker på den, å har faktisk hørt om noen Bærumsgutter i pappas bil som gjorde dette nedover bakken til Larvik fra Oslo, der det endte med en saklig smell, men da fordet de fikk panikk.. Ellers så blir den ikke så tung at du ikke greier det, for jeg kjørte bil uten bkf til vanlig, mens det går helt fint 5501362[/snapback] Prøve å sette deg inn i bilen og vri på rattet uten å ha tenninga på. Sansynligvis klikker rattlåsen på. Det kan bli fatalt i 70. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det er sant, men det skjer jo ikke før du tar nøkkelen helt ut da.. (stort sett i hvert fall) Det er en annen ting du kan se litt om hva som skjer når du ikke har tenninga på, at servo'n til styringa ikke funker, det samme skjer med bkf'en også kalt bremseservo Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Har prøvd å sykle i 80km/h i 30-sone med fartsdumper. Henge bakpå trimma moppe er gøy. Veldig praktisk og rask måte å komme seg fra A-B på Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Politiet på Lillehammer klager over at de har blit forbikjørt i politibilene sine av personer på rulleski ! ! Men de kan ikke bøtelegges, da det ikke er fartsgrenser for gående, som man blir definert som, hvis man bruker rulleski. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Vel, syklister har heller ikke lov til å overskride fartsgrensen Dog er det lite sannsynlig at de klarer 70km/t og oppover. 5442757[/snapback] Jeg har sykla i 72km/t, riktignok i en bakke med 9% helling. Det var foort! 5442769[/snapback] så lite, eg har en rekord på 85 og de e fakta, du kan velge selv om du tror på det eller ikkje. EDIT, så en vanlig sykkel, som kun bruker muskelkraft kan få fartsbot nokk en gang, hvor syk verden lever vi i, en kan få fartsbot, men ikkje bot for å kjøre uten hjelm. Endret 1. februar 2006 av vegis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå