Gå til innhold

Trille over fartsgrensa :)

gaardern

Anbefalte innlegg

Hvis man cluthcer ut, og eventuelt slår av tenninga, slik at man triller nedover en bakke og beveger seg fortere enn fartsgrensa, får man da fartsbot? Spørsmålet er jo egentlig, sier fartsgrensen noen om hvor fort man kan bevege seg, eller bare hvor fort et kjøretøy kan drive deg fremover...? Dette er ikke ment som en seriøs diskusjon, bare noe jeg kom på i farta :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, du kjører jo fortsatt et motorkjøretøy og må da følge reglene.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror det fortsatt gjelder.

Siden bilen er registrert greier.

Tror det hadde vært noe annet hvis det bare var en überolabil.

Endret av Gyn3r
Lenke til kommentar
Vel, syklister har heller ikke lov til å overskride fartsgrensen :)

Dog er det lite sannsynlig at de klarer 70km/t og oppover.

:p

5442757[/snapback]

Jeg har sykla i 72km/t, riktignok i en bakke med 9% helling. Det var foort!

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Hehe, du som tenker så mye (trådstarter): Hvis en lastebil som frakter nye biler til bilbutikken blir stoppet i 80km/t i 60-sonen, og er lastet med 4 nye biler på planet, får han da bot for alle sammen? Eller får han bare bot for lastebilen?

...bare for å filosofere :p

Lenke til kommentar
Dersom du har parkert bilen foran noen som skal ut, du har drukket og i stedet for å kjøre bilen, skyver dere den uten motoren igang. Hvis politiet ser dere, blir du tatt for fyllekjøring.

5451172[/snapback]

Er de sleipe nok så blir du tatt for fyllekjøring bare du sitter i førersetet med en øl i hånden og null nøkler.

Røyk nesten på det der en gang.. satt å hørte på musikk i bilen og alt gikk liksom til helvette :p

Var flink å bortforklare meg den dagen ser det ut som :)

Lenke til kommentar

Vi har jo fartsgrenser på grunn av sikkerhetsmessige årsaker, så å trille over f.eks. 70km/t er jo like farlig som å kjøre i 70km/t. Hvor vidt syklister har lov til å kjøre over fartsgrensen vet jeg ikke. Hvem har vel ikke syklet over 30km/t i en 30-sone? Nå skader ikke syklister så veldig mange andre enn seg selv alvorlig hvis de skulle skje noe. Det er et mye større omfang med bil eller andre motorkjøretøyer. Er litt usikker. Hadde vært kjekt med et innspill hvis noe visste dette. :)

Edit: morra; verdensrekorden på sykkel er vel på noe med 400km/t (er en dokumentar på Discovery), der en person ble dratt opp i en fart av 300km/t elns, så syklet han bak bilen opp til 400km/t og noe.

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Hvor vidt syklister har lov til å kjøre over fartsgrensen vet jeg ikke.

5469728[/snapback]

Såvidt jeg vet har syklister like trafikkregler som biler med en gang de er på veien (ikke sykkelsti)

Edit: morra; verdensrekorden på sykkel er vel på noe med 400km/t (er en dokumentar på Discovery), der en person ble dratt opp i en fart av 300km/t elns, så syklet han bak bilen opp til 400km/t og noe.

5469728[/snapback]

OK, jeg så det bare i Donald-blad nr. 3, så det stemmer sikkert det du sier :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...