Gå til innhold

Trille over fartsgrensa :)


gaardern

Anbefalte innlegg

Det er forresten ganske farlig å slå av motoren og rulle ned en lang bakke.

Bremsevæska blir ikke pumpet fram til bremsepedalen, og den vil bli MYYYYYE treigere å trykke helt ned. Mao. får du veldig redusert bremseeffekt som kan ende i en tur i krattet/fjellveggen. Ikke lurt.

 

Du merker det med en gang motoren ikke går, f.eks. hvis du kveler motoren. Da blir bremsepedalen mye "tregere" og tyngre.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

267 km/t er er rekorden på sykkel, og da har man først blitt dratt opp til 120 km/t før man må tråkke for egen maskin. Man ligger fortsatt bak bilen, som lager en slags vindtunnel for deg. Dette kan forsåvidt skje til en viss grad i trafikken idag også, men da får begge fartsbot ;)

 

Edit:

Greit, jeg bommet litt på farten:

The highest speed ever achieved on a bicycle is 268.831 km/h (167.043 mph), by Fred Rompelberg (The Netherlands) at Bonneville Salt Flats, Utah, USA, on October 3, 1995. His record attempt was greatly assisted by the slipstream from his lead vehicle. Fred has been cycling professionally for nearly 30 years and during that time has held 11 world records.

http://www.guinnessworldrecords.com/conten...?recordid=43641

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
267 km/t er er rekorden på sykkel, og da har man først blitt dratt opp til 120 km/t før man må tråkke for egen maskin. Man ligger fortsatt bak bilen, som lager en slags vindtunnel for deg. Dette kan forsåvidt skje til en viss grad i trafikken idag også, men da får begge fartsbot ;)

 

Edit:

Greit, jeg bommet litt på farten:

The highest speed ever achieved on a bicycle is 268.831 km/h (167.043 mph), by Fred Rompelberg (The Netherlands) at Bonneville Salt Flats, Utah, USA, on October 3, 1995. His record attempt was greatly assisted by the slipstream from his lead vehicle. Fred has been cycling professionally for nearly 30 years and during that time has held 11 world records.

http://www.guinnessworldrecords.com/conten...?recordid=43641

5480251[/snapback]

Det var det jeg mente, ja...

Lenke til kommentar
Det er forresten ganske farlig å slå av motoren og rulle ned en lang bakke.

Bremsevæska blir ikke pumpet fram til bremsepedalen, og den vil bli MYYYYYE treigere å trykke helt ned. Mao. får du veldig redusert bremseeffekt som kan ende i en tur i krattet/fjellveggen. Ikke lurt.

 

Du merker det med en gang motoren ikke går, f.eks. hvis du kveler motoren. Da blir bremsepedalen mye "tregere" og tyngre.

5480229[/snapback]

åh buhu!

 

Sett deg i en gammel boble, der finner du ikke slik luksus uansett! :p

Lenke til kommentar
Det er forresten ganske farlig å slå av motoren og rulle ned en lang bakke.

Bremsevæska blir ikke pumpet fram til bremsepedalen, og den vil bli MYYYYYE treigere å trykke helt ned.

5480229[/snapback]

Ikke helt riktig. Bremsesystemet er hydraulisk, og bremsevæska ligger hele tiden i bremsesystemet (rør og slanger). Det er kun bremsekraftforsterkeren som slutter å virke. Om du ikke er alt for veik eller kjører en pansret pengetrasport, så har du ikke noe å frykte for at du ikke vil klare å bremse nok, det blir bare litt tyngre.

Lenke til kommentar

Den blir jo tyngre og tyngre jo flere ganger du tråkker på den, å har faktisk hørt om noen Bærumsgutter i pappas bil som gjorde dette nedover bakken til Larvik fra Oslo, der det endte med en saklig smell, men da fordet de fikk panikk..

 

Ellers så blir den ikke så tung at du ikke greier det, for jeg kjørte bil uten bkf til vanlig, mens det går helt fint :)

Lenke til kommentar
Den blir jo tyngre og tyngre jo flere ganger du tråkker på den, å har faktisk hørt om noen Bærumsgutter i pappas bil som gjorde dette nedover bakken til Larvik fra Oslo, der det endte med en saklig smell, men da fordet de fikk panikk..

 

Ellers så blir den ikke så tung at du ikke greier det, for jeg kjørte bil uten bkf til vanlig, mens det går helt fint :)

5501362[/snapback]

 

 

Prøve å sette deg inn i bilen og vri på rattet uten å ha tenninga på.

Sansynligvis klikker rattlåsen på. Det kan bli fatalt i 70.

Lenke til kommentar
Vel, syklister har heller ikke lov til å overskride fartsgrensen :)

 

Dog er det lite sannsynlig at de klarer 70km/t og oppover.

 

:p

5442757[/snapback]

 

Jeg har sykla i 72km/t, riktignok i en bakke med 9% helling. Det var foort!

5442769[/snapback]

så lite, eg har en rekord på 85 :D og de e fakta, du kan velge selv om du tror på det eller ikkje.

 

 

EDIT, så en vanlig sykkel, som kun bruker muskelkraft kan få fartsbot :ohmy:

nokk en gang, hvor syk verden lever vi i, en kan få fartsbot, men ikkje bot for å kjøre uten hjelm.

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...